20 ספטמבר 2012 | 14:22 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

מחר פרסי אופיר: ואולי תיקו?

בינתיים הרוחות נרגעו בחזית פרסי אופיר, אני מקווה שכולם שם ישנו היטב וירדו מהעצים עליהם טיפסו ועכשיו אפשר לחזור ולהתעסק בתחרות, שתתקיים מחר ותשודר בערוץ 2 ב-22:30. כזכור, ניסיתי לאמוד לאן נושבת הרוח בקרב חברי האקדמיה והתברר לי של"למלא את החלל" של רמה בורשטיין בהפקת אסף אמיר יש יתרון להיות הסרט הזוכה בטקס מחר. אבל הבעתי בפוסט ההוא דאגה שאולי יש לי חור במדגם ופספסתי משהו. אבל דבר אחד ברור לי: זו אחת התחרויות הכי צמודות שראיתי. בשנים קודמות עיקר הקולות התקבצו באופן מובהק סביב מועמד אחד, גג שניים. השנה בכמעט כל המועמדויות יש תחרות צמודה בין שלושה וארבעה מועמדים. כך שבלא מעט קטגוריות אם יבחר זוכה אחד, דעו שזה נעשה על חודם של קולות ספורים. מה שאומר שיתכן אף שנזכה לראות תיקו באחת הקטגוריות.

אני לא מאמין שהברק אינו מכה פעמיים. להפך, אני מכה שאם הברק היכה פעם אחת, רוב הסיכויים שהוא יכה פעם נוספת באותו מקום. אני מאמין שמה שכבר קרה רוב הסיכויים שיקרה שוב. ומכיוון שבפעם הקודמת ששמי זרחין היה מועמד לפרס אופיר זה נגמר בתיקו עם "אדמה משוגעת" של דרור שאול, אולי כך זה יגמר גם השנה?

האם 2012 תהיה שידור חוזר של 2006? צירופי המקרים רבים מדי להתעלם מהם. אז היה סרט של זרחין מועמד מול סרט שנתמך על ידי מכון סאנדאנס, וגם השנה הוא מועמד מול סרט שנתמך על ידי מכון סאנדאנס; אז הטבריינים היו מועמדים נגד הקיבוצניקים, הפעם הטבריינים מועמדים נגד החרדים – זוכרים שכתבתי פעם שסיפורי הישיבה הם לימינו מה שסיפורי ההתבגרות בקיבוץ הם לבני הדור הקודם? אז הנה. ב-2006 זרחין הגיע לטקס בתור הסרט הישראלי הכי קופתי של אותה שנה ו"אדמה משוגעת" היה סרט שיצא רק בסמוך לטקס האופיר ולא הופץ לקהל לפני כן, וכך גם השנה. נראה סימטרי ויפה, לא? אז אולי תיקו?

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “מחר פרסי אופיר: ואולי תיקו?”

  1. אקי 21 ספטמבר 2012 ב - 2:41 קישור ישיר

    לא יודע איפה הדפקט בסקר שלך.
    זרחין הוא מועמד מטעם עצמו ולא מועמד ריאלי.
    המלחמה היא במקום אחר.
    אין לי הימור.

  2. איתן 21 ספטמבר 2012 ב - 10:47 קישור ישיר

    ובינתיים באוסקר האמריקאי: אני חשבתי שאוסקר השחקן לשנת 2014 סגור. אנת'וני הופקינס בתפקיד היצ'קוק – זה אמור להיות מצוין.
    אבל פוקס סרצ'לייט עושים טעות לדעתי: הם מיהרו עם הפינישים של הסרט, ומפיצים אותו כבר ב-23 בנובמבר של השנה. מכיוון שאף אחד עוד לא ראה את הסרט הגמור ו/או שום טריילר, ואין עליו שום מילה ביקורתית, והסרט לא שובץ בשום פסטיבל, אני לא בטוח שהמהלך הזה נכון. זה הרי לא סרט של ספילברג / איסטווד. לא יהיה לו מספיק זמן לבנות באז רציני (מה גם שהמתמודדים העיקריים כבר התחילו לרוץ: דניאל דיי לואיס וחואקין פיניקס).

    וחוץ מזה, ההפצה המתוכננת היא הפצה מוגבלת. האם פוקס סרצ'לייט בעצם רוצים לקבור את הפרויקט הזה? צריך לזכור שפוקס סרצ'לייט מריצים גם את "חיות הדרום הפראי" (מועמדות לסרט+שחקן+במאי+ זכייה לשחקנית?), את "מלון מריגולד האקזוטי" (מועמדויות משחק?) ואת "הסשנים" (מועמדויות לג'ון הוקס, הלן האנט, משנה לוויליאם H מייסי, ואולי גם תסריט). צריך הרי לחלק את התקציב, ולהחליט על מה לוותר, לא? (וצריך להזכיר שוורנר ברוס. זרקו את "גטסבי הגדול" לשנה הבאה, אולי מאותה סיבה)


השאירו תגובה