14 אוקטובר 2012 | 20:37 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

ישראלים בדרך לאידפ"א? אנדרסון בדרך לפינצ'ון?

לרוב שולחים לי אנשים טיפים באופן שקט. במייל, לפעמים בסמ"ס, או בהודעה פרטית בפייסבוק. אבל היום הדוקומנטריסט יואב שמיר ("מחסומים") השאיר לי כותרת פומבית על הוול בפייסבוק. לדבריו, בפסטיבל אידפ"א הקרוב, בכיר הפסטיבלים לקולנוע תיעודי, שייפתח באמסטרדם בעוד חודש (14.11) יוצגו שני סרטים ישראליים: "שומרי הסף" של דרור מורה (כמובן. אין פסטיבל בכיר שהסרט הזה – הסרט הישראלי הכי מדובר כרגע בעולם – לא מוצג בו), וסרט חדש של נדב שירמן, "בחדר השחור", המספר על הטרוריסט קרלוס (התן) ועל אשתו מגדלנה קופף. זהו סרטו השני של שירמן, וסרטו השני שעוסק בריגול. סרטו הראשון היה "מרגל השמפניה" מ-2007. התוכניה הרשמית של אידפ"א תתפרסם ב-3 בנובמבר ואז נדע האם הדיווחים האלה אמינים (ואולי יהיו ישראלים נוספים בפסטיבל)

==================

לפעמים משעשע לעלעל בפוסטים ישנים ולראות מה קרה מאז עם מה שדווח שם. הנה למשל שתי כותרות שמצאתי בזמן פסטיבל קאן 2011. זוכרים? הנה:

ובינתיים, הארווי וויינסטין נמצא בשוונג: הוא רכש את זכויות ההפצה הבינלאומיות לסרט הבא של פול תומאס אנדרסון, שצילומיו יתחילו בקיץ. זה הסרט שבעבר נקרא "המאסטר" ושהיה אמור להיות סאטירה על הסיינטולוגיה, אלא שמאז נדמה היה שהפרויקט הזה נגנז ושל אנדרסון התחיל לעבוד על עיבוד לספר של תומאס פינצ'ון. אבל מפה לשם, מתברר שאנדרסון שיכתב את התסריט, שעכשיו מתחיל במלחמת העולם השנייה, ועדיין מספר על אדם (פיליפ סימור הופמן) שמחליט להקים דת חדשה, אבל לא ברור אם זה עדיין קשור לסיינטולוגיה.

ובדיל צנוע יותר, וויינסטין רכש את זכויות ההפצה לסרט הצרפתי (האילם) "האמן" (או "הארטיסט") שהתווסף ברגע האחרון לתחרות בקאן. מדובר בסרט אילם ושחור לבן העוסק בהוליווד של 1927 שבדיוק עוברת לקולנוע מדבר. נשמע מעין "סרט אילם" של מל ברוקס, אבל תוצרת צרפת. מישל הזאנוויציוס, שסרטי "OSS 117" שלו היו נורא מצחיקים בעיניי, ביים.

ובכן, היום מדווח "סלאשפילם" שבראיונות שקיים אנדרסון השבוע הוא דיבר על כך שהוא עדיין מתכנן לעבד את "Inherent Vice" של תומס פינצ'ון לסרט. קודם כל, זה עשה קליק במוח. בוודאי! אם חושבים על כך שאנדרסון כבר מסתובב עם המחשבות על סרט פינצ'ון-י כבר כמה שנים, זה די מסביר את הכיוון המאוד חופשי של "המאסטר". למרות שאפשר להגיד שגם ב"מגנוליה" היה משהו פינצ'ון-י, לפחות בכמות האירועים המסחררת שקרתה שם ואווירת התכף-סוף-עולם, הוא היה עדיין סרט שהיה בנוי באופן קל למעקב. "המאסטר" הוא סרט שלוקח חירויות סגנוניות וסיפוריות גדולות מאוד, ואני מניח שאם העיבוד של אנדרסון לפינצ'ון אכן ייצא לפועל, זה הכיוון שנוכל לצפות לו: אינטנסיביות מבלבלת. אגב, אני לא בטוח שפינצ'ון הוא סופר שבאמת אפשר לעבד לקולנוע (אפשר בהחלט ליצור בהשראתו), אבל אם כבר לעבד, אז פול תומס אנדרסון הוא בהחלט האיש.

==================

מה שמזכיר לי: מישהו כאן יודע האם "אטלס של עננים" של האחים וושאובסקי וטום טיקוור אי פעם יגיע להקרנות בישראל לפני פסטיבל אייקון 2013?

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “ישראלים בדרך לאידפ"א? אנדרסון בדרך לפינצ'ון?”

  1. איתי 14 אוקטובר 2012 ב - 22:15 קישור ישיר

    אופטופיק: מדור חדש בתהוות על המלצות לסרטי השבוע בטלוויזיה ובסינמטקים, למעוניינים: http://archaicinema.wordpress.com/2012/10/13/%d7%a1%d7%a8%d7%98%d7%99-%d7%94%d7%a9%d7%91%d7%95%d7%a2-14-10-21-10/


השאירו תגובה