20 פברואר 2013 | 15:17 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

אנג?

עוד ארבעה ימים לאוסקר. השתתפתם כבר בחידון האוסקר של "סינמסקופ"? יש פרסים.

לפני שבוע העליתי את הפוסט "שימו לב ל'חיי פיי'", כששמתי לב שהתקשורת האמריקאית מתחילה להתקבץ סביב "חיי פיי" לאוסקרים. פתאום זכייתו של אנג לי בקטגוריית הבימוי – קטגוריה בה אין אף מועמד מוביל אחת – נראתה אפשרית. אתמול העלתה אן תומפסון פוסט החלטי ונחרץ שקובע ש"חיי פיי" יהיה זוכה משמעותי באוסקרים – היא כעת מהמרת על אנג לי כזוכה באוסקר על הבימוי.

 

ביום ראשון כתבתי למדורי ב"פנאי פלוס" ובחידון האוסקרים כאן את הימוריי האוסקרים שלי. אמש שלחתי ל"אינדי-ווייר" את הימוריי. ואני מרשה לעצמי לשנות בהימורים האלה את בחירותיי עד ליום שישי. הבעיה היא שאני לא יודע למה לשנות. לזה שאנג לי יזכה באוסקר? אם אעשה את זה, זה רק כי אן תומפסון אמרה, ואני סומך עליה (היא באמת חזאית אוסקרים בכירה, וקשריה בקרב מצביעי האוסקר ענפים מאוד). אבל אני לא מרגיש את זה מתוך עצמי. הייתכן שמצביעי האקדמיה ראו את "חיי פיי" ואת "לינקולן" והם חושבים ש"חיי פיי" טוב יותר? יתכן, אבל אני לא רואה לזה סימוכין כרגע, חוץ מהמדגמים של תומפסון וחבריה. וזה לא רק תומפסון: בן זאוזמר, סטונדט בהרווארד, שמנסה השנה בפעם השנייה לנתח את סיכויי הזכייה של המועמדים לאוסקר בכלים מתימטיים, ממקם את אנג לי כמוביל לזכייה באוסקר על הבימוי. העניין הוא שעל פי זאוזמר, אנג לי לא מתחרה בכלל בספילברג אלא בדיוויד או ראסל שנמצא צמוד אליו. בקיצור, הכל פתוח.

גם אבנר שביט, בהימוריו ב"וואלה", בוחר באנג לי לבימוי וברוברט דה נירו כשחקן משנה. איזה מתח… לשנות או לא לשנות? זו השאלה. כוסס ציפורניים.

השינוי היחיד שאני מתפתה לשנות הוא בקטגוריית התסריט המעובד (דיברנו על זה שלשום). זה הורג אותי ומאכזב אותי, אבל אני עכשיו כבר מבין שהזכייה של "ארגו" כאן ודאית. זה אידיוטי, אבל כנראה שזה מה שיקרה (ושלא יהיו ספקות: אני מחבב את "ארגו" ואין לי בעיה עם זכייתו באוסקר, זה מסוג הסרטים שהגיוני שייזכו), אבל גם בתסריט? זה כבר זולג להערכת יתר של הסרט.

אני מביט ברשימת המועמדויות ולא זוכר מתי בפעם האחרונה כל כך הרבה קטגוריות היו סתומות בעיניי. אם לכם יש מושג טוב ממני, אתם עדיין יכולים להמשיך לבחור בחידון האוסקרים שלנו (ואל תחמיצו את הלייב בלוג שלנו ביום ראשון בלילה מ-3:00, כי הולך להיות אקשן).

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “אנג?”

  1. James 20 פברואר 2013 ב - 17:13 קישור ישיר

    מישהו יודע אם תהיה אפשרות לצפות באוסקר דרך האינטרנט?
    זה יוצא לי בלילה שבין פורים בתל אביב לפורים בירושלים ואין לי מושג איפה יצא לי לשבת ולראות את זה.

  2. איתן 20 פברואר 2013 ב - 18:08 קישור ישיר

    אם לומר את האמת (שלי, לפחות): אם אנג לי יזכה, בעיניי זו זכייה מוצדקת לחלוטין. מצד אחד הרגשתי ש"חיי פאי", תסריטאית, הוא סרט שטוח לגמרי. אבל מצד שני, מבחינת בימוי, הוא עבודה מעולה ושקולה של במאי מקצוען, שיודע לקחת אותי ביד ולהעביר אותי שיאים רגשיים מתוכננים היטב והפוגות מדודות שרק במאי בקליבר שלו יכול ליצור. מה גם ש"חיי פאי" הוא סרט שמשתמש ב-3D בצורה כל כך מרשימה שהוא המיס כל התנגדות שהיתה לי. מגיע לו אוסקר על זה.

    ספילברג, לעומתו, יצר ב"לינקולן" כמה רגעים עוצרי נשימה (במיוחד סיקוונס ההצבעה עצמו), אבל הסרט עצמו, כמכלול, הרגיש לי לא יציב. חלקו אפילו היה משעמם ונסחב. כך שמבחינת שליטה בקצב, לטעמי, "חיי פאי" מנצח את "לינקולן".

    ואגב, אם אני חבר אקדמיה, אני בכלל הולך עם הלב שלי, ומצביע לבן צייטלין. הבן אדם יצר בסרט שלו שפה ייחודית, עם הרבה לב, והביא לנו סרט יוצא דופן שמאוד ריגש אותי.


השאירו תגובה