31 אוגוסט 2008 | 11:11 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

הנמנום הגדול

מה קורה? איפה כולם? פסטיבל ונציה בצד אחד, פסטיבל טלורייד בצד השני, ובשלב הזה כבר היינו אמורים להתחיל לקרוא עשרות דיווחים ופוסטים על הסרטים המסקרנים של הסתיו ומי מהם הוא נפילה מאכזבת והאם מסתתרת הפתעה מלהיבה אי שם. כולם תוהים האם טלורייד מסתיר בין סרטיו את ה"ג'ונו" הבא – שם התחיל הבאז הגדול שלו לפני שנה, בשעה שהמארגנים מרגיעים ואומרים שלהבדיל משנה שעברה זו שנה לא כל כך טובה לקולנוע האמריקאי.
ובוונציה: הביקורות הראשונות על "לקרוא ולשרוף" של האחים כהן היו מאוכזבות, ואז הגיעו הביקורות היותר אוהדות (דיוויד האדסון מרכז אותן). ובעמוד הביקורות מוונציה של "וראייטי" מסרבים להתלהב מטאקשי קיטאנו, גיירמו אריאגה או אבי מוגרבי. רק עבאס קיארוסטמי מקבל אהבה.

============

וודי אלן כתב ל"ניו יורק טיימס" יומן מצילומי "ויקי כריסטינה ברצלונה". אני מצפה שהשבוע נשמע שהסרט יוקרן בפסטיבל חיפה, בפתיחה או בנעילה.

============

קצת על תסריטאות

מתוך ספר בן עשר העוסק ב"ביג לבובסקי", מופיע עכשיו ברשת קטע ממנו העוסק באופן בו האחים כהן כותבים תסריטים. איך הם עובדים? הנה הצצה:

'What is the writing process like for you guys?' I ask Joel.
'Well, you know,' he shrugs. 'We sleep a lot.'
'Yeah?'
'Yeah, we waste a lot of time. You know — you've seen us. We just kind of stare at the ceiling.' He hyperventilates through his nostrils. 'Actually, though, you know what's really funny, just between you and me and not for the book?'
'What?' I say.
'Trish and Fran [Ethan's and Joel's spouses, respectively], they're both always saying, 'I know you guys just go to the office and take naps." Joel's laughter implodes asthmatically. 'It's true — it's actually really true. We deny it, but it's true.' His laughter fades. 'But I wouldn't want that in the book.'
'Yeah,' I nod.

===========

ויה גרין-סין: ברנש בשם קרייג פיליפס מקדם סדנת תסריטאות שהוא מקיים בסן פרנסיסקו ומציע בבלוגו ספירה לאחור של 25 טיפים לתסריטאים.

ודרכו הגעתי לזה: סדרת הפודקסטים של המגזין "Creative Screenwriting" בו מתארחים תסריטאים מצליחים ומספרים על עבודתם. עובד על איי-טיונז.

האזינו, למשל, לראיון עם התסריטאי של "צ'רלי ברטלט", סרט לא טוב שעולה בארץ בסוף השבוע הקרוב, אבל הסיפור על הדרך בו התסריטאי עבר מעבודות זמניות בקניון למכירת תסריט למפיק לתהליך השכתוב בזמן הצילומים מתפקד כמבוא מוצלח לאיך זה עובד באמריקה.

=======

ולסיום, מי שלא ראה את העדכון לפוסט "משקשקים": הוספתי עדכון בו גיורא יהלום, מנהל הפקות המקור של יס, מתקן אותי בקשר למצב בין יס ומיקי רוזנטל לגבי "שיטת השקשוקה".

תגובה אחת ל - “הנמנום הגדול”

  1. הגמד 31 אוגוסט 2008 ב - 11:37 קישור ישיר

    וואלה – לא חשבתי שהפודקסט הזה לא ידוע. בכל מקרה את הראיון שם עם האחים כהן על "ארץ קשוחה" שיש בו קטעים דומים למה שיאיר פרסם לא אהבתי במיוחד. מצד שני הראיון עם ג'ונתן נולן על התפקיד שלו בכתיבת "האביר האפל" הכיל כמה דברים מעניינים(ועם זאת אני חושב שהעדפתי את הפודקסט שבו קווין סמית והמראיינים שלו מתלהבים כמו ילדים קטנים מהסרט – פשוט בגלל ההתלהבות:http://www.slashfilm.com/2008/07/22/filmcast-ep-9-the-dark-knight-guest-kevin-smith/
    ).


השאירו תגובה