04 אפריל 2013 | 08:42 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

18.4: היום שבו יכבשו הקיבוצניקים את בתי הקולנוע

"עמק תפארת" של הדר פרידליך

משמיים מסדרים את זה. אתה עובד על הסרט שלך שנה-שנתיים או חמש, ואז כשהוא סוף סוף יוצא לבתי הקולנוע אתה מגלה שמולו יוצא סרט תאום לשלך, או לפחות דומה. או לפחות פונה לאותו קהל יעד. אני אומר "משמיים מסדרים את זה", כי לא נעים לי לכתוב שמי שמוציא את הסרט שלו מבלי לדעת מראש אילו סרטים יופצו מולו, עושה עבודת הפצה רשלנית. (להגיד "אלה שני סרטים שונים: האחד סרט ארט האוס איטי ופיוטי והשני קומדיה קלילה" זה לא רלוונטי, כי זה ניואנס. בסופו של דבר, סרטים ישראליים מתחרים זה בזה, בייחוד כשאלה שני סרטים שפונים בדיוק לאותה דמוגרפיה).

שני סרטים ישראליים יוצאים בסוף השבוע הבא (18.4), זה בפני עצמו צירוף מקרים, אבל יש עוד: שני הסרטים מתרחשים בקיבוצים. הראשון הוא "עמק תפארת" של הדר פרידליך, השני הוא"מחכים לסורקין" של יונתן פז (ככל הידוע לי, הבמאי הקיבוצניק היחיד בעולם). לאיזה מהם ילכו כל הקיבוצניקים והקיבוצניקים-לשעבר?

הנה הטריילר ל"עמק תפארת":

 

הסרט, כזכור, הוקרן בבכורה בפסטיבל ירושלים לפני שנתיים, זכה בפרס סרט הביכורים, דבר שהוליד את הברדק הזה. משם הוא כבר נדד לפסטיבל סן סבסטיאן, שם זכה בציון לשבח. חיבבתי את "עמק תפארת" מאוד.

ומולו פתאום צץ, אאוט-אוף-דה-בלו, סרט חדש מאת יונתן פז, שבעצמו כבר ביים עוד לפני "עמק תפארת", סרט משלו על זיקנה בקיבוץ – את "אסקימוסים בגליל" – ועל הקשישים שמרגישים שהם הפכו מיותרים בקיבוץ אותו הם הקימו, ושהצעירים מנסים להיפטר מהם, כדי להפוך את הקיבוץ לאטרקציית תיירות. למרות שזהו סרטו הארוך הרביעי, פז אולי יהיה מוכר כיום יותר בתור אבא של יואב ודורון פז, הבמאים של "פובידיליה", וב"מחכים לסורקין" הוא מספר סיפור על אבא שלו (סבא שלהם), שכנראה הדביק את כל המשפחה בחיידק אמנויות הבמה. "מחכים לסורקין" מספר על קיבוצניק שחולם לביים בשנות הששים את הגרסה שלו ל"שני קונילמל" בכיכובו של גדול שחקני הבימה, אהרון סורקין (אני מניח שפז רומז כאן לשחקן אהרון מסקין, אבל לא ברור לי למה הוא בחר להחליף את שמו של השחקן האמיתי בשמו של המחזאי והתסריטאי האמריקאי המפורסם יותר).

זה הטריילר של "מחכים לסורקין":

 

"מחכים לסורקין" הופק באופן עצמאי, ללא קרנות, והוא מופץ על ידי פז עצמו באופן עצמאי, בשיטת דן וולמן עם "גיא אוני". "גיא אוני" הפך לשלאגר לא קטן בגליל, האם ל"עמק תפארת" או ל"מחכים לסורקין" יש גם סיכוי כזה?

כל מה שנותר הוא לשאול אתכם: צפו בשני הטריילרים וענו בפשטות. האם תראו את אחד הסרטים האלה בשבוע הבא? אם כן, איזה מהם?

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “18.4: היום שבו יכבשו הקיבוצניקים את בתי הקולנוע”

  1. עדן 4 אפריל 2013 ב - 9:37 קישור ישיר

    הפתיע אותי לגמרי "מחכים לסורקין", לא ידעתי שהוא קיים בכלל. אבל הטריילר נראה מוצלח מאד

  2. צור שפי 4 אפריל 2013 ב - 9:41 קישור ישיר

    אני מתכוון לראות את "עמק תפארת". העובדה שחיבבת אותו עוזרת לי ואני חייב להודות, כמי שמאוד אוהב את שיר העמק, שגם השם שלו עושה לי צביטה אינסטינקטיבית בלב.
    מצד שני – מאוד לא אהבתי את "אסקימוסים בגליל" וגם הטריילר של "מחכים לסורקין" לא עושה לי הרבה תיאבון לראות את הסרט.

  3. איילת 4 אפריל 2013 ב - 9:49 קישור ישיר

    נראה שחוץ מהלוקיישן הקיבוצי אין שום קשר בין הסרטים. הסרט של יונתן פז נראה שמח ומרגש ומעורר.והשני נראה אומנם איכותי,אך מבטיח [מהטריילר] חויה כבדה ומדכאת.וגם המוסיקה שלו לא יושבת טוב.בכל מקרה שנהם מסקרנים.
    אין ספק שמחכים לסורקין מזמין יותר

  4. אור 4 אפריל 2013 ב - 13:50 קישור ישיר

    נדמה של"מחכים לסורקין" מתאים יותר דאבל-פיצ'ר עם "מחכים לגאפמן" של כריסטופר גסט, מאשר "עמק תפארת"…

    • דגן 4 אפריל 2013 ב - 15:38 קישור ישיר

      אכן, גם לי זה הזכיר מאוד את הסרט ההוא: תאטרון חובבים שמכין הצגה בבימויו של במאי מוזר ואסצנטרי, משוגע לדבר שפועל כנגד כל הסיכויים ודרך אין סוף משברים משעשעים, המתנה לכוכב שיבוא ויראה את ההצגה ושבלעדיו כאילו אין ערך לכלום, וששמו מונצח בשם הסרט"מחכים ל..", עם זאת בגלל הדמיון המובהק בכמה מובנים אני מניח שזה בכוונה והשם מכוון בדיוק לסרט של גסט כמקור השראה

    • החלוץ הצעיר 4 אפריל 2013 ב - 20:42 קישור ישיר

      גם אני חשבתי ישר על "מחכים לגאפמן" והייתי מאוד מרוצה מעצמי


השאירו תגובה