04 אפריל 2013 | 16:07 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

קו המשווה, 4.4.2013: טבלת המבקרים של ישראל

קו המשווה: טבלת המבקרים של ישראל, 4.4.2013

והנה טבלת המבקרים של השבוע: סרט אחד חדש נכנס לטבלה – "מאמא", סרט אימה בהפקת גיירמו דל טורו, שקיבל ציונים לא רעים ממבקרינו. הטבלה גם טפחה מ-30 סרטים בשבוע שעבר ל-35 סרטים השבוע, בזכות כמה סרטים משבועות קודמים שסוף סוף קיבלו מספיק ציונים כדי להיכנס לתוכה: "גוף מארח", למשל, נכנס הישר למקום האחרון.

עוד חידושים: אחרי שנים שבהן טבלת המבקרים אירחה שמונה מבקרים (מתוכם מבקרת אחת), מהיום היא מכילה עשרה מבקרים (מתוכם שתי מבקרות, יש מעט מדי מבקרות קולנוע בישראל). דומני שכמעט כל המבקרים של התקשורת הכתובה הממוסדת בארץ מיוצגים בה. חמישה מבקרים בדפוס ("ידיעות אחרונות", "ישראל היום", "פנאי פלוס", "טיים אאוט" ו"סופהשבוע"), חמישה מבקרי אינטרנט ("עכבר העיר אונליין", שניים מ"וואלה", "וויינט" ו"הארץ אונליין"). לפיכך, טווח הגילאים של המבקרים התרחב מאוד, והטעם נהיה מגוון יותר. רשימת כל המבקרים מופיעה בסוף הפוסט. לראייה: שימו לב לזינוק של "בננות" מהטבלה הישנה של השבוע שעבר לטבלה המחודשת של השבוע. ועוד לראייה: שימו לב למנעד הקיצוני של הסרטים "ספרינג ברייקרס" ו"קוורטט" שנעים על כל הסקאלה שבין כוכב אחד ועד ארבעה או חמישה כוכבים.

ויש עוד חידושים: חוץ מהתמונה הדוממת בראש הפוסט יש גם גרסה HTMLית בהמשך, כדי שיהיה אפשר להגיע לטבלה באמצעות חיפוש בגוגל, ותוכלו לקפוץ משם המבקר אל האתר שלו. תודה לדורון פישלר על הטיפ הזה. וכן, השבוע אנחנו מנסים את גרסת הכוכבים – כפי שהיא תמיד בעיתונים. בסקר שערכתי בין עשרת המבקרים מה עדיף בעיניהם – גרסה מספרית (כפי שניסינו בשבוע שעבר) או גרסת כוכבים קלאסית (שמחייבת הצגת הממוצע כמספר מעוגל לחצי הנקודה הקרובה), היתה העדפה קלה לכוכבים. אז עכשיו יש לנו את שתי האופציות מול העיניים: מה נוח ו/או יפה יותר בעיניכם? אני לא שולל, אגב, גרסה היברידית בהמשך הדרך: הציונים במספרים, הממוצע בכוכבים (אני גם חושב על כמות העבודה שכל החלטה כזאת מפילה עליי).

 

הציונים: בין 0 ל-5. הסימון בצהוב מייצג סרט חדש שעלה היום.

 

המבקרים המשתתפים בטבלה הם (לפי סדר הא'-ב'):

שמוליק דובדבני, "וויינט"

זהר וגנר, עד לפני רגע מבקרת הקולנוע של "עכבר העיר" ובעוד רגע בעלת בלוג קולנוע באתר "הארץ".

יהודה סתיו, "ידיעות אחרונות"

דורון פישלר, "וואלה" ו"עין הדג"

ישי קיצ'לס, "ישראל היום"

יאיר רוה, עבדכם הנאמן, "פנאי פלוס" ו"סינמסקופ"

אבנר שביט, "וואלה"

יעל שוב, "טיים אאוט"

אורון שמיר, "עכבר העיר אונליין"

מאיר שניצר, "סופהשבוע"

 

 

 

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “קו המשווה, 4.4.2013: טבלת המבקרים של ישראל”

  1. איתן 4 אפריל 2013 ב - 19:55 קישור ישיר

    ואני היום ראיתי שניים מהסרטים שעלו בישראל. "חנה ארדנט" היה מאוד לא טוב בעיני (2 כוכבים. בקושי). "מאמא" היה, ממש כפי שאמרת, מפתיע לטובה (3.5 כוכבים). הרחבה עליהם בבלוג שלי (בניק לינק).


השאירו תגובה