28 אפריל 2013 | 15:22 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

קונן אובריאן, קווין ספייסי וברק אובמה מחליפים בדיחות בבית הלבן

אני משתדל להעלות את הווידיאו של האירוע הזה כמעט כל שנה, בעיקר כי זה די מצחיק. בכל שנה מארח הבית הלבן ארוחת ערב לכבוד הכתבים בוושינגטון, ותחת הכותרת הלא-מפתה הזאת מסתתר אחד האירועים המבוקשים בוושינגטון שמביא אליו לא רק עיתונאים אלא גם המון סלבריטאים ושחקני קולנוע (האירוע, למרות שנשמע שהוא מתקיים בבית הלבן, מתקיים למעשה באולם הנשפים של מלון הילטון בוושינגטון). במרכז הערב דברי חידודין מאת מגיש טלוויזיה מוכר. השנה, באירוע שהתקיים הלילה, זה היה קונן אובריאן, שעשה את זה בפעם השנייה (בפעם הקודמת זה היה ב-1995). המנחה מקבל את הזכות לרדת על הנשיא – לעשות לו מעין roast – בפניו. הנשיא עצמו מקבל אף הוא כמה רגעים בהם הוא מתבדח על חשבונו ועל חשבון יריביו. הכל נעשה ברוח טובה. כמובן שהרגעים הכי מצחיקים היו בשנים שבבית הלבן היה נשיא שהתקשורת היתה באופן מובהק נגדו, ובלילה הזה כולם העמידו פני סחבקים והבדיחות היו כולן ברוח טובה אבל טעונות המון איבה הדדית, וההומור היה נפיץ. עם ברק אובמה, כשם שהיה עם ביל קלינטון, יש למנחה נשיא שהוא ספורטיבי עם ההומור, וממילא זוכה לאהדת הקהל באולם.

ובכל זאת, זו אחת ההצגות הטובות בעיר. מהרגעים האלה שאני אוהב את אמריקה, בעיקר כי יש להם שם חוש הומור מוצלח. הנה 27 דקות של בדיחות מאת קונן אובריאן על נשיא ארצות הברית, הנאמרות לו בפניו (ובהמשך: הפרודיה של הבית הלבן על "בית הקלפים" עם קווין ספייסי):

 

במקום לרדת על הנשיא, כנהוג, אובריאן כיוון את עיקר תחמושתו כלפי התקשורת. אריאנה הפינגטון חטפה שתי סנוקרות ממנו. וגם סי.אן.אן, עליה אמר אובריאן: "הלוגו החדש של סי.אן.אן משמיע את קולו של ג'יימס ארל ג'ונס אומר 'אתם צופים בסי.אן.אן?!".

על עיתונות הדפוס נתן אובריאן את הבדיחה הטובה של הערב: "רבים אומרים שעיתונות הדפוס גוססת. אבל אני לא חושב ככה. וגם הנפח שלי לא חושב ככה".

אבל זה לא מספיק. לכבוד האירוע – שכאמור, הכרטיסים עבורו הם הסחורה הלוהטת בקרב כל מי שרוצה להתחכך בהון-שלטון-עיתון-קלוני – הופקה גם פרודיה על "בית הקלפים", ובה קווין ספייסי הוא האיש האחראי על שיבוץ מקומות הישיבה בארוחת הערב של הכתבים. לא רק ג'ון מקיין בתפקיד משנה, אלא כמה מהעורכים הבכירים בתקשורת הפוליטית באמריקה:

 

 

ואלה הבדיחות של ברק אובמה (כולל הופעת אורח של סטיבן ספילברג):

 

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה