11 מאי 2013 | 23:15 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

דיוויד פוסטר וואלאס הפך לווידיאו ויראלי

ב-2005 נשא דיוויד פוסטר וואלאס נאום בפני בוגרי אוניברסיטה טריים. אולי כבר נתקלתם במסורת הזאת: מישהו מעולם התקשורת והתרבות נואם בפני הבוגרים הטריים (לרוב באוניברסיטה בה הוא עצמו למד) ונותן להם שיחת עידוד לפני צאתם לחיים עצמם. אלא שנאומו של וואלאס הלך לכיוון קצת אחר: הוא ניסה להטיח בפני הבוגרים הצעירים, בהומור כמובן, את האמת המרה על החיים שעומדים בפניהם, כאילו הם ממחר הולכים כולם להפוך לדמויות הראשיות ב"הבוגר" של מייק ניקולס: חיים שמבטיחים להם בעיקר שגרה ותלאות.

בעולם שאחרי יו-טיוב, הנאומים האלה באוניברסיטאות – כמו של סטיב ג'ובס, למשל – הופכים לסרטונים ויראליים. אבל לנאום הזה של וואלאס זה לקח שמונה שנים. חברת ההפקה "הגלוסארי" לקחה את הנאום, ערכה אותו, וצילמה על פיו קליפ אילוסטרטיבי, נאה למדי, שמזקק את שנינויותיו לדימויים ויזואליים. ובמקום כרטיס ביקור לחברה, הסרטון הזה הפך, תוך פחות מחמישה ימים, ללהיט ויראלי: הוא כבר חצה את 3 מיליון הצפיות. וקל להבין למה: וואלאס, שהתאבד שלוש שנים אחרי שנשא את הדברים האלה, הפך לאדמו"ר של דור, דור נטול מודלים לחיקוי ושזקוק עתה לעצה טובה, ולמילות עידוד, כאלה שמתחילות עם קצת ציניות, אבל מקבלות לב ומצפון בהמשך. ובסופו של דבר, וואלאס אומר את מה שבילי וויילדר מייעץ לגיבור שלו ב"הדירה": תהיה מענטש. או כמאמרו של יהושע בן פרחיה בפרקי אבות (פרק א'): הווי דן כל אדם לכף זכות. הנה הסרטון שהופך את ר' דיוויד פוסטר וואלאס לתוכן ויראלי:

 

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “דיוויד פוסטר וואלאס הפך לווידיאו ויראלי”

  1. דיסקו 12 מאי 2013 ב - 9:42 קישור ישיר

    פשוט נפלא!!
    מרגש ונכון.

  2. עמית איצקר 12 מאי 2013 ב - 20:00 קישור ישיר

    זה מזכיר לי את זה
    http://www.youtube.com/watch?v=sTJ7AzBIJoI

  3. הגמד 17 מאי 2013 ב - 6:05 קישור ישיר

    לא פלא שהוא התאבד – ההמלצות שלו זה לדמיין סיפורי זוועות מדכאים כדי להתחבר לשאר העולם ולתת משמעות לרגעים משעממים. איום ונורא. ובעיקר עצוב.


השאירו תגובה