12 מאי 2013 | 08:28 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

עונת האוסקרים לשנת 2013 מתחילה: טריילרים ל"אוגוסט: מחוז אוסייג'" ו"קפטן פיליפס"

 

הדרך הכי טובה לנבא מי יהיה מועמד לאוסקר בשנה הבאה היא לראות מי היה מועמד לאוסקר בשנים שעברו. ולכן, אם אלופי אוסקרים חוזרים עם סרטים בעלי פרופיל גבוה, אפשר להמר שהם יהיו במירוץ עוד לפני שרואים אפילו פריים אחד. אם זה לא יקרה לבסוף זה רק כי יתברר לבסוף שמדובר בתקלה או בפדיחה. וכך, עם פתיחתה של עונת הקיץ מגיעים כבר הטריילרים לעונת הסתיו וסרטי האוסקרים.

הראשון הוא "אוגוסט: מחוז אוסייג'". מרגע שפורסם שהארווי וויינסטין הולך להפיק (עם ג'ורג' קלוני) את הגרסה הקולנועית למחזה זוכה הפוליצר והטוני של טרייסי לטס (שלא לומר "טרייסי לץ") ושהוא סידר את מריל סטריפ ואת ג'וליה רוברטס לתפקידים הראשיים בתור אם ובתה (בתפקידים שגילמו גילה אלמגור וליליאן ברטו בגרסה הישראלית של ההצגה בתיאטרון הבימה), כולם כבר ידעו להגיד "מועמדות לאוסקר". זו לא חוכמה, כי הראשון שאומר את זה הוא תמיד וויינסטין עצמו. אבל לרוב הוא גם צודק. אבל עוד לפני שראיתי את הטריילר היו לי שלוש בעיות עם הנבואה הזאת: האחת – טרייסי לטס יהיה מועמד לאוסקר? המחזאי/תסריטאי של "באג" ושל "קילר ג'ו", שתי מחזות פרינג' שהפכו לסרטים עצמאיים קיצוניים מאוד בבימויו של וויליאם פרידקין, אמנם הצליח לעבור יפה לעולם הממוסד של ברודוויי, אבל האם גם לאוסקר? השניה: ג'ון וולס הוא הבמאי. הבעיקר-מפיק-לשעבר ("אי.אר"), גויס על ידי המפיק ג'ורג' קלוני לביים את העיבוד לקולנוע. וולס ביים לפני כן רק את "קומפני מן" עם בן אפלק (אתם רואים איך כל זה מתחבר בסוף ל"ארגו", כן?), אבל עד כה הוא הוכיח, בעיניי, שהוא במאי די בינוני. הוא יצליח להרים את הסרט מעבר למועמדויות לתסריט מעובד ושחקניות? הבעיה השלישית – עוד פעם משפחה מתכנסת ומתפרקת? בסרט הזה לא כבר היינו? ואז הגיעה הבעיה הרביעית: הטריילר. נראה כאילו מריל סטריפ מגלמת את שירלי מקליין ב"תנאים של חיבה".

 

 

השני הוא "קפטן פיליפס". כשקראנו את סיפורה של הספינה האמריקאית שנחטפה ב-2009 על ידי פיראטים סומאליים היה ברור שמתישהו יגיע סרט על הפרשה. והנה הוא מגיע: עם טום הנקס בתפקיד הקפטן (שגם כתב את הספר על פיו נעשה הסרט ובכך הרס לנו את המתח לגלות האם הוא שורד בסוף את מתקפת הפיראטים או לא) ועם פול גרינגראס ("טיסה 93") בתפקיד הבמאי. הטריילר מאוד לא הרשים אותי. בכלל לא. אבל אין מנוס אלא לשאול: מועמדות לאוסקר?

 

 

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “עונת האוסקרים לשנת 2013 מתחילה: טריילרים ל"אוגוסט: מחוז אוסייג'" ו"קפטן פיליפס"”

  1. קוף 12 מאי 2013 ב - 8:51 קישור ישיר

    ולמיטיבי לכת- http://www.festival-cannes.fr/en/trailers.html
    הלינק הזה מתעדכן כל הזמן עם טריילרים לסרטים המשתתפים בקאן השנה. גם חלק מהם יגיעו בסוף לאוסקרים שמוסקרים.

  2. שלו 12 מאי 2013 ב - 17:19 קישור ישיר

    פיהוק ארוך ארוך.

    מריל סטריפ כל פעם מחדש נופלת לאותן המשבצות בהן היא שחתה בעשור האחרון וגם קצת לפניו. זה מצער, כי היא בכמה רמות מעל הסרטים הרדודים שהיא משתתפת בהם (כולל הביוגרפיה של תאצ׳ר שכביכול נתפרה למידותיה). סיפור על משפחה לא מתפקדת באמת נשמע לעוס ומצוץ והם יצטרכו לעבוד קשה כדי להגיע לפיניש של האוסקרים. באותו נושא- ג׳וליה רוברטס הזדקנה…. לא פשוט לראות את זה.

    עוד אחד שנכנס לאותה המשבצת בכל פעם הוא טום הנקס. וגם כאן זה נראה כמו שיעממון תפור למידותיו. ראינו את הסרט הזה עשרות פעמים, קבוצת אמריקאים במצור, גיבור שמתמודד מול מציאות בלתי אפשרית ויכול לה. אני מתפלא שרוברט זמקיס לא ביים את זה כי זה כל כך מתאים לו. מצד שני, לאן רון הווארד נעלם?


השאירו תגובה