14 מאי 2013 | 17:06 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

הוקי

בפנים: הבן של ג'ון יוז כותב על אביו # הסטטיסט הישראלי של "איירון מן 3" # סרט מתח ישראלי חדש רוצה כסף # ואינדקס סרטי התרבות של ישראל

כמה דברים ששווה לקרוא:

מתברר שג'ון יוז – הבמאי המנוח של "מועדון ארוחת הבוקר" ו"שמתי ברז למורה" – היה פנאט של הוקי. ומתברר עוד שהבן שלו, ג'יימס יוז, הוא עיתונאי. כעת הבן העיתונאי כותב על אהבת ההוקי של אביו הבמאי, בטקסט ארוך ויפה שגם מראה איך כל זה השתלב בסרטיו. כולל דיווח על סצינה מ"הדוד באק" שצולמה אבל מעולם לא נכנסה לסרט וכנראה אבדה.

=============

סיפור יפה שפורסם ב"עין הדג" השבוע: סיפורו של ישראלי שחי בסין ולוהק לתפקיד סטטיסט בסצינות הסיניות של "איירון מן 3". סצינות שהיו אמורות, על פי הדיווח, להיות כלולות רק בהוצאה הסינית של הסרט (אל תקנאו, את הסצינות הישראליות שלנו הקיץ נקבל ב"מלחמת העולם Z"). אלא שהסצינות לא נכנסו לסרט. אולי בדי.וי.די? ובכלל, לשמוע על סרט הוליוודי שצולם בסין נשמע זהה לדיווחים מהסט של "רמבו 3" שצולמו בישראל.

==============

אני צריך למצוא דרך לסנן את מבול בקשות התמיכה לסרטים באתרי גיוס ההון החברתיים. הרבה סרטים מחפשים תומכים, ואני יכול להעלות כאן לינקים ל"אינדי-גוגו", "הדסטארט" ו"קיקסטארטר" מבוקר עד ערב. אז כמובן, שאם יש לי איזו סקרנות אישית מהפרויקט, שם שמסקרן אותי, או פרויקט שנראה לי מספיק אטרקטיבי כדי שאתרום לו בעצמי, אני משתף כאן. אבל לגבי כל השאר אני צריך למצוא דרך למיין. דרך אחת, לצורך ההתחלה, היא להעדיף פיצ'רים על פני סרטים קצרים. הגענו למצב שבו כל סטודנט שעושה סרט גמר רוצה תמיכה באתרי מימון קהילתי. שזה בסדר, אבל אין לי דרך להבדיל בין אלה שראוי להשקיע בהם ובין אלה שלא ייצא מהם כלום. אבל פיצ'רים, בשלב הזה, עדיין די נדירים. עדיין. נראה לגבי זה. אז הנה פיצ'ר שמחפש מימון לסיום. קוראים לו "רדיקל" ומביים אותו עומר רייס. הצילומים הסתיימו מזמן, העריכה הסתיימה לא מזמן, והם צריכים עכשיו 18,000 דולר כדי לגמור את האון-ליין והמיקס.

התקציר הוא כזה:

"רדיקל" עוסק בפרשת רצח של בחורה מסתורית, חושפת סיפור אלים בו מעורבים כנופיה מהפכנית, הטייקון שהם רודפים אחריו ושני שוטרים מושחתים שמנסים לשרוד בין לבין.

ניקול, ישראלית עשירה מניו יורק, מסתירה את זהותה ומצטרפת לכנופיה מהפכנית במרדפם אחר דייויד אטיאס, טייקון עסקים ידוע. זה עומד להתחתן עם מירי, דוגמנית זוטרה שמחפשת דרך להצלחה מהירה. אך עד מהרה מתגלה שדייויד קשור לפרשת רצח מסתורית שהמשטרה מנסה לטייח בכל מחיר, מה שגורם למירי לחשוד שהיא הקורבן הבא.

 

כותבת לי אנה שניידמן, אחת התסריטאיות בסרט:

את התסריט של "רדיקל" כתבתי עוד ב-2008 עם הבמאי עומר רייס, בשיתוף עם התסריטאים – סופרים אסף שליטא ומעיין רוגל. הייתי אז תסריטאית ובמאית בשאיפה. הרבה מים זרמו מאז, שנתיים של עבודה על תסריט של מותחן המורכב משלושה סיפורים המשולבים זה בזה ומניעים זה את זה. 4 שנים של צילומים ועוד שנתיים של עריכה. הגענו לפיינל קאט!

הקאסט הורכב מבוגרי בית הספר "אימפרו" בניהולו והפקתו של אבי מלכה. כשהדמויות למעשה פחות או יותר נכתבו עבורם, וזה בשילוב עם מלאכת הליהוק המצויינת שעשה הבמאי–מלהק, דידי לובצקי.

זה לא עוד סרט עצמאי דל תקציב. למה? כי זה היה כמעט חסר תקציב לחלוטין!  ההפקה יצאה לדרך בניצוחו של עומר רייס, יחד עם החבורה מאימפרו, שעזרה גם ברמת ההפקה. נוצרה משפחה חמה, רומנים בתוך הסט, לינות משותפות וצפופות בלוקיישנים. וזאת למעשה הסיבה היחידה שהסרט הזה הצליח להצטלם, לאחר 4 שנים מפרכות (שאלוהים יודע מאיפה עומר לקח את הכוחות האלו, בחיי!), זה בזכות המשפחה הזו שדחפה אחד את השני וגרמה לזה לקרות. בזכות הצלם, דודו (דויד) סטוז'מייסטר, שלמרות היותו צלם העובד בתעשייה ההוליוודית (בין היתר צילם את "אייסמן" האמריקאי – למעשה היה second unit, י"ר), הסכים לצלם את הסרט המטורף הזה כי אהב את התסריט והתחבר לרעיונות שלו. וכנ"ל לגבי שאר הצוות: עוז גוטמן, עורך סרטים והעיפרון הכי חד בחבורה, המפיקה אנג'ליקה ברמן היפהפיה והעוצמתית שהניעה הרים בכלום כסף (איך היא עשתה את זה?!) ולימים הצטרפו גם המפיקים בפועל: יענקל'ה מאיר ואמיר פישמן (שהפיק את "ג'ו ובל" של ורוניקה קידר). עוזרי הבמאי שתיפקדו כ"שטן" על הסט וניהלו אותו ביד רמה היו רוני גאמר, במאי בזכות עצמו (עם הסרט "המאבק 16") והשחקנית אלונה איב הזכורה מהסדרה "בלו נטלי". על המוזיקה ניצח רותם מואב, מלחין ישראלי אשר חי בלוס אנג'לס ומלחין מוסיקה לסרטים אמריקאים בעיקר.

 

וזה הטריילר שלהם:

 

נו, תורמים?

בית הספר אימפרו, בניהולו של אבי מלכה, היה גם אחראי לסרט עצמאי אחר, "לאן נעלם משה אבגי", שלא היה טוב בעיניי. הרעיון של סטודנטים למשחק שעומדים במרכז סרט עוד לא הוכיח את עצמו, לפחות בפיצ'ר. הטריילר הנ"ל לא הלהיב אותי. אבל אולי הבעיה היא בטריילר. הנה הלינק לדף גיוס הכספים שלהם. שימו את השם שלכם על פיצ'ר ישראלי חדש.

=================

והנה מיזם שראוי לתשומת לב: הבלוגר איתי עמוס מרכז בבלוג שלו אינדקס, שנראה ברפרוף ראשון מקיף למדי, שמרכז את כל סרטי התעודה שנעשו בארץ על תרבות. סרטים על מוזיקה, אמנות, בידור, טלוויזיה, מחול, ספרות וקולנוע. הרעיון נכון: סרטי תעודה על תרבות עדיין נדירים למדי בארץ, בהשוואה לסרטי תעודה על בעיות חברתיות, סכסוכים ושואה. ובכל זאת, בזכות הרשימה הזאת, נראה שכבר יש לא מעט סרטים וסדרות שמהוות התחלה נאה. הבונוס: הרשימה מכילה לינקים לסרטים שניתן לצפות בהם און-ליין.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה