16 מאי 2013 | 20:29 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

צדים פילים ועתידנים

image

נתחיל בפינת ה"אמרנו לכם": היום בצהריים שמעו קוראי "וויינט" ו"וואלה" את מה שקוראי "סינמסקופ" יודעים כבר למעלה מחודשיים: ש"לצוד פילים" של רשף לוי יהיה סרט הפתיחה של פסטיבל ירושלים הקרוב, ב-4.7.

================

אבל יותר מעניין כרגע: איך התגובות ל"כנס העתידנים" של ארי פולמן, שהוקרן היום בבכורה עולמית בפתיחת השבועיים של הבמאים בקאן?

הנציגות התקשורתית הישראלית בקאן, אבנר שביט ("וואלה") ואורי אביב ("וויינט") מתלהבים. שביט כותב בפייסבוק שלו: "סרט אנימציה מבריק ומרגש" (אני מניח שטקסט מורחב יעלה ב"וואלה" בקרוב). ואביב כותב ב"וויינט": "מדובר ביצירת קולנוע מרגשת, מעמיקה, כזו שמשאירה אותך עם משהו לחשוב עליו בבית".

אבל המבקרים של "וראייטי" ו"ההוליווד ריפורטר" צוננים יותר. פיטר דברוז' ב"וראייטי" כותב שהרעיון של הסרט "לא ממש מתחבר", אבל ממשיך עם מה שבעיניי היא דווקא מחמאה ענקית: "מעריצי 'הולי מוטורס' (של לאוס קראקס) עשויים להעריך את הסרט הסוריאליסטי הזה, היבריד של אנימציה ולייב אקשן, אידיאלי להקרנות חצות ולחובבי פסיכדליה. אבל מעריצי 'ואלס עם בשיר' ייאלצו למתן את ציפיותיהם".

השורה הבאה שלו מעניינת מנקודת מבט מקומית: "באופן אירוני", כותב דברוז', "דווקא בגלל שהוא זונח את העיסוק בישראל ועובר לסרט אוניברסלי יותר, פולמן מצמצם את קהל היעד שלו".

ב"הוליווד ריפורטר", טוד מקארתי חיבב מאוד את 55 הדקות הראשונות של סצינות הלייב-אקשן ההוליוודיות, אבל חיבב פחות את סצינות האנימציה בחצי השני. "האמביציה מתעלה על הביצוע", הוא כותב.

שניהם סקפטיים לגבי הסיכויים המסחריים של הסרט.

אבל הביקורת המרתקת ביותר שנכתבה בינתיים על "כנס העתידנים" היא של ג'סיקה קיאנג ב"אינדי ווייר", שמכנה את הסרט "סיוט למבקרים". ברור מהביקורת שלה שהסרט בלבל ותסכל אותה, אבל גם ריתק והקסים
נראה שזו היתה חוויית צפיה יוצאת דופן. מיאזקי פוגש את גיליאם, היא מתארת את הסרט, ובכך פחות או יותר מבטיחה שהוא יהפוך לסרט פולחן עולמי.

 

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “צדים פילים ועתידנים”

  1. שירי 19 מאי 2013 ב - 17:43 קישור ישיר

    לאור העובדה שנאמר כאן מיאזקי גיליאם והולי מוטורס
    נהיו לי ציפיות גבוהות מהסרט הנל:)


השאירו תגובה