05 יוני 2013 | 23:27 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

אודישן מהבית

הפוסטר האנגלי ל"מקום בגן עדן" של יוסי מדמוני

בפנים: מה הסרט הכי טוב של אורי זהר? # והאם אתם רוצים לעשות אודישן מהבית לסרט בינלאומי עצמאי, שגם הוא יצטלם אצלכם בבית?

 

הבשורה שפורסמה אתמול, על כך ש"מקום בגן עדן" של יוסי מדמוני התקבל לפסטיבל קרלובי-וארי היא לא כזו כותרת דרמטית. אני, למשל, חזיתי את זה כבר באפריל. זו לא נבואה אלא סתם קומון-סנס: סרטו הקודם של מדמוני (כבמאי), "בוקר טוב מר פידלמן" זכה בפרס הראשון בקרלובי-וארי לכן זה מתבקש לגמרי שסרטו החדש יוזמן לפסטיבל, אפילו בלי שהם ייראו אותו. ועל פי הכרזה הנ"ל, בה כבר מופיע הלוגו של פסטיבל קרלובי-וארי, זו מן הסתם גם לא בשורה חדשה עבור ההפקה. בקיצור, לא ממש אייטם, אבל כן נקודת השקה בינלאומית מצוינת לסרט הזה. מקרלובי-וארי זו דרך קצרה מאוד להגיע לפסטיבל טורונטו, שאני כבר יודע על שני סרטים ישראליים שכנראה יהיו שם.

ומבחינתי: יומיים חלפו מאז ראיתי את "מקום בגן עדן" בהקרנת האקדמיה שלו, יומיים בהם הייתי עסוק בענייני קולנוע דרום וביום הלימוד השבועי שלי בירושלים, אבל הסרט הזה – עוצמתו, חוכמתו ואמירותיו המבריקות (לא רק על החיים בארץ, אלא גם על הקולנוע הישראלי) – הולך איתי. שוטים ממנו. סצינות. סיפורים. נפלא.

=================

ועוד קצת אורי זהר: מרט פרחומובסקי מדרג ב"וואלה" את סרטיו הטובים ביותר של אורי זהר. במקום הראשון: "מציצים". במקום השני, "עיניים גדולות". זו שאלה מצוינת, אגב: מה הסרט הטוב ביותר של אורי זהר? אין לי מושג. בכל שנה אני אוהב סרט אחר. שנים שנאתי את "מציצים", סרט שהתחבב עליי רק בשנים האחרונות. את "עיניים גדולות" אני מעריץ, אבל הסרט הזה כה עצוב בעיניי שלעיתים פשוט קשה לי לצפות בו. אני מאוד מעריך את "שלושה ימים וילד" אבל אני לא מספיק מאוהב בו. "חור בלבנה" נפלא בעיניי, ומכיל את הסצינות הכי מצחיקות של אורי זהר. בשנתיים האחרונות, בעיקר בזכות ההוצאה המחודשת שלהם בדי.וי.די גיליתי מחדש את "השכונה שלנו" ואת "כל ממזר מלך". אני כרגע חושב ש"כל ממזר מלך" הוא הסרט של זהר שאני הכי מתפעל ממנו. סרט שאפתני ומורכב מאוד, ושמצליח להיות גם סופר-פטריוטי וגם מאוד ביקורתי. את "התרוממות" ו"הצילו את המציל" אני לא הייתי מכניס לשום דירוג. מבחינתי, פדיחות.

================

ולעניין אחר. האם אתם שחקנים, או כאלה השואפים להיות שחקנים? האם הייתם רוצים לעשות אודישן לסרט קולנוע עצמאי וניסיוני ובינלאומי שיצולם ברחבי העולם, שאת התפקיד שלכם בו תוכלו לצלם אצלכם בבית? אם כן, שימו לב לסרטון הבא:


 

רוצים להשתתף? הנה הלינק. עדכנו אותנו אם נבחרתם. מי שעומד מאחורי הסרט הזה הוא השחקן האמריקאי-החי-בברלין, ריאן ג'יימס, ואני יודע על הפרויקט הזה בזכות המוזיקאי נדב לזר (שמוכר לאנשי "עין הדג" בזכות הגלגול הקודם שלו בתור דן ברזל), שהלחין את הטריילר הנ"ל.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “אודישן מהבית”

  1. יועד 13 יוני 2013 ב - 1:05 קישור ישיר

    במידה רבה אני מסכים עם הדירוג של "מציצים", אבל אני גם מאוד מחבב את "כל ממזר מלך" למורת רוחו של מרט. יש לי גם תיאוריה שהסרט השפיע על סרט מפורסם אחר של במאי ידוע. פעם עוד אנסה לחקור את העניין.


השאירו תגובה