27 ספטמבר 2013 | 09:03 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

טבלת המבקרים החדשה של ישראל, 27.9.2013

זהו אחד השבועות הכי מלאים אקשן בטבלה. אני קורא לו "שבוע המאסטרו", כי הוא מכיל כמה מהשמות הכי גדולים בקולנוע בעולם. וגם: שניים מהסרטים הישראליים הכי מדוברים של השנה יוצאים זה מול: האחד הוא הסרט הכי ריאליסטי והכי מקומי ("בית לחם"), השני הוא הסרט הכי סוריאליסטי, מדע בדיוני, בינלאומי ("כנס העתידנים"). אני ממש סקרן לראות איך הקהל יגיב לשני הסרטים האלה, אבל בינתיים הם די מפלגים את המבקרים שלנו. עוד חדשים השבוע: "Rush" של רון הווארד ו"תשוקה" של בריאן דה-פלמה. שניהם מקבלים ציונים קוטביים מהמבקרים, בין אלה שאהבו אותם, ואלה שלא (אני שייך למחנה שלא אהב את שניהם). מה שכן: זה בינתיים השבוע שבו חולקו הכי הרבה ציוני חמישה לסרטים: שלושה. הם חולקו בין "כנס העתידנים" ובין "בית לחם". מי קיבל מה, ומי מוביל? דלגו פנימה (וגם: שימו לב לרשימה העצומה של סרטים שעוזבת השבוע את הטבלה):

 

 

איזו טבלה מדהימה השבוע. חמישה מששת הסרטים במקום הראשון הם סרטים ישראליים. ויותר מזה: הסרט במקום הראשון הוא סרט אימה, הסרט במקום השני הוא סרט מדע בדיוני.

"אסירים", שעלה בשבוע שעבר, הצליח להביא אליו שלושה מבקרים בינתיים, וזה עזר לו להיכנס לטבלה השבוע למקום הרביעי.

אבל שימו לב למי שיצא מהטבלה. ראשית, בפינתנו "כלים שלובים": עלו שני סרטים ישראליים חדשים ויצאו שני סרטים ישראליים: "אוסטרליה שלי" ו"פרדייס קרוז".

אבל היום, אסרו חג, הוא היום שחותם סופית את רצף החופשים הארוך מאז חופשת הקיץ ב-1 ביולי. וזה מעיף – אחרי סוף השבוע הזה – את כל סרטי האנימציה הקיציים מהטבלה, שהם גם מהסרטים הכי מצליחים השנה בארץ: "הדרדסים 2" (450,000 כרטיסים), "בית ספר למפלצות" (200,000 כרטיסים), "גנוב על המיניונים" (300,000 כרטיסים). גם "הלקחנים" עזב. וגם "קיק אס 2". וגם "מלחמת העולם Z" (מאה אלף כרטיסים).

המבקרים והמבקרות המשתתפים בטבלה (לפי סדר הא'-ב'):

נטע אלכסנדר, אתר "הארץ"

ארז דבורה, "וויינט"

שמוליק דובדבני, "וויינט"

אור סיגולי, "עכבר העיר אונליין"

דורון פישלר, "וואלה" ו"עין הדג"

ישי קיצ'לס, "ישראל היום"

יאיר רוה, עבדכם הנאמן, "פנאי פלוס" ו"סינמסקופ"

אבנר שביט, "וואלה"

יעל שוב, "טיים אאוט"

אורון שמיר, "סריטה"

 

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “טבלת המבקרים החדשה של ישראל, 27.9.2013”

  1. איתן 27 ספטמבר 2013 ב - 9:55 קישור ישיר

    ואני החלטתי לתת ל"בית לחם" בסופו של דבר ארבעה כוכבים. ועד כמה שאני יכול לשפוט, ההיענות של הקהל הישראלי ל"בית לחם" ביום הראשון להפצתו מרשימה.

    ובגלל שאני שורץ בפסטיבל חיפה חלק גדול מהזמן, טרם הספיקותי לראות את "אסירים" (הגורר תגובות מאוד חיוביות) ואת "כנס העתידנים" (שגורר תגובות קוטביות). אני אשלים בשבוע הבא.

    הייתי אתמול גם באוטופיה. ראיתי את "סטוקר". כל העולם צדק. זה סרט לא טוב. אני אולי ארחיב בהזדמנות אחרת. מחכה לי עוד יום עמוס בחיפה.

  2. ד. 27 ספטמבר 2013 ב - 15:41 קישור ישיר

    קצת אוף טופיק, סרט חדש אבל שעוד לא יצא בישראל כמדומני בכלל.
    חיי עם ליברצ'ה- הסרט שנולד ל 3 כוכבים (מתוך 5), בימוי ומשחק מעולים.
    אבל הסיפור והדיאלוגים, החשובים מכולם- לוקים בחסר ואנמיים קצת אפילו.
    מייקל דאגלאס במשחק חייו ויהיה ראוי לאוסקר על התפקיד של ליברצ'ה.
    למרות שחוזר וטוען- לא ייתכן שאין שחקנים גאים טוביםם לתפקידים גאים.
    אחרי שכולנו יודעים מגיל 7 שכוכבים מסוימים בכלל מכורים לבחורות ומין- דווקא אותם – לקחת לגלם גייז ? יש בזה משהו צורם שתמיד תורם לקצת נפילה באמינות. אז פה במקרה דאגלאס בתפקיד מעולה. אבל עדיין.

    אחרי מג'יק מייק המיותר, מגיע סודרברג בשני סרטים טובים- תופעות לואי וגם ליברצ'ה- בימוי מצויין ותוצר ממוצע רק, בגלל הסיפור כאמור, לא בגלל סודרברג המצויין. הגם שהוא נע ונד בין מעולים להרבה פחות (התפשטות, המודיע, The Girlfriend Experience ).
    הפנינות שלו- טראפיק, אושן 11 היה די כיפי, ארין ברוקוביץ', Out of Sight
    אבל די מסכים עם מה שכתב עליו אורי קליין בהארץ. יש תחושת החמצה.

  3. נורית 12 אוקטובר 2013 ב - 14:30 קישור ישיר

    הסרט בית לחם השאיר אותי פעורת פה.. במלוא מובן המילה. תסריט מקורי,שלקח את הסיכסוך המתמשך בין שכנינו לכיוון אחר לגמריי! מדבר לדעתי גם לשמאל וגם לימין, משחק מעולה ויוצא דופן של שחקנים שזה עתה נחשפו למסך הגדול.בקיצור שאפו גדול!! מומלץ בכל פה אסור להחמיץ!!


השאירו תגובה