02 אוקטובר 2013 | 23:47 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

"Rush", ביקורת

הבמאי והתסריטאי שהביאו לכם את "פרוסט/ניקסון" מביאים לכם עכשיו… סרט מירוצי מכוניות? רון הווארד, המומחה האמריקאי הגדול לדרמות משפחתיות, מנסה לייצר ליבידו ואדרנלין לסרט מלא ספיד והורמונים – לדעתי, הסרט הראשון בקריירה שלו שמכיל סקס ועירום – ותוצאה מביכה. רק לשם השוואה, השוו את "Rush” לסרט התיעודי "סנה" של אסיף קפדיה מלפני שנה. “סנה", סרט תיעודי שמכיל אך ורק קטעי ארכיון ומתאר את סיפור חייו הטראגי של נהג המירוצים איירטון סנה, הוא סרט שהאיץ את פעימות הלב ל-220 קמ"ש. “Rush” הוא סרט שלוקח את הצלם הכי טוב בעולם כרגע (אנתוני דוד מנטל) ומלחין שיודע להלום כהוגן עם המנונים (האנס זימר) ומנפיק גלולת שיעמום מביכה, שבנויה כמו כתבת טלוויזיה בהפקת ענק. זה מאכזב בריבוע, כי כשם שהווארד יצר את אחד מסרטי האסטרונאטים הכי טובים שנעשו (“אפולו 13”) כך אפשר היה לדמיין שהוא יוכל להשתלט גם על נהגי מכוניות. אבל לא. יש בין גיבוריו ובינו הבדלי אופי שהבמאי פשוט לא מצליח לגשר. תחת פיקודו זה נראה כמו סרט על רואי חשבון. “Rush” מספר על יריבותם של שני נהגי מירוץ אמיתיים משנות השבעים: האחד בריטי פוחז וחובב סיכונים, השני גרמני מרובע ובלתי חביב. במשך חצי סרט אנחנו מריעים לבריטי, ובחצי השני אנחנו מריעים לגרמני. ובין לבין, אין ולא סצינת מירוץ אחת – עם כל ה-rush והרעש – שמצליחה לסחוף, למתוח, להלהיב ולגרום לנו להגיד "וואו".

פורסם ב"פנאי פלוס", 25.9.2013

נושאים: ביקורת

6 תגובות ל - “"Rush", ביקורת”

  1. מורן 3 אוקטובר 2013 ב - 1:43 קישור ישיר

    מותר להיות ביקורתי אבל צריך לדייק בעובדות. סליחה על הקטנוניות שלי אבל ניקי לאודה (אותו משחק דניאל ברול הגרמני) הוא אוסטרי ולא גרמני.

  2. אסי 3 אוקטובר 2013 ב - 3:33 קישור ישיר

    כל כך לא מסכים. אמרתי וואו והייתי במתח המון פעמים. מכטן שתחבירית אתה מחוייב לשנות את "לגרום ךנו" ל"לגרום לי", אלא אם כן בלנו אתה לא מדבר על הקוראים שלך, כמוני למשל, אלא עליך ועל חברים שלך שצפו איתך בסרט.

  3. ערן 3 אוקטובר 2013 ב - 7:59 קישור ישיר

    מסכים עם כל מילה.
    חוץ מזה שהוא אוסטרי, לא גרמני.

  4. רז-ש 3 אוקטובר 2013 ב - 9:28 קישור ישיר

    יאיר לדעתי הגעת להקרנה מרגיש לא טוב או משהו, שזה בסדר קורה. משעמם? וואו הסרט הזה החזיק אותי כמו שאף סרט ספורט לא החזיק קודם.
    המלצתי על הסרט למלא אנשים,ולרגע נבהלתי עכשיו שאולי אני הייתי סתם ביום שהרגשתי טוב מידי ושלחתי אנשים לסרט משעמם ומביך, אז בדקתי מהר ונרגעתי. זה כנראה רק אתה, לא אני: http://www.metacritic.com/movie/rush

  5. צליל סיון 3 אוקטובר 2013 ב - 15:12 קישור ישיר

    לא ראיתי ואני לא "פאן" של רון הווארד אבל גם "העגבניות הרקובות" קובעות שמדובר בסרט טוב: http://www.rottentomatoes.com/m/rush_2013/

  6. hamlet 3 אוקטובר 2013 ב - 17:21 קישור ישיר

    saw GRAVITY
    WWOOOOWW


השאירו תגובה