טבלת המבקרים החדשה של ישראל, 3.10.2013
חמישה סרטים חדשים נכנסו השבוע לטבלה: ארבעה שעלו השבוע, ועוד אחד מהשבוע שעבר. זאת ועוד: בצמרת הטבלה יש תזוזות מקום בעקבות הוספות של ציונים: "אסירים" ו"בית לחם" עלו, "כנס העתידנים" ירד.
המוטיב החוזר שלנו השבוע הוא: שחקנים שנהיים במאים. שרה פולי, ששיחקה אצל אטום אגויאן ודיוויד קרוננברג, מביאה את סרטה השלישי כבמאית, "סיפורים שאנו מספרים". ג'וזף גורדון לוויט, ששיחק ב"בריק" וב"התחלה", מגיע עם סרט הבכורה שלו כבמאי, "דון ג'ון". וסת רוגן ואוון גולדברג, ששיתפו פעולה בתסריטים ל"סופרבאד" ו"פיינאפל אקספרס", עוברים גם לביים את "סוף". ובשביל הבונוס, "המשרת" – שיהיה אחד השחקנים המרכזיים השנה באוסקר – הוא סרטו החדש של לי דניאלס ("פרשס"), סוכן שחקנים שנהיה מפיק שנהיה במאי.
לטבלה נכנס גם "ההימור" ("Runner Runner" במקור) שביים בראד פורמן ("סנגור במבחן") עם בן אפלק.
מי משובץ איפה? הנה הטבלה:
ובהזדמנות זו, הצצה אל טבלת שוברי הקופות. "אסירים" היה הסרט הכי נצפה השבוע בארץ. "ההימור" אחריו עם כ-20,000 כרטיסים. "מי מפחד מהזאב הרע", שניצב בראש הטבלה, חצה בסוף השבוע האחרון את קו 50,000 הכרטיסים. יהיה מעניין לראות בתחילת שבוע הבא האם הזכיות של "בית לחם" ו"מי מפחד מהזאב הרע" בפרסי אופיר יתבטאו בעלייה במכירות הכרטיסים.
המבקרים והמבקרות המשתתפים בטבלה (לפי סדר הא'-ב'):
נטע אלכסנדר, אתר "הארץ"
ארז דבורה, "וויינט"
שמוליק דובדבני, "וויינט"
אור סיגולי, "סריטה"
דורון פישלר, "וואלה" ו"עין הדג"
ישי קיצ'לס, "ישראל היום"
יאיר רוה, עבדכם הנאמן, "פנאי פלוס" ו"סינמסקופ"
אבנר שביט, "וואלה"
יעל שוב, "טיים אאוט"
אורון שמיר, "עכבר העיר אונליין"
כבר שבועות שאיני מצליח לראות את הטבלה. האם צריך תכנה מסויימת?
================
רוה לאחד: זה כנראה אומר שנגן הפלאש שלך כבוי או התרסק. נסה לכבות ולהדליק מחדש את הדפדפן. או בדוק אם זה עובד בדפדפן אחר. או התקן מחדש את הדפדפן (כי זה אומר שאתה לא רואה פלאש בשום אתר). האם לעוד מישהו יש בעיה לראות את הטבלה?
אני עדיין בהשלמת פערים שנגרמו כתוצאה מפסטיבל חיפה, אז טרם הספיקותי לראות את "סיפורים שאנחנו מספרים" ואת "דון ג'ון".
כן ראיתי השבוע את "כנס העתידנים", סרט נפלא בעיניי (ומאוד עצוב) – 4.5 כוכבים לטעמי.
וראיתי גם את "אסירים" – דרמה מעניינת עם תסריט נהדר ומשחק מצוין – 4 כוכבים נתתי לו (על שניהם כתבתי בבלוג שלי, בניק לינק).
הספקתי לראות אתמול את "המשרת", ואני מסכים עם הדירוג של הרוב כאן – גם אני אתן לו 3 כוכבים (אני אעלה פוסט עליו בבלוג שלי במהלך סוף השבוע).
ואחרון – ראיתי אתמול טרום בכורה של "אנה ערביה" של עמוס גיתאי. בינתיים אני רק רוצה להגיד: רגע רגע, זה לא כל כך נורא כמו שאתם חושבים, ה"אנה ערביה" הזה.
"אסירים" סביר ומחזיק מתח, אבל רחוק מאוד ממושלם.
הוא מצד אחד עשוי מעולה ומשוחק לעיל, ומצד שני- שגרתי וביננו- המון מהלכים צפויים קורים בסרט.
((ספוילרר— לא לקרוא מי שלא ראה- את השורות הבאות–
ההאפי אנדינג הזה הוא קצת יותר מידי הוליווד, הנבל הסופי הזויה מדי וצלילים אחרונים בסוף- צפויים ביותר))
משהו בסרט הזה גם אפור ומיובש. קודר אבל לעתים בצדק (החצי השני).
סרט יומיות נאה. וגם יכלו לקצר ב 20 דקות את הסרט.
אני הייתי לוקח צרפתים\ספרדים מעניינים יותר, ודוחף אותם בכוח לשיווק ולביקורות, על מנת שהקהל ייצפה ביותר איכות ודינמיות מהסרט הדי שגרתי הזה.
מה שאהבתי אסירים הוא שהקהל יודע לפני הדמויות מה עומד לקרות, הוא נחשף לפרטים משמעותיים לפני שהדמויות עצמן נחשפים אליהם. זאת תחבולה תסריטאית מעניינת שמגבירה את תחושת התסכול והמעורבות של הקהל בפרשה שהסרט מדבר עליה.
לכן, הסרט הוא לא "צפוי" בגלל שהוא מודע לעצמו.
ומה זה אומר שסרט נטול ביקורות מוקדמות כמו אסירים בכל זאת מצליח לשבור קופות בארץ?