17 נובמבר 2008 | 13:19 ~ 11 תגובות | תגובות פייסבוק

ק' זה…

בישראל, כשהמפיצים גונזים סרט הוא יוצא לדי.וי.די. באמריקה, כשהמפיצים גונזים סרט… הם שולחים אותו לישראל. וכך עלו על מסכי הקולנוע בסוף השבוע האחרון שני סרטים שלא מצאו הפצה ומסך באמריקה: "קלינר" של רני הרלין ו"קיל שוט" של ג'ון מאדן. שני סרטים שאין לי שום עניין לראותם. (למעשה, אפילו "הנשים" כמעט ונגנז באמריקה: אולפני וורנר סגרו את החברה-הבת, "פיקצ'רהאוס", שהפיקה את הסרט, וכבר תכננו לזרוק את כל סרטיה לפח, ובסוף הוציאו את "הנשים" באופן חפוז וחסר השקעה).

הסיפור מאחורי "קיל שוט" מרתק: לפני 13 שנה זה היה אמור להיות עוד סרט בגל סרט אלמור לנארד של סוף הניינטיז, עם טוני סקוט מביים וקוונטין טרנטינו ורוברט דה נירו מפיקים ומשחקים. ואז הסרט עבר לידיו של ג'ון מאדן, שאחרי "שייקספיר מאוהב" כולם חשבו בטעות שהוא במאי נהדר (הוא לא, למרות ש"שייקספיר מאוהב" הוא סרט נהדר בעיני, בל בגלל התסריט המבריק שלו). התעכב, התעכב, התעכב. ואז יצא לדרך, עשור אחרי שהוא התחיל. צילומי הסרט הסתיימו כבר לפני יותר משלוש שנים. שנה אחר כך עשו צילומי השלמות. ואז הביאו את אנתוני מינגלה ואת סידני פולאק שינסו לשחק עם הסרט בחדר העריכה. כנראה שמשהו שם התקלקל לגמרי. פולאק ומינגלה מתו מאז, והסרט עדיין לא יצא. הוא היה אמור לצאת באוקטובר באמריקה ובעולם. בעולם הוא יצא, באמריקה לא. ועכשיו לא ידוע: האם ייצא בסוף דצמבר, בינואר 2009 או שיושלך לדי.וי.די. (יש סיכוי שאם מיקי רורק יקבל מועמדות לאוסקר על תפקידו ב"המתאבק" של דארן ארונופסקי, שהסרט יופץ אז כדי לתפוס טרמפ על הקאמבק שלו).

ג'ון הורן מה"לוס אנג'לס טיימס" עקב אחר התלאות של "קיל שוט" לפני חודש וחצי. מהדיווח שלו נשמע שהסרט כנראה התחרבש לגמרי ואף אחד באמריקה לא רוצה לגעת בו.

בישראל, פורום פילם היא נציגת וויינסטין קומפני בארץ, ואני מניח שהם די צריכים לעשות מה שהארווי דורש. אני סקרן להיות זבוב על הקיר במשרדי פורום פילם בזמן האחרון בו אני מניח שהייצוג של וויינסטין הפך לנטל. להבדיל ממגע הזהב של הוויינסטינים בימי מיראמקס, מאז שהם הקימו את חברתם החדשה הם מייצרים בעיקר פלופים. והלהיט היחיד שלהם, "ויקי כריסטינה ברצלונה", בכלל לא של פורום פילם אלא של סרטי שפירא (למרות שבעלי הבית של פורום פילם עושים על הסרט הזה בוחטות נאות ביושבם כבעלי בתי קולנוע).

מישהו כאן ראה את "קלינר" או "קילשוט"?

=====

במודעות בעיתונים תוקנו הטעויות של כרזת "גוף השקרים". הטעות שהכי הציקה לי היא הפיכתו של DiCaprio ל"דה קפריו", שזו טעות כפולה. הססמה העילגת "אל תאמין לאף אחד, תטעה את כולם" נותרה.

=====

ולגיוון: ג'ונתן רוזנבאום נזכר באנדריי טרקובסקי, ששני ספרים חדשים על אודותיו ראו אור.

11 תגובות ל - “ק' זה…”

  1. גיל 17 נובמבר 2008 ב - 15:07 קישור ישיר

    ראיתי את קלינר לפני כמה חודשים – נסתפק בלומר שבהחלט מצער כיצד המצב הכלכלי משפיע על שחקן איכותי ומגוון כמו אד האריס, בבחירת התפקידים שלו.

  2. סטיבי (באוניברסיטה) 17 נובמבר 2008 ב - 16:28 קישור ישיר

    אפרופו גנוזים: "סינקדוכה, ניו יורק" יוקרן ב(חלק מה)סינמטקים בדצמבר.

  3. רני 17 נובמבר 2008 ב - 16:48 קישור ישיר

    כלומר- "סינדוכה, ניו יורק" לא יוקרן בבתי הקולנוע בהקרנות רגילות???

  4. נל 17 נובמבר 2008 ב - 17:22 קישור ישיר

    קלינר הוא סרט נורא, נורא, נורא – שפשוט מצולם לא רע בכלל. אבל ברצינות – הוא פשוט מזוויע.

  5. דור שמר 17 נובמבר 2008 ב - 17:25 קישור ישיר

    אם מדברים על הפצות – אתה יודע האם Religulous יופץ בארץ או ייצא ב-DVD?

  6. עדן 17 נובמבר 2008 ב - 19:58 קישור ישיר

    "קילשוט" ממש לא גרוע כפי שתלאותיו לאורך השנים גרמו לי לחשוב. מדובר בסרט מהנה למדי עם משחק טוב שכנראה שבאמת הצילו אותו בעריכה כי במצבו כרגע הוא עובד כמו שצריך. אותי הוא בהחלט הפתיע לטובה.

  7. סטיבי 17 נובמבר 2008 ב - 20:26 קישור ישיר

    רני – אתה באמת מופתע?
    (לפי הקומוניקט שנשלח מהסינמטק הוא גם לא יופץ בדי.וי.די, כלומר בהוצאה ישראלית אני מניחה)

  8. mook2006 17 נובמבר 2008 ב - 21:12 קישור ישיר

    צהרי חמישי האחרון. יס פלאנט חיפה. 'קיל שוט'. אולם ריק לגמרי. שתי תקלות טכניות.
    סרט סתמי ומיותר עם אפס תחכום שבסופו חשבתי לעצמי "וואי, כמה זמן כבר לא יצא לי לראות סרט של סטיבן סיגל".
    מרורק, למרות הבאז סביב 'המתאבק', לא היו לי ציפיות, אבל גורדון לויט האיכוצ'י-בדרך-כלל די מביך שם. ממש אוברייטד.

    (אפרופו 'הנשים', עוד לא עלתה לפה הביקורת עליו ועל 'שלושה קופים', כמו שהובטח.)

  9. juno 17 נובמבר 2008 ב - 23:15 קישור ישיר

    ראיתי את קלינר לפני חודשיים בדיוידי. סתם סרט, אבל אני פשוט מת על הבמאי רני הרלין, יש לו כמה בי מוביז נהדרים. במיוחד ADVENTURES OF FORD FAIRLANE. אבל…זה לא אחד מהם. הוא סרט מאוד אסטטי עם עריכה מעניינת ופשוט חרא של תסריט

  10. bili 18 נובמבר 2008 ב - 10:28 קישור ישיר

    ההסבר הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים.
    המפיצים של הסרטים האלה הם…
    הבעלים של סינמה סיטי הם…
    אחד ועוד אחד יסבירו לכם למה הסרטים האלה עולים בארץ
    מספיק לראות את הפרסום וכמות ההצגות שהם מקבלים בסיטי, בהנחה שאתם לבטח יודעים שהקהל הצעיר שם אוכל בסופשבוע כל מה שזז אז תבינו איך אפשר לעשות בארץ כסף גם מסרטים כאלה שלמרות שבשום מקום אחר אף אחד לא נוגע בהם, כאן השם או שניים שיש עליהם מספיק בשביל שיצליחו לדחוף אותם לחלק מהקהל המאד לא בררן

  11. מרט 18 נובמבר 2008 ב - 10:37 קישור ישיר

    הנה קישור לביקורת שלי על "קילשוט", שמוקדשת באהבה להעדר הטעם של עדן:

    http://maratp.blogli.co.il


השאירו תגובה