06 דצמבר 2013 | 07:27 ~ 9 תגובות | תגובות פייסבוק

טבלת המבקרים החדשה של ישראל, 5.12.2013

סרט אחד: ״שש פעמים״ שביים יונתן גורפינקל. מעל כולם. קונסנזוס כמעט מוחלט של אהבה מצד המבקרים. כמעט. אחד מהם, טיפש שכמותו, מקלקל את ההישג. ובכל זאת הסרט הזה מזנק מעלה מעלה במעלה טבלת המבקרים. אבל שימו לב גם מי יצאו ממנה:

 

 

את הביקורת שלי על ״שש פעמים״ – בה אני מנסה להסביר למה הסרט (האמיץ, החשוב, העשוי לעילא) הזה כל כך הטריד אותי – תקראו במהלך השבוע הבא. עד אז תוכלו לקרוא את הסופרלטיבים של עמיתיי.

ומי יצא השבוע מהטבלה?

״מי מפחד מהזאב הרע״, של אהרון קשלס ונבות פפושדו, שהיה כמה שבועות במקום הראשון בטבלה (עד בוא ״כוח משיכה״) והשבוע העביר את שרביט המקום השני לסרט אימה אחר בו אנשים עושים דברים איומים לילדות. הסרט מכר כ-60,000 כרטיסים.

״כנס העתידנים״ של ארי פולמן, שראו אותו כ-25,000 איש (לגבי כל הסרטים כאן אני מחכה לנתונים סופיים רשמיים). אני מהמר שמחר (שבת) הוא יזכה בפרס סרט האנימציה של השנה מטעם האקדמיה האירופית לקולנוע.

״שרקיה״ של עמי ליבנה (נראה לי שהפעם באמת, לפחות בהקרנות הסדירות בסינמטק. הוא ימשיך בהקרנות סינמטקיות מדי פעם). 4,000 איש הגיעו אליו בסינמטק.

וגם ״לאבלייס״ ו״פארקלנד״ שעלו וירדו בלי ששמתם לב שהם בכלל היו כאן.

נושאים: בשוטף

9 תגובות ל - “טבלת המבקרים החדשה של ישראל, 5.12.2013”

  1. 3אורי 6 דצמבר 2013 ב - 9:20 קישור ישיר

    אני מבקש להחליף את את השלושה כוכבים שלך למישה כוכבים שלי ל"שש פעמים", תודה (:

  2. איתן 6 דצמבר 2013 ב - 9:22 קישור ישיר

    גם אני. 5 כוכבים נתתי ל"שש פעמים".
    ואם הסרט הזה כל כך מטריד אותך, אז דווקא בגלל זה הוא צריך לקבל 5 כוכבים. אם יש סרט שכל כך מוציא אותך משיווי משקל, וזה בסך הכל סרט, אז צריך לראות אותו.

  3. גיל 6 דצמבר 2013 ב - 11:59 קישור ישיר

    לא ראיתי את 6 פעמים, מעניין מאד לשמוע איך הוא עומד מול הסרט המדובר "אחרי שלוסיה…" סרט מקסיקני כה מטריד שזכה במבט מסוים האחרון בקאן והבמאי שלו גם הוא משלנו (לפחות חצי)

  4. גדעון גנני 6 דצמבר 2013 ב - 14:12 קישור ישיר

    אז למה הוא לא נבחר לייצג את ישראל בתחרות האוסקר ? כי הוא עוסק ביחסי יהודים פלשתיניים? מתי תיגמל האקדמיה מההתמכרות לנושא הפלשתיני ישראלי ותבחר בסרטים שהם סתם טובים ? אגב לא ראית את "שש פעמים" כך שאיני יכול לחוות דיעה אמתית.

    • 3אורי 6 דצמבר 2013 ב - 15:40 קישור ישיר

      מסכים ללא ספק! ראיתי גם את שש פעמים וגם את בת לחם ושניהם סרטים מצוינים. בית לחם אמנם טוב אבל בסופו של דבר מותחן ריגול ישראלי-פלסטיני עשוי טוב, מותחני ריגול טובים יש הרבה בהוליווד והם לא זקוקים לעוד אחד מישראל. לדעתי שש פעמים היה צריך לקחת את האופיר ולייצג אותנו באוסקר למרות שכנראה שהוא לא היה זוכה.

  5. _LiBERTiNE_ 6 דצמבר 2013 ב - 17:14 קישור ישיר

    "האמיץ, החשוב, העשוי לעילא" – אבל?
    (שלא לומר – ממתי "מטריד" מהווה עילה לקיצוץ בכוכבים? אדרבא, אם הוא עד כדי כך הטריד אותך *וגם* זכה לסופרלטיבים לעיל – משהו בשקלול הניקוד לא מוּבן לי. מנגד, יצרת ציפיה לקראת הביקורת שלך – לא שלא היתה כזו עוד קודם.)

  6. ד. 7 דצמבר 2013 ב - 1:05 קישור ישיר

    אני עם רוה (אבל צריך צפייה שנייה גם !), שאפו !
    מי אמר שכל חובבי האיכות צריכים ביחד למחוא כפיים אוטומטיות לסרט עם כמעט אפס הנאה.

    לא יתכן שסרט שמציג רק תעוזה ומין יקבל שבחים- כמעט רק בגלל שהוא מעז. אבל כמעט נאדה מלבד זה.
    מה עם להתרגש קצת ? (שתי דוגמאות לסרטי איכות קודרים ועצובים שידעו להציע הרבהה יותר דינמיות וחמלה ולכן ריגשו הרבה יותר- "העיניים של מייזי" וגם "העור" של אלמודובר. מישהו ברצינות חושב ש"שש פעמים" קרוב לקרסולי שני הסרטים הללו ? מה סתם נחלק שבחים ליצירה ישראלית משילוב של פטריוטיות ורצון בתעוזה באומנות)

    מה עם עלילה יותר מעניינת ודינמית, שיודעת לזוז לאנשהוא, תנופה זו המילה והדבר שחסר מאוד לסרט הזה.
    ושוב, חמלה, אפס מאופס של חמלה מצד כל הדמויות, הופכת את כל החוויה למטרידה אבל גם למאופסת מדם אנושי.
    וגם- שום דמות שם לא כזו מפותחת או מעניינת. מלבד אולי שחקן אחד שמביא כריזמה יותר חיה- אביתר מור כמדומני, בתפקיד הנבל עם החיוך.

    • יובל אדר 7 דצמבר 2013 ב - 19:40 קישור ישיר

      הסרט לא מקבל את שבחיו בגלל שהוא מעז , הוא מקבל את שבחיו בגלל שהוא אחד הסרטים הכי אמיתיים על בני נוער שנוצרו, ובתור אחד אני יכול להבטיח לך שזהו אחד הדיוקנים הכי אמיתיים שראיתי

  7. 3אורי 7 דצמבר 2013 ב - 10:57 קישור ישיר

    ליאיר רוה, מכיוון שנראה שאתה יודע הרבה על ההפצה בארץ ועל כמות הכרטיסים (בערך) שנמכרים עבור כל סרט בארץ תוכל אולי להסביר קצת על ההכנסות בארץ ובעיקר על סרטים ישראליים?למשל, כמה עולה לעשות סרט ישראלי? כמה כרטיסים הוא צריך למכור בשביל להחזיר את ההשקעה או להרוויח (אם זה בכלל אפשרי)? ולמה לא מפרסמים את זה באופן גלוי כמו בחו"ל?


השאירו תגובה