30 דצמבר 2013 | 21:38 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

בית הדין הגבוה לקולנוע

image

סינמה סיטי ירושלים. בקרוב

לפני 11 שנה, בקיץ 2002, עשיתי קניות בקלאבמרקט בצומת גלילות כשנתקלתי בתגלית מדהימה: במבנה הרב-מכר שמעל לסופרמרקט – מבנה שנמצא בבעלות תנובה – בנו מגה-פלקס קולנועי מהסוג שעד לאותו רגע הכרתי רק מאירופה. הייתי אז ב״העיר״, הקפצנו צלם, ונכנסתי לשוטט בפנים. הרווחתי סקופ נאה לאותו גיליון, אבל האמת, נדהמתי. סינמה סיטי, שנפתח כחצי שנה אחר כך, בחנוכה 2002, היה כל מה שרציתי בבית קולנוע בישראל ולא היה עד אז: סאונד דיגיטלי נורמלי, שיפוע טוב, מסכים גדולים. מדהים שעד לפני 11 שנה איכות הקרנה טובה בבתי קולנוע היתה נדירה כל כך. ואז עשיתי קצת טלפונים ושמעתי את נבואות הזעם של המתחרים: כל בעלי בתי הקולנוע האחרים, ולא מעט אנשי קולנוע בארץ, היו בטוחים שזה הולך להיות כישלון נוראי ושהאחים אדרי הולכים להפסיד המון כסף. ממש צחקו עליהם. לבסוף, סינמה סיטי שינה את כל חוקי המשחק בארץ, והכתיב סטנדרט חדש להצגת סרטים בישראל, שכעבור כמה שנים הפך למושא חיקוי של המפיצים האחרים (יס פלאנט, שקמו בהמשך, הכתיבו סטנדרט משובח אף יותר, לטעמי). בית הקולנוע האחד הזה היה אחראי לכ-40 אחוז מכלל הכרטיסים שנמכרו בארץ.

11 שנים אחר כך, ואת סינמה סיטי השלישי (אחרי השני שהוקם בראשון לציון) כבר לא בונים בהחבא. כל מי שעובר ליד חניון הלאום בירושלים רואה היטב מה עומד להיפתח שם עוד כמה שבועות. השלטים כבר נתלו, ואתמול התקינו את הוויטרינות. אתמול עברתי שם בדרך לסם שפיגל והעבודה בעיצומה.

העניין הוא שסינמה סיטי ירושלים ממוקם בלוקיישן הכי מצחיק בעולם: ממש מעבר לכביש מבית המשפט העליון. שני רחובות מהכנסת. כל משרדי הממשלה בצד אחד של הכביש, סינמה סיטי בצד השני. זו בוודאי מטאפורה נפלאה למשהו.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “בית הדין הגבוה לקולנוע”

  1. שלו 31 דצמבר 2013 ב - 12:54 קישור ישיר

    מבחינה טכנית יס פלאנט מתעלים מעל לכל רשת אחרת בארץ ולא מביישים את הרמה האירופאית העכשווית. חוץ מחוויית הסאונד וההקרנה, הם גם משתדלים מאוד לשמור על סטנדרטים ששכחו כבר גם בסינמה סיטי וגם בגלובוס (מישהו זוכר מה זה?) כמו נקיון אולמות בין הקרנות וסרט רצוף ללא הפסקה מטרידה באמצע.
    שלא לדבר על העובדה שיש להם את זכיון האיימקס היחידי במדינה ( אילת לא נחשב)

  2. חיים צ' 8 ינואר 2014 ב - 1:33 קישור ישיר

    בסינמה סיטי ברמת-השרון יש למרבה הצער אולמות שהשיפוע שלהם לא טוב, ואם אתה לא גבוה ו/או התמזל מזלך הרע והתיישב לפניך מישהו גבוה, עלולים להסתיר לך או שתצטרך לשבת כל הסרט זקוף כמו תורן. באולמות שבהם מסתירים השיפוע משתנה בשורות 5-1, ושם לא מסתירים. בדרך כלל בשורה 5 זה לא קרוב מדי לטעמי, המקום טוב בהחלט. (אין יותר מדי קוראים לבלוג שיתפסו לי את שורה 5, נכון?).

    להלן רשימת האולמות שבהם עלולים להסתיר (שימו לב! בהחלט תיתכן טעות ברשימה זו או בבאה): אולמות 5, 6, 8 (אולי לא נורא. להזמין שורה 6), 10, 13, 14, 16.

    להלן רשימת אולמות שבהם לא מסתירים: 1, 3,2, 4, 7,9(כדאי שורה 6), 11, 12, 15, 17 (המסך גבוה. נראה לי בטוח לפחות עד שורה 10), 18 (צמוד ל-17, אני משער שאותו מבנה אולם. בעבר סימנתי עם סימן שאלה), 23.


השאירו תגובה