04 דצמבר 2008 | 10:06 ~ 11 תגובות | תגובות פייסבוק

אפל וקר

תוכניית פסטיבל סאנדאנס התפרסמה הלילה. 16 סרטים התקבלו לתחרות הדרמטית הבינלאומית מתוך 1,012 סרטים שהוגשו ואחד מהם הוא "ציון ואחיו", סרטו הארוך הראשון של ערן מרב (שביים את הסרט הקצר אנדרדוג" בסם שפיגל). זו תהיה הקרנת הבכורה העולמית של הסרט, שהופק כקו-פרודוקציה בין ישראל וצרפת ומשחקים בה צחי גראד ורונית אלקבץ. הנה רשימת הסרטים המלאה.

======

בניגוד להתרשמות שלי מאתמול, צוות חזאיי האוסקרים של Movie City News בראשות דיווד פולנד, דווקא רואה סיכויים רבים ש"נער החידות ממומבאי" יזכה השנה באוסקר. די צמוד אליו: "המקרה המוזר של בנג'מין באטן" של דיוויד פינצ'ר. ודי צמוד אליו: "מילק" של גאס ואן סאנט. וסוגרים את החמישייה: "פרוסט/ניקסון" ו"חלון פנורמי".
אני בשלב זה ראיתי רק את "נער החידות ממומבאי" ועל כל שאר הסרטים רק קראתי, ולי נראה שדווקא "מילק" אמור להיות המוביל במירוץ.

======

במקום השישי בטבלה הנ"ל: "האביר האפל". ועבור כמה אנשים באמריקה זה בלתי מקובל בכלל והם השיקו קמפיין אינטרנטי להבטיח ש"האביר האפל" לא רק יזכה במועמדות, אלא יזכה באוסקר על הסרט הטוב ביותר. זה האתר, וזה הסרטון שהם יצרו:

=======

קלינט איסטווד שר! אולפני וורנר העלו את פסקול סרטו החדש של איסטווד "גראן טורינו" לאתר הפרסים שלהם. את הפסקול כתבו קייל איסטווד (הבן של) ומייקל סטיבנס. את הרצועה ה-13, שיר הנושא של הסרט, שרים קלינט איסטווד וג'יימי קולום. האזינו כאן.

======

ולקינוח, ויה MCN: הסיפורים מאחורי הלוגואים של האולפנים ההוליוודיים הגדולים, האנשים שיצרו אותם, שצוירו בהם והגילגולים שלהם לאורך השנים.

11 תגובות ל - “אפל וקר”

  1. רפי 4 דצמבר 2008 ב - 12:25 קישור ישיר

    איפה הרשימה של הקצרים שהתקבלו לסאנדנס?

  2. raz 4 דצמבר 2008 ב - 14:07 קישור ישיר

    אומנם עדין לא ראיתי את הסרטים המדוברים לזכייה באוסקר, אבל אני מאמין כמעט בוודאות שלאביר האפל מגיע להיות בחמישייה הפותחת. סרט ששובר כל מוסכמה של סרטי גיבורי על, סרט שהוא כל כולו משל פילוסופי על החיים, על טוב ורע, על בחירה, על האדם. בנוסף לכל אלה, הוא מחזיק באחד התסריטים הטובים ביותר שנעשו לאחרונה, ושלא נדבר על הבימוי והמשחק האדירים. מגיע לו לפחות מועמדויות בכל הקטגוריות המרכזיות, אחרת, חברי האקדמיה יוכיחו שוב עד כמה הם שמרנים וזקנים שלא מקבלים דברים מקוריים, ניסיונים (ניסיוני במובן של הנושאים שהסרט מתעסק בסרט על גיבור על) וחדשים. אני באמת מאמין שזה מסוג הסרטים שידברו עליו גם בעוד עשרות שנים.

  3. אורון 4 דצמבר 2008 ב - 14:57 קישור ישיר

    רוה, אל תגיד שאתה לא מכיר את זה:
    http://www.youtube.com/watch?v=YZ0DP2CeKfA
    או את כל המחזמר "Paint Your Wagon" בכיכובו של איסטווד, שידוע כפסנתרן, אגב. (או שהתפלאת על השירה הצרודה בימינו אנו…)

    עוד אגב, בהמשך לפוסט קודם ל-"האורח" יש תאריך חדש – ה-25.12.08. גם "אוסטרליה" נדחה קצת, לראשון בינואר. היי, לפחות יש חוש הומור בעניינים האלה: בעמודת "שחקנים" של הסרט "כנף השני" כתוב "המון פלמינגואים" 🙂

    ובהמשך לדבריו של רז – עזבו דיונים רציונליים עכשיו. "האביר האפל" זה סרט כל-כך בולט ומצטיין שמגיע לו מקום בחמישייה אפילו על משבצת הג'ונו של השנה, בהנחה שמישהו הצליח לפספס את האיכויות שלו.
    ותודה יאיר, התמונה מהאתר של הקמפיין האפל מפארת לי את שולחן העבודה מעתה, היא פשוט הברקה!

  4. רז חזר מיפן 4 דצמבר 2008 ב - 15:59 קישור ישיר

    כשאני קורא את ציטוטי המבקרים מסרטון-האוסקר של "האביר האפל" אני מרגיש שכל האנשים הנכבדים האלה קצת איבדו את הצפון. "האביר האפל" הוא סרט מצוין לסוגו, הוא סרט טוב מאוד בזכות עצמו, אבל מהפכה גדולה הוא לא, וגם אירוע היסטורי מהסוג שהמבקרים האלה עושים ממנו הוא לא.
    אני לא אומר שסרט גיבורי-על לא צריך לזכות באוסקר – אחד כזה, האמת, כבר זכה באוסקר ("משפחת סופר-על" – והנה סרט שלדעתי היה ראוי לפחות למועמדות גם בקטגוריית הסרט הטוב ביותר הכללית) – פשוט "האביר האפל" הוא לא הסרט הזה.

  5. סבסטיאן 4 דצמבר 2008 ב - 16:24 קישור ישיר

    אני חושב שהאביר האפל צריך לקחת אוסקר בגלל ש:
    *בגלל הדיאלוגים השטוחים והקלישאתיים
    *בגלל שהכל שם צפוי ברמת הסינופסיס
    *בגלל שכריסטיאן בייל עושה את התפקיד הכי עייף שלו אי פעם
    *בגלל הקול המטופש שהוא עושה כשהוא בחליפה
    *בגלל שנמאס לגמרי ממורגן פרימן והדמות האחת שהוא עושה כל הזמן
    *בגלל הסצינה שבה עומדים דנט, באטמן וגורדון, מצולמים כל אחד בקלוז אפ, ומסבירים אחד לשני את הסרט (ולכל מי שלא הבין)
    *בגלל שנולאן במאי פעולה נוראי
    *בגלל שהחצי הראשון של הסרט נראה כמו גרסה חיוורת של ג'יימס בונד. נו, זה עם טימוטי דלטון
    *בגלל הדמויות הפלקטיות והתהליכים הלא אמינים שהן עוברות
    *בגלל חוסר התחכום שלו שמתחפש למשפטים קליטים שאפילו לא נכנסו לבאדולינה
    *בגלל היומרה
    *בגלל שהעולם איבד פרופורציות

    מי יתן והסרט הזה יחזור למיקומו הנכון בקטגוריית האפקטים והסאונד. איירון-מן היה כל כך הרבה יותר מוצלח. ולו בגלל שהוא מכיר במגבלותיו

  6. רותם 4 דצמבר 2008 ב - 18:44 קישור ישיר

    אם "טיטאניק" יכול לזכות – כל אחד יכול.
    זה אפילו יכול להיות מוטו לחיים.

  7. רז-ש 4 דצמבר 2008 ב - 19:57 קישור ישיר

    מדהים איך שאנשים מצליחים למצוא דברים שנואים בסרט רק בגלל שיש אנשים אחרים שממש אוהבים אותו. וידוי אישי, זה קרה לי עם נפלאות התבונה. סרט שכאשר ראיתי אותו בקולנוע חשבתי שהוא ממש נחמד. אבל ברגע שהתחיל עליו באז האוסקר שחשבתי שממש לא מגיע לו התחלתי ממש לתאב את הסרט הזה ולמצוא בו דברים שליליים שבמקור לא ראיתי. תבדקו את עצמכם. וכן זו תגובה לכל התגובות השליליות כאן על האביר האפל. [וכן זו תגובה של רז שלישי בפוסט אחד (בחיים לא פגשתי אנשים עם השם שלי לפני הבלוג הזה)]. 

  8. יוני 4 דצמבר 2008 ב - 21:06 קישור ישיר

    כל תחזיות האוסקר הם חסרות חשיבות בשלב הזה ותמיד משתנות בגלל שעוד לא נצפו כל הסרטים.

    רוה: כל הסרטים כבר נצפו.

  9. יובל 4 דצמבר 2008 ב - 23:42 קישור ישיר

    היום בחדשות ערוץ 2 כתבה על גרג קיניר ועל הסיכויים המצויינים שלו (לטענת הכתב) לזכות באוסקר על Flash of Genius. מילא זה, אבל כשהוא התחיל לדבר על המתחרים של קיניר הוא דיבר על בראד פיט בסרט "הסיפור המוזר של בנג'מין בראט"
    לא ידעתי שבראד פיט מופיע בביוגרפיה על חייו של כוכב "חוק וסדר" לשעבר.

  10. אורון 6 דצמבר 2008 ב - 20:33 קישור ישיר

    הו תודה לך סבסטיאן! לראשונה מאז יצא קראתי טיעונים רציניים (יותר ופחות) ומנומקים (בערך) מפי מישהו שלא אהב את "האביר האפל". לא משנה שהם לא קשורים למציאות/כנראה לא ראית את הסרט, העיקר העומק.
    באמת שאני מבין את הצורך להתקומם נגד קונצנזוס, אני אחד כזה בדרך כלל, ולזעוק שהעולם איבד פרופורציות. אבל תחשוב איזה תוקף תיתן הזכייה של באטמן באוסקר לטענות שלך – ממש כמו עם נפלאות התנומה (וסליחה רז-ש שאני ממחזר/מעתיק ממך), יהיה הרבה יותר כיף לרדת על באטמן מעוטר באוסקר!
    לכן, אני מציע לכל מי ששנא את באטמן הזה של כריסטופר נולאן (שהעיז לעשות סרט שהוא מעל הרמה הרגילה המצופה מז'אנר נחות על אנשים בטייטס או תחפושות של עטלפים, החוצפן) להתפלל שהוא *כן* ייקח אוסקר.


השאירו תגובה