12 פברואר 2014 | 17:10 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

נטלי פורטמן בירושלים, והיא הביאה איתה את הצלם של קישלובסקי

    נטלי פורטמן מביימת, אתמול בירושלים (בפנים, תראו אותה גם משחקת). צילום דרך סוכנות EPA

נטלי פורטמן מביימת, אתמול בירושלים (בפנים, תראו אותה גם משחקת). צילום דרך סוכנות EPA

נטלי פורטמן התחילה אתמול (שלישי) לצלם ברחובות ירושלים את סרטה הראשון כבמאית, ״סיפור על אהבה וחושך״, על פי ספרו של עמוס עוז. ההפקה היא בסדר גודל אמריקאי, אבל הסרט דובר עברית. אם אני מבין נכון את מה שהלך שם, זה נראה כך: בלב הסט עמדו עשרות אנשי הצוות. מסביבם עמדו עשרות שוטרים ואנשי אבטחה שחסמו את הרחובות שבין דרך יפו לרחוב אגריפס, איזור הנחלאות ושוק מחנה יהודה. ומסביבם עמדו עשרות צלמים שתיעדו את יום הצילום הראשון לסוכנויות צילום אירופיות, לוואלה, למאקו ולגיא פינס.

הכי חרוצים מכל צוותי הפפראצי היו אנשי גיא פינס שגם הצליחו לתפוס את הסצינות שבהן פורטמן לא רק ביימה, אלא גם שיחקה. היא מגלמת בסרט את אמו של עמוס עוז (גלעד כהנא מגלם את אבא של עמוס עוז הצעיר).

נטלי פורטמן משחקת בסרטה. צילום מתוך ״גיס פינס״, ערוץ 10

נטלי פורטמן משחקת בסרטה. צילום מתוך ״גיס פינס״, ערוץ 10

נטלי פורטמן עם דוד מנדיל, המפיק

נטלי פורטמן עם דוד מנדיל, המפיק

אבל לא פחות מלהיב בעיניי שפורטמן בחרה בירושלים באתר לבימוי סרטה הראשון (יש לי תחושה ש״סיפור על אהבה וחושך״ יהיה סרט מרכזי בעולם בשנת 2015, אני מהמר שהוא יהיה בקאן הבא-הבא), מלהיב בעיניי שהיא הביאה איתה את הצלם הפולני סלבומיר איז׳אק (או אידזיאק, או איזאק) שיצלם את הסרט.

איג׳אק מוכר לפולנים בתור הצלם הכמעט קבוע של קז׳ישטוף זנוסי, אבל חוץ מאלון גרבוז ודן פיינרו, אף אחד לא מכיר את זנוסי בארץ. אז ננסה כך: איז׳אק צילם לקישלובסקי את ״סיפור קצר על רצח״ מתוך ה״דקאלוג״, את ״חייה הכפולים של ורוניק״ ואת ״כחול״ מתוך ״טרילוגיית הצבעים״ שלו. אם אני צריך להמר, אז ״כחול״ הוא הכיוון הוויזואלי שפורטמן הולכת עליו בסרטה ומשום כך בחרה באיז׳אק בן ה-69.

סלבומיר איג׳אק (משמאל עם כובע מצחיה) בונה לפורטמן את המיזנסצינה לשוט הבא

סלבומיר איז׳אק (משמאל עם כובע) בונה לפורטמן את המיזנסצינה לשוט הבא

אחרי הפרסום לו זכה בזכות ״כחול״, הגיע איז׳אק גם להוליווד שם צילם את ״גטקה״ של אנדו ניקול (סרט מרהיב: עם הצלם של קישלובסקי ועם המעצב והמלחין של פיטר גרינאוויי), את ״בלק הוק דאון״ של רידלי סקוט ואת ״הארי פוטר ומסדר עוף החול״. בשנה שעברה הוא חזר לפולין לצלם את אפוס המלחמה, ״הקרב על ורשה 1920״, שהוקרן בסינמטק תל אביב לפני כמה שבועות.

כל מי שעובד על הסט ויכול לתת פרטים נוספים על ההפקה, נשמח לשמוע. הסרט הזה מסקרן אותנו מאוד מאוד.

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “נטלי פורטמן בירושלים, והיא הביאה איתה את הצלם של קישלובסקי”

  1. חורחה גורביץ 12 פברואר 2014 ב - 22:28 קישור ישיר

    יאיר, הכרתי בארגנטינה אישית את קז׳ישטוף זנוסי, וראיתי את רוב סרטיו. יש עוד הרבה אנשים בארץ שמכירים אותו. The Constant Factor והסרט A Year of the Quiet Sun דווקא ראיתי בארץ. אז יש בטח עוד הרבה אנשי קולנוע שזוכרים היטב את הסרטים אלו.

  2. אדוננו 12 פברואר 2014 ב - 22:53 קישור ישיר

    הולך להיות פלופ מהסרטים

  3. עידן פיטרמן 13 פברואר 2014 ב - 11:42 קישור ישיר

    יש לי חברה שבדרך פלא הצליחה למצוא את עצמה כניצבת בסרט. אברר איתה אם יש לה עוד פרטים.


השאירו תגובה