09 דצמבר 2008 | 09:00 ~ 8 תגובות | תגובות פייסבוק

אגודת הסופרים לאחור

בשבת ימלאו חמש שנים למותו של דוד פרלוב (שנפטר בשבת, ולו היה בחיים היה כעת בן 78, בדיוק בגילו של קלינט איסטווד). לכבוד יום השנה הזה אציג מחר (רביעי) ב-20:30 בסינמטק הרצליה את סרטו "הגלולה". ראיתי את הסרט הזה כמה וכמה פעמים, אבל מחר אראה אותו לראשונה בעותק פילם (ששוחזר לאחרונה). הסרט ההזוי, הטריפי והמקסים הזה שביים פרלוב ז"ל מתהדר בתסריט של ניסים אלוני ז"ל, משחק קסום של יוסי בנאי ז"ל וצילום שחור לבן משובח של אדם גרינברג יבדל"א. ב"יומן" התגונן פרלוב מפני הביקורות הלא-אוהדות וטען שהסרט היה בסך הכל "דיוורטימנטו". לכן נתתי לדברים שאשא לפני ההקרנה את הכותרת "בשבחי הדיוורטימנטו". מחר, כאן בבלוג, אקיים ספיישל פרלוב קטן לזכרו.

רשימות, רשימות, רשימות


new york magazine's top ten movies of 2008

ריצ'רד קורליס מ"טיים מגזין" פרסם את רשימת עשרת סרטי השנה שלו. במקום הראשון: "וול-E". במקום ה-9: "ספיד רייסר". וגם: "איירון מן" בפנים, "האביר האפל" לא.
וגם: עשר ההופעות הקולנועיות הטובות של השנה. מקום ראשון (נשים): קייט ווינסלט ב"נער קריאה". מקום ראשון (גברים): הית לדג'ר ב"האביר האפל".

======

דיוויד אדלסטין מ"ניו יורק מגזין" מפרסם את העשירייה שלו: במקום הראשון – "רייצ'ל מתחתנת". במקום השביעי: "ואלס עם בשיר".

=======

ג'פרי וולס פירסם את רשימת סרטי השנה שלו. בראש: "צ'ה" של סטיבן סודרברג. יש לי תחושה שאני אתמוגג מהסרט הזה, אבל אני כל כך משוכנע שאין סיכוי שיהיה מפיץ או סינמטק שיביא את הסרט ארצה לפני פסטיבל ירושלים ביולי שאני בכלל לא מנסה לבנות ציפיות לראות אותו בקרוב.

======

אגדות המבקרים של איזור וושינגטון די.סי, גוף המונה 46 מבקרי קולנוע, הם הראשונים מבין אגודות המבקרים שמפרסמים את הצבעתם לסרטי השנה. הזוכה: "נער החידות של מומבאי".

8 תגובות ל - “אגודת הסופרים לאחור”

  1. אדון הזמן 9 דצמבר 2008 ב - 9:21 קישור ישיר

    יאיר, מה המשמעות של הטקסט בתוך הסוגריים בשורה הראשונה? לפני חמש שנים פרלוב לא היה בגילו של קלינט איסטווד? ולפני עשר שנים?

  2. רז-ש 9 דצמבר 2008 ב - 9:33 קישור ישיר

    ומה עם הרשימה של סינמסקופ?

    רוה: ב-31 בדצמבר.

  3. איתן 9 דצמבר 2008 ב - 9:41 קישור ישיר

    "the reader" זה "נער קריאה" ? סוג של וריאציה על "נערת קריאה" הצרפתי ?

    וגם : אתמול ראיתי שני סרטים. אחד מהם היה "בולט". קטעי הפעולה הבודדים (ההתחלה, באמצע, במכלאה, ובסוף) מוצלחים. כל השאר טובע בסכריניות דיסנית דביקה, שדי דחתה אותי. היו באולם אנשים שצחקו. אני לא. סרט שעושה חורים בשיניים.

    הסרט השני שראיתי נקרא "פרשת רות", שהוקרן אתמול בסינמטק תל אביב. שורה תחתונה – סרט לא טוב, שסובל בעיקר מבעיות טכניות אקוטיות בבימוי ובתסריט השקוף מדי. אבל צריך לומר בקול גדול : בתפקיד הראשי משחקת לוסי דובינצ'ק, והיא פשוט נפלאה. מישהו צריך להוריד מהגב שלה את הגיבנת הזו שנקראת "קלרה הקדושה". היא השתפרה מאוד מאז. הייתי אפילו אומר שמול עינינו גדלה גילה אלמגור קטנה, ואנחנו אפילו לא שמים לב. ההופעה שלה ב"פרשת רות" היא טור דה פורס של ממש. לא נותנים לשחקנית המופלאה הזו מספיק קרדיט, וגם הבימאית של "פרשת רות" ליהקה אותה, שוב, לתפקיד הילדה המורדת, אבל דובינצ'ק הצליחה ליצור דמות אמינה, מלאה, מרובדת, ואנושית, ולמרות בעיות טכניות רבות בבימוי, הצליחה להביא אותי לידי דמעות. בנוסף, דני שטג, בתפקיד אבא שלה, היה טוב מאוד, וגם לירון לבו, בתפקיד עיתונאי, השתמש בנוכחות הקולנועית שלו בצורה מרשימה. אבל, בעיקר, לוסי דובינצ'ק. מגיע לה יותר.

    רוה: "נער קריאה" זה ספר.

  4. עומר 9 דצמבר 2008 ב - 9:48 קישור ישיר

    הבנתי שצ'ה הוא סרט של למעלה מ- 4 שעות. למה לא לחלק אותו לשניים? אולי אז יהיה יותר סיכוי להפצה.

  5. יניב אידלשטיין 9 דצמבר 2008 ב - 9:48 קישור ישיר

    "הגלולה" מחר בסינמטק הרצליה???
    לצערי אאלץ לפספס את הסרט המגניב הזה. מחר אני ב"אנדריי רובליוב" בסינמטק שדרות.

  6. דיסקו אליקו 9 דצמבר 2008 ב - 10:34 קישור ישיר

    למיטב הבנתי, "צ'ה" אכן מחולק לשני חלקים. אולי אפילו עם שמות שונים. אחד שנקרא "the argentine" ואחד שנקרא "guerrila". הוא אפילו צולם במצלמת רד. ואכן זה נראה סרט מצויין, ואכן אין סיכוי שמישהו יביא אותו לארץ. אבל אין ייאוש בעולם כלל, כמו שאמר רבינו נחמן מברסלב. מי יודע אולי יביאו…

  7. איתן 9 דצמבר 2008 ב - 11:41 קישור ישיר

    כידוע לכולם, מתחם הסינמה סיטי הינו מתחם קטן שאינו מספק את צורכי הקהל. והנה, במקומון "לב השרון" שקיבלתי לידי לפני כחמש דקות מופיעה ידיעה שכותרתה : "יורחב מתחם הסינמה סיטי". בגוף הידיעה מצוין ש: " ההרחבה מתוכננת לכלול תוספת אולמות קולנוע חדישים". הידד !

  8. רונן 9 דצמבר 2008 ב - 20:41 קישור ישיר

    אני ממש מופתע ש"ואלקירי" של טום קרוז לא נכלל באף רשימה..היו לי ציפיות ממש גבוהות מהסרט הזה.


השאירו תגובה