10 דצמבר 2008 | 08:00 ~ 7 תגובות | תגובות פייסבוק

ואלס עם רובוט

תייקו תחת "פשששש…". אבל ממש ממש "פשששש….". איגוד מבקרי הקולנוע של לוס אנג'לס בחר ב"וול-E" כסרט השנה שלו. סגנו לכתר: "האביר האפל". אבל שימו לב: סרט האנימציה הטוב של השנה? "ואלס עם בשיר". סרט התעודה הטוב של השנה? "איש על חבל", ובמקום השני: "ואלס עם בשיר". המועמדות לאוסקר היא כבר עניין ודאי וסופי וחתום ונעול, הדילמה היחידה היא האם תהיה ל"בשיר" שתי מועמדויות (על סרט זר וסרט אנימציה) או רק מועמדות אחת (ואז: באיזו קטגוריה). מרשים ומרגש מאוד.

======

וגם זה "פשששש…." לא קטן בפני עצמו (ואני מתעכב על זה למרות שכמעט כל עיתון ואתר כבר כתב על זה, כי זו חתיכת בשורה): ג'יי לנו הולך לקבל טוק-שואו יומי ברשת אן.בי.סי ממאי בכל ערב ב-22:00. יש לבשורה הזאת כל כך הרבה משמעויות. הראשונה היא עדות למשבר שתוקף גם את תעשיית הטלוויזיה האמריקאית: טוק שואו יומי בפריים טיים? במשבצת שהיתה שמורה לדרמות הכי יוקרתיות של הרשת ("אי.אר" למשל)? אבל זה יותר מזה: הרי התחושה היתה שג'יי לנו ואן.בי.סי הפכו לצ'ילבות איומות אחרי שהוחלט לא לחדש את חוזהו ב-2009 ולהציב במקומו את קונן אובריאן. כבר שנה שג'יי לנו יורד על אן.בי.סי בתוכנית שלו, וכבר שנה שכולם מהמרים שהוא יחתום באיי.בי.סי וינסה משם להביס גם את קונן וגם את לטרמן, ובסוף הוא נשאר באן.בי.סי? משונה. זה אומר מן הסתם שהרשת שילמה לו המון כסף (ועדיין, בוודאי, פחות באופן משמעותי ממה שהיה עולה להם להפיק עונה נוספת של "אי.אר"). אבל הקטע שהכי מעסיק אותי: תחשבו כמה זה בטח מבאס את קונן אובריאן. הוא כבר חודשים סופר לאחור לקראת המעבר שלו ללוס אנג'לס, לכבוש את משבצת הלייט-נייט של 23:30, במקום להיתקע עם תלמידי הקולג' הסהרוריים של חצות וחצי, והנה רגע לפני שזה קורה הוא מגלה שלמרות הכל הוא ימשיך להיות מופע ההדרן של ג'יי לנו, ממש כפי שהוא כעת, ולא המנה הראשית והעיקרית.

ובינתיים, בניו יורק, ג'ימי פאלון מתכונן לרשת את המשבצת של קונן בחצות וחצי, החל במרץ 2009, והוא השיק אתמול לפנות בוקר מופע חימום אינטרנטי: וידיאו בלוג יומי. בווידיאו הראשון הוא מציג את האולפן ממנו הוא משדר וחושף את הלהקה – המאוד מפתיעה (גם כן סוג של "פשששש…") – שתלווה אותו.

7 תגובות ל - “ואלס עם רובוט”

  1. okok4 10 דצמבר 2008 ב - 10:25 קישור ישיר

    ג'יי לנו לא מצחיק. אני קצת מרחם על האמריקאים שבמקום רצועת הדרמה של 22:00 יקבלו מידי ערב את גוש השיעמום הזה. ובכלל, הם בסכנת סלבס-אוברדוז (שלושה אצל לנו, שלושה אצל קונאן ושניים אצל פאלון. רצוף).

  2. נמרוד 10 דצמבר 2008 ב - 11:07 קישור ישיר

    מסכים בהחלט עם okok4 וגם תוהה – מה יקרה לתוכנית הנפלאה (לא תמיד, אבל לעיתים קרובות) של אובריין עם המעבר לשעה מוקדמת יותר? הפריים טיים עשוי להרוג אותה

  3. yaddo 10 דצמבר 2008 ב - 11:07 קישור ישיר

    ויש גם את קרסון דיילי אחרי פאלון (כרגע אחרי קונאן). זה צעד ענקי, להקדים את ג'יי לנו לעשר. לפני שנתיים ג'ף צוקר הצהיר על מעבר לשעתיים של פריים טיים, כאשר ב-20:00 ישודרו בעיקר שעשועונים ותוכניות זולות. זה חצי קרה, הרי עדיין יש לנו ב-20:00 את צ'אק וחברים אחרים, אבל להפקיע את השעה 22:00, שתמיד הייתה משבצת חשובה ל-NBC (אאל"ט, העונה הסדרה הכי מצליחה של NBC היא חוק וסדר מדור מיוחד, שמשודרת ב-22:00) וכר לדברים מעט יותר "קיצוניים", כמו קווי עלילה בוגרים או להגיד "שיט" או "דיק" ברשת ארצית – האם זה הסוף? מה יהיה עם אותה חוק וסדר? ובקנה לעונה הבאה ב-NBC נמצאת סדרת משטרה חדשה של ג'ון וולס (ER, הבית הלבן, משמרת שלישית, נשים במלחמה) בשם LAPD – אם היא תשודר ב-21:00 נראה לי שהיא תהיה הרבה יותר מתונה מכפי שהיא יכולה להיות. לצדה גם סדרה חדשה של דיוויד אי קלי שדובר על כך שתחליף את ER בעונה הבאה; מה יהיה עליהן ועל דומותיהן?

    קשה לי להאמין שג'יי לנו יביא מספרים גדולים, אבל ההפרש הכספי העצום בין הפקת התוכנית שלו להפקת הדרמות שמאיישות את המשבצת כרגע, יהיה בוודאי חסכוני מאוד ל-NBC, מה גם שהתוכנית של לנו תמלא את המשבצת לאורך רוב רובה של השנה, בניגוד לדרמות. מעניין אותי מה יהיו תוצאות המהלך הזה והאם CBS ו-ABC ילכו בעקבותיה. אני חושב שמדובר בצעד חכם מאוד, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינת שיפור היחסים עם ג'יי לנו.

  4. גיאחה 10 דצמבר 2008 ב - 12:54 קישור ישיר

    דה רווווווווווווטססססססססס!!!!!!!

    שמעתי שמועות על זה קודם, ולא האמנתי שזה יקרה. בעצם, גם עכשיו אני לא מאמין שזה יקרה. מה זה אומר, שהרוטס יהיו להקת הבית שלו? שאין להם הופעות יותר במהלך כל שנת השידורים? שמדי ערב וערב הם יהיו באולפן של ג'ימי פאלון ולא יתורו את ארה"ב בסיבוב הופעות? מילא מקס ויינברג שמדי פעם מוחלף אצל קונאן במתופף אחר כשהוא מסתובב עם הבוס, אבל להקה שלמה? קצת בעייתי, לא?

    רוה: מצלמים בין 17:00 ל-18:00, ואז מופיעים בערב באיזור ניו יורק ובסופי שבוע בשאר אמריקה.

  5. assafTV 10 דצמבר 2008 ב - 19:14 קישור ישיר

    לנו לא יעלה במאי אלא דוקא יירד במאי. הוא יהיה בחופש (אירוע נדיר עד מאד אצל לנו) עד ספטמבר ואז תעלה תכנית הפריים טיים שלו.
    קונאן יירד כבר בסוף פברואר, פאלון יחליף אותו החל ממרץ. ביוני קונאן יעלה במקום ג'יי.

  6. assafTV 10 דצמבר 2008 ב - 19:19 קישור ישיר

    נמרוד, קונאן לא עובר לפריים טיים. כיום לנו משדר ב-23:35 וקונאן אחריו ב-00:30 (וקרסון דיילי ב-01:30- תכנית בת חצי שעה).
    התכנון היה שלנו יפרוש וקונאן יעבור ל-23:35. 50% מהתכנית תצא לפועל. קונאן יעבור ל-23:35 אך לנו לא פורש ובמקום זאת מייסד רצועה חדשה של טוק שואו בפריים טיים.
    משהו שאני אף פעם לא אבין זה מדוע תכניות כמו הטונייט שואו שמשודרת ב-23:35 ויותר מכך התכנית של קונאן שרק מתחילה בחצות ושלושים, שעות שילדים כבר מזמן במיטה, מדוע גם בשעות אלו הפוריטניות עדיין שולטת ואסור לומר את מילת ה-F או דומות לה, שלא לדבר על פיסות עור כאלו או אחרות.

  7. רותם 11 דצמבר 2008 ב - 14:53 קישור ישיר

    כי המפרסמים לא רוצים קשר עם רשת שהמילה הנוראית הזו נאמרת בה.
    באף שעה. נקודה.


השאירו תגובה