19 אוגוסט 2009 | 14:59 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

טראשנטינו: קוונטין טרנטינו מוריד את הזבל שלו לסינמטקים

ואני כותב "זבל" בחיבה. למרות ש"טראש" נשמע יותר – איך נגיד – מהוגן.
אבל הנה מה שרמזתי עליו מקודם ועכשיו אפשר לפרסם. לפני כחודש ישבתי בעצלתיים על הספה והיה לי רעיון שהפך תוך דקה וחצי גם לפוסט: למה לא לנצל את הביקור המתקרב של טרנטינו לפסטיבל טראשי במיוחד של סרטי האנדרגראונד הכי הזויים שטרנטינו מכיר, ושהיוו השראה ליצירתו. אני הצעתי שאיכשהו יבקשו הסינמטקים מטרנטינו עצמו (או מהפמליה שלו) שיביאו איתם פיזית על המטוס עותקי 35 מ"מ מהאוסף הפרטי שלו.

באופן משונה ומפתיע, בסינמטק תל אביב קראו את זה והתחילו להרים טלפונים.
אז טרנטינו, כשיגיע ארצה, לא יביא איתו עותקים מהארכיון שלו. אבל חמישה סרטים אחרים שטרנטינו מחבב ושחלקם הוא הקרין במיני פסטיבלוני גריינדהאוס שערך, ושמעולם לא הוקרנו בארץ בפילם, אותרו אצל מפיץ דני ויגיעו ארצה לסינמטקים בספטמבר. הנה, מתוך תוכניית ספטמבר של הסינמטקים, שיורדת ברגעים אלה לדפוס:

לרגל יציאת סרטו החדש של קוונטין טרנטינו "ממזרים חסרי כבוד" והגעתו של הבמאי לביקור בישראל, אנו נקרין את הסרט למנויי הסינמטק ב-16/9 ובנוסף במהלך ספטמבר נקרין 5 סרטים נדירים שמעולם לא הוקרנו בישראל בעותקי פילם. אלו הם הסרטים שטרנטינו מעריץ, הושפע מהם, ליהק את סרטיו בהשראתם וחלקם אף נכללו בסדרת הפולחן האגדית שהאיש ערך והציג בקולנוע "ניו בוורלי" בלוס אנג`לס. לכל מי שמתעניין בהיסטוריה האלטרנטיבית של הקולנוע, אוהב סרטי פולחן ואת היצירה של טרנטינו  אסור להחמיץ את הסרטים האלה המגיעים להקרנה חד-פעמית בארץ.
אז מה בתפריט? נקרין שני סרטים בכיכובה של פם גריר ובבימוי ג`ק היל שהיוו את ההשראה ל"ג`קי בראון" – "פוקסי בראון" (ארה"ב 1974) ו"בית הבובות הגדול" (1971), שני סרטי גריינדהאוס-פעולה שהיוו את ההשראה ל"חסין מוות". "ויג`ילנטה" (1983, ויליאם לוסטיג) שבעקבותיו ליהק טרנטינו את רוברט פורסטר ל"ג`קי בראון". ו"רחובות פראיים" (1984, דני שטיינמן), סרט שכיכב בסדרת הפולחן שטרנטינו ערך. בנוסף יוקרן גם סרט "ורוד" יפני של במאי הפולחן נוריפומי סוזוקי – "הבובות של הרמון השוגון" (יפן 1986).

אין לי באמת מושג מה מהסרטים האלה הם פייבוריטיים של טרנטינו, אבל חלקם בהחלט מייצגים כמה משיאי הטראש/גריינדהאוס/סקס-ואלימות, ואני בהחלט חושב שיש מקום להקדיש גם לסרטים האלה תשומת לב סינמטקית. אז התוכנית הזאת מסקרנת אותי מאוד.
ויש גם קרדיט חמוד בסוף ההקדמה בתוכניה:

תודה מיוחדת למבקר הקולנוע יאיר רוה שזרק לנו את הכפפה, כאשר קרא בבלוג שלו "סינמסקופ" לקיים בסינמטקים תוכנית של סרטים שהשפיעו על טרנטינו (ואנו שמחים שהרמנו אותה).

ואני מעביר את הקרדיט שלי ישירות לשי רינגל, שהעלה את הרעיון המקורי בטוויטר שלו (למעשה, הרעיון המקורי שלו הרבה יותר דומה למה שהסינמטקים הרימו מאשר הרעיון שלי).

בכל אופן, על לא דבר. נתראה בשמחות. התוכנית תרוץ בסינמטק תל אביב מ-5.9, בירושלים מ-17.9 ובחיפה ב-24.9.

אז מה הקטע של טרנטינו עם טראש? ה"גרדיאן" בדיוק ניסה להסביר את זה שלשום.

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “טראשנטינו: קוונטין טרנטינו מוריד את הזבל שלו לסינמטקים”

  1. גדי שמשון 19 אוגוסט 2009 ב - 15:34 קישור ישיר

    איזה כיף – גם למחווה הנאה, וגם לכוח ההשפעה של הבלוג.

  2. דניאל 11 ספטמבר 2009 ב - 10:38 קישור ישיר

    במאי מוערך מאוד! אני ממש שמח שהוא מגיע לארץ. "ממזרים חסרי כבוד" אחד הסרטים החזקים שלו

  3. ברל 11 ספטמבר 2009 ב - 10:41 קישור ישיר

    ממזרים חסרי כבוד הוא אחד מסרטיו הטובים, רק שלא יפסיק ליצור

  4. keny 11 ספטמבר 2009 ב - 21:04 קישור ישיר

    הסרט ממזרים חסרי כבוד הולך להיות הסרט הכי טוב של טרנטינו

  5. אמיר 12 ספטמבר 2009 ב - 13:14 קישור ישיר

    סרט מספר 1 – ראיתי אותו בניו יורק, זו פשוט פנטזיה יהודית כשרה ואכזרית

  6. ליעד 24 נובמבר 2009 ב - 18:02 קישור ישיר

    שלו אתה בהמת זבל


השאירו תגובה