21 אפריל 2014 | 23:49 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

שירה גפן ונדב לפיד בשבוע המבקרים בקאן

״הגננת״, סרטו של נדב לפיד

״הגננת״, סרטו של נדב לפיד

חרם? פחחח… התחזיות הפסימיות שלי קורסות. אם עד לפני שבועיים הערכתי שעל כרטיס הכניסה לקאן יתחרו כארבעה סרטים, ושקלושים הסיכויים שכולם ייכנסו לפסטיבל, היום כבר מתחיל להתחוור שיש סיכוי שבקאן השנה יהיו לפחות ארבעה, ואולי אף חמישה סרטים עלילתיים (ועוד אחד קצר). אם זה מה שיקרה, מדובר במספר היסטורי.

אבל לפני הכל, הנה מה שנודע היום, בעיצומו של חג: שני סרטים ישראליים יוקרנו במסגרת שבוע המבקרים, המסגרת העצמאית המנוהלת על ידי איגוד מבקרי הקולנוע של צרפת ומתקיימת במקביל לפסטיבל קאן. ״הגננת״, סרטו השני של נדב לפיד, יוקרן בבכורה עולמית במסגרת משבצת ״הקרנות מיוחדות״ (שם נמצא גם סרט הבכורה כבמאית של השחקנית הצרפתיה מלאני לורן, הלא היא שושנה מ״ממזרים חסרי כבוד״). ו״בורג״ (או ״Self Made״ באנגלית), סרטה השני של שירה גפן (והראשון כסולנית), יוקרן במסגרת התחרותית של שבוע המבקרים.

(על הכללתו של ״הגננת״ בשבוע המבקרים יכולתם לקרוא כאן ב״סינמסקופ״ לפני חמישה ימים; את ההערכה ששירה גפן תהיה השנה בקאן אני מפזר כבר מאז פברואר).

זה יהיה ביקורה השני של גפן ב״שבוע המבקרים״, בו הוקרן ב-2007 סרט הביכורים שלה עם בן זוגה, אתר קרת, ״מדוזות״, עליו הם זכו בפרס מצלמת הזהב.

(מה שאומר שפסטיבל קאן השנה מארח אצלו את שתי זוכות מצלמת הזהב מישראל: קרן ידעיה, שזכתה ב-2004 על ״אור״ – שגם הוא הוקרן ב״שבוע המבקרים״ – והתקבלה ל״מבט מסוים״ השנה; ושירה גפן).

מחר תתפרסם רשימת הסרטים במסגרת ״השבועיים של המבקרים״, ואם השמועות הנוכחיות יתבררו כנכונות, גם שם צפויים שני סרטים ישראליים: ״גט״ של שלומי ורונית אלקבץ (ש״שבעה״ שלהם היה סרט הפתיחה של ״שבוע המבקרים״) ו״את לי לילה״ של אסף קורמן (שסרטו הקצר ״מותה של שולה״ הוקרן ב״השבועיים של הבמאים״ ב-2007).

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “שירה גפן ונדב לפיד בשבוע המבקרים בקאן”

  1. איתן 22 אפריל 2014 ב - 0:04 קישור ישיר

    סרטה החדש של מלאני לורן הוא סרטה השני כבמאית (ולא הראשון). בכורת הבימוי שלה היה "המאומצים" שהוקרן בישראל במסגרת הפסטיבל הצרפתי לפני שנתיים, והתגלה כסרט יפהפה, מרגש, ואינטלגנטי.

  2. ארז 22 אפריל 2014 ב - 0:48 קישור ישיר

    קורמן לא בכאן

  3. עדי 22 אפריל 2014 ב - 4:21 קישור ישיר

    מדהים איך הקולנוע הישראלי הפך שבוי של פסטיבל קאן. את הסרטים האלה לא יראה אף ישראלי. לא בקולנוע ולא בטלוויזיה. הם יוקרנו בקאן ובהקרנות אקדמיה בארץ. וגם להקרנות אקדמיה בארץ לא יבואו רוב חברי האקדמיה. אז בשביל מה לעשות את הסרטים האלה? בשביל מה משקיעים בהם כסף ציבורי? זה ממש כמו אומנות גוועת שצריכה הצלה. אני חושב שהקרנות צריכות לתת תקציב לסרט אחד שמיועד לפסטיבל קאן בשנה ואת השאר לסרטים שמיועדים לקהל הישראלי. לאקדמיה הישראלית. למבקרים הישראלים ולתרבות כאן.

    ===================
    רוה לעדי: שטויות. את ״הערת שוליים״ לא ראה אף ישראלי? את ״שבעה״? את ״ואלס עם בשיר״? את ״ביקור התזמורת״? את ״מדוזות״? את ״המשגיחים״?

  4. spartak 22 אפריל 2014 ב - 5:17 קישור ישיר

    אני הייתי מצנן את השמחה. זה נכון ש"די נחמד" שכמוץ כזאת של סרטים ישראלים מוקרנים בקאן, אבל מדובר בסך הכל על מסגרות צדדיות… הייתי מעדיף סרט אחד בתחרות מאשר 4 בסך הכל במסגרות צדדיות…
    ===================
    רוה לספרטק: לא הייתי מזלזל ב״השבועיים של הבמאים״ וב״שבוע הביקורת״. כמה מהיוצרים הגדולים בעולם התגלו שם.

    • בן 23 אפריל 2014 ב - 0:12 קישור ישיר

      לספרטק: עם כל הכבוד לתחרות הרשמית, בכל שנה יש בה לא מעט סרטים בינוניים של בימאים שהגיעו (בצדק) למעמד קאנוני. מאוד אשמח אם הסרטים החדשים של גודאר וקרוננברג יהיו מעולים, אבל רוב הסיכויים הם שסרטים מסויימים מהמסגרות האחרות יהיו טובים בהרבה.


השאירו תגובה