02 יולי 2014 | 23:21 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

המראת הקרקס המעופף

מונטי פייתון (מינוס אחד). אמש

מונטי פייתון (מינוס אחד). אמש

אתמול התקיימה בלונדון ההופעה הראשונה מתוך עשר הופעות האיחוד והאשכבה של מונטי פייתון. זה מרגש, כי את ההופעה האחרונה אני מתכנן לראות שם. קוראינו הצעירים עשויים לתהות: ״מה הקטע של הזקנים עם מונטי פייתון״. מי שאמר שמונטי פייתון הם הביטלס של ההומור, צדק. נדמה שכל מערכון שתכתבו היום, יהיה גנוב ממערכון שמונטי פייתון כבר ביצעו, אפילו אם מעולם לא ראיתם מערכון שלהם. הם פשוט כבר עשו הכל לפני כולם.

ולראייה: הנה אנשי ״Not The Nine O'Clock News״ (״במבט הפוך״) שב-1979 ביצעו את הסקץ׳ הבא:

 

זה מערכון מופלא, כי בראש ובראשונה הוא אומר בענווה גדולה שהאנשים שתכף יהפכו לשניים מהקומיקאים הגדולים של אנגליה (רואן אטקינסון ומל סמית) מבהירים מיד בתחילת העונה הראשונה לסדרה שלהם שהם חבים את קיומם למונטי פייתון (כשם שאנשי מונטי פייתון הרבו להזכיר שהם חבים את קיומם לצוות ה״Goon Squad").

אבל למערכון הזה היה גם קונטקסט אקטואלי. ב-1979 יצא ״בריאן כוכב עליון״ של מונטי פייתון שעורר שערורייה באנגליה, וערים רבות אסרו על הקרנתו, מתוך טענה שהסרט מלגלג על ישו ועל דת הנצרות. ובאופן ספציפי המערכון הנ״ל הוא תגובה לתוכנית הזו של בי.בי.סי, בה אירח טים רייס (מי שכתב את ״ישו כוכב עליון״) את אנשי מוטי פייתון וכן בישופ בדיון על המחלוקת סביב ״בריאן כוכב עליון״ (שימו לב שהבי.בי.סי של 1979, כמו ערוץ 1 של ימינו, היה ערוץ שהתפרסם בתקלות שלו בשידור חי):

 

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה