01 ספטמבר 2014 | 12:51 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

לאן נעלם ״ג׳ימי פיקארד״?

בתחילת אוגוסט התקיימה הקרנת העיתונאים לסרט האמריקאי-הצרפתי, ״ג׳ימי פיקארד״, בבימויו של ארנו דפלשן. ההקרנה נועדה להציג את הסרט למי שלא ראה אותו בפסטיבל קאן 2013 או בפסטיבל ירושלים 2014. ההזמנה להקרנה בישרה שהסרט יעלה למסכים ב-28.8. הטריילר שעלה לסרט ביו-טיוב, בישר גם הוא שהסרט יעלה ב-28.8.

Screen Shot 2014-09-01 at 12.49.51 PM

ואכן, ב-28.8, כמו חיילים צייתניים, כל עיתונאי הקולנוע, ובהם אני, התייחסו ל״ג׳ימי פיקארד״ כאחד הסרטים החדשים בבתי הקולנוע. אני בכלל השתעשעתי מהעובדה ש״המועדון של ג׳ימי״ ו״ג׳ימי פיקארד״ עולים באותו סוף שבוע. הוא נכנס לטבלת המבקרים שלי ושל ״גלריה״, והיום הוא זוכה לביקורת מצד אורי קליין ב״הארץ״ וגם אצלי, בסיכום אוגוסט.

רק יש בעיה אחת קטנה: הסרט לא עלה. כולנו עבדנו על בסיס ההודעה לעיתונות שהסרט עולה בסוף השבוע האחרון, אבל אין סרט. הוא לא מוקרן. ויותר מוזר: כבר ארבעה ימים שבתקשורת מופיעות ידיעות וביקורות ופריוויואים על הסרט, אבל אף אחד מיונייטד קינג, מפיצי הסרט, לא מתקשר לתקן ולבשר שהסרט לא עלה. משמע: ביונייטד קינג לא קוראים עיתונים (או לחילופין: שהבלבול הזה היה טוב להם. אולי הם רוצים את הביקורות כדי לקדם את הסרט בפלטפורמות החוץ-קולנועיות, מבלי שהם יצטרכו בכלל להפיץ אותו בפועל ולהפסיד עליו כסף).

אז מה קרה? אנשי יונייטד קינג, מפיצי הסרט מסבירים: ״הסרט אכן נדחה כרגע וההחלטה על כך התקבלה רק לאחר הקרנת העיתונאים. לא הוצאנו תיק עיתונות או הודעה על עליית הסרט ולכן לא נשלחה הודעה על ביטול.״

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה