11 אוקטובר 2014 | 23:23 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

לאן נעלם ״בוקס אופיס מוג׳ו״? וגם: שיחות השלום של ארול מוריס

Screen Shot 2014-10-11 at 11.04.48 PM

לאן נעלם ״בוקס אופיס מוג׳ו״? אף אחד לא יודע. אבל נכון לרגע זה, וב-24 השעות האחרונות, האתר ״בוקס אופיס מוג׳ו״ נעלם. לינק אליו ואתם מגיעים לכלום (לפעמים הוא שולח לדף הקופות בימד״ב). האתר הוקם בשנות ה-90 והוא מרכז טבלאות של של נתוני הקופות של סרטים. אין עיתונאי קולנוע בעולם שלא משתמש באתר הזה לפחות פעם ביום. מנקודת מבט אישית ומקומית: ״בוקס אופיס מוג׳ו״ היה המקום היחיד שאפשר היה להשיג בו את נתוני הקופות של סרטי האולפנים הגדולים בישראל. במדינה בה מפיצי הקולנוע מחזיקים את מספרי הצופים שלהם סודית כמו תוכנית האטום, המחשבה שהאתר הזה אכן יעלם די מזעזעת אותי, ואפילו פוגעת לי בעסק.

אז לאן נעלם האתר, שהיה מאז 2008 בבעלות IMDb וחברת האם שלה, אמאזון? ב״ניו יורק טיימס״ אומרים שאיש אינו יודע, ואף לא ידוע האם הוא נסגר סופית או שזו נפילה זמנית. לעומת זאת, ב-The Wrap טוענים שאתר נסגר, ושהוא ימוזג לתוך IMDb.

רציתי לעדכן אתכם עם פרטים על הפתיחה הגדולה והמפתיעה של ״נראה אותך שוטר״ בארץ בסוף השבוע האחרון, אבל בלי ״בוקס אופיס מוג׳ו״ אין לי מספרים לשתף.

=====================

לפני כמה חודשים שלח משרד הפרסום של חברת האשראי ויזה את הבמאי ארול מוריס לראיין חמישה זוכי פרס נובל לשלום (או מועמדים לפרס) לפרסומת לקראת המונדיאל. הרעיון לפרסומות משעשע בציניות שלו: הם זכו בפרס נובל לשלום, אבל כשמדברים איתם על כדורגל, אש המלחמה בוערת בעיניהם. הפרסומת ששודרה לפני כארבעה חודשים היתה משעשעת למדי.

אבל מוריס לא החמיץ את ההזדמנות שניתנה לו, וביקש מאנשי ויזה שימממנו לו שעות צילום נוספות עם חמשת הדוברים, מעבר למה שהוא היה צריך בשביל הפרסומת. הוא רצה לדבר איתם לא על כדורגל, אלא על שלום. וכך, מאותם ימי צילום עלו כעת באתר של ״ניו יורק טיימס״ שלושה סרטים קצרים של כ-15 דקות כל אחד עם זוכת פרס נובל לשלום, לימה גבואי, שעמדה בראש תנועה שהדיחה את שליט ליבריה; עם זוכה פרס נובל לשלום לך ואלסה; ועם לא-זוכה-פרס-נובל לשלום, בוב גלדוף. מוריס, בטקסט המצורף, מספר שמבין החמישה שהוא צילם, שלושת אלא סיפרו את הסיפורים הכי מעוררי השראה.

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “לאן נעלם ״בוקס אופיס מוג׳ו״? וגם: שיחות השלום של ארול מוריס”

  1. רוגל 12 אוקטובר 2014 ב - 0:32 קישור ישיר

    האתר הוטמע באתר imdb: http://www.imdb.com/chart?ref_=mojo

    =====================

    רוה לרוגל: כמו שאתה בוודאי רואה, הוא לא הוטמע שם. זו סתם הפניה לדף נחיתה אחר (שבמהלך הערב לפעמים עלה ולפעמים לא). והדף הזה מפנה בעצמו ל״בוקס אופיס מוג׳ו״. מה שיכול לקרות הוא שימד״ב יהפכו אותו לחלק מימד״ב-פרו, כדי שכל העיתונאים יצטרכו לשלם כדי לראות את הנתונים.

  2. יוסי וייס 12 אוקטובר 2014 ב - 7:14 קישור ישיר

    כמו שנעלם, הנה הוא חזר לאוויר הבוקר.

  3. hamlet 12 אוקטובר 2014 ב - 13:11 קישור ישיר

    האתר הנחמד רוזבאד נחטף ע"י האקרים ,כנראה תורכים.


השאירו תגובה