24 ינואר 2015 | 22:43 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

צפו ב״שיחת הטלפון״, הסרט הקצר שמאיים על ״איה״ באוסקרים

סאלי הוקינס ב״שיחת הטלפון״. תנצח את ״איה״?

סאלי הוקינס ב״שיחת הטלפון״. תנצח את ״איה״?

חזאי האוסקר חלוקים ביניהם בשלב זה סביב הרבה מאוד קטגוריות. אבל בשלב זה יש ביניהם קונסנזוס: גם אן תומפסון וגם סקוט פיינברג חושבים שהסרט שיזכה באוסקר בקטגוריית הסרט הקצר יהיה ״שיחת הטלפון״ הבריטי, ולא ״איה״ הישראלי. ״שיחת הטלפון" בוים על ידי מט קירבי ובתפקידים הראשיים מופיעים סאלי הוקינס (״יסמין הכחולה״) וג׳ים ברודבנט (בקולו בלבד). הוקינס מגלמת את דמותה של הת׳ר, מתנדבת בארגון המספק שירות תמיכה נפשית טלפונית. בוקר אחד היא מקבלת טלפון מגבר מבוגר שמודיע לה שהוא לקח כמות גדולה של כדורים. המשותף בין ״שיחת הטלפון״ ובין ״איה״ הוא זה שעיקר הסרטים נסוב סביב דיאלוג בין שני שחקנים. אז נכון ש״שיחת הטלפון״ הוא סרט ששחקניו מוכרים יותר, אבל אני חושב ש״איה״ טוב יותר ועדיין יש לו סיכוי להפתיע ולזכות ב-22.2.

את ״שיחת הטלפון״, שזכה בפרס הסרט הקצר בפסטיבל טרייבקה בשנה שעברה, ניתן לראות כעת במלואו. הנה הוא (מומלץ להעביר למסך מלא):

 

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “צפו ב״שיחת הטלפון״, הסרט הקצר שמאיים על ״איה״ באוסקרים”

  1. איתן 24 ינואר 2015 ב - 23:35 קישור ישיר

    מסכים איתך. "איה" באמת יותר יפה גם בעיניי, למרות שלזכותו של "שיחת הטלפון" יאמר שגם הוא יפה. קטן, רגיש, עדין, יפה, עם טאץ' פיוטי בסוף, אבל הרבה פחות משוכלל קולנועית מ"איה". הרבה פחות מקיף.

    וצריך להוסיך גם: מעצבן אותי הרגעים האלו בקולנוע שמעידים על עוני. יש כל מיני דרכים לעקוף חוסר תקציב. אבל כבר גייסתם שחקן בעל שם (ברודבנט), ואתם כבר משתמשים בקולו, ואתם כבר מצלמים בתוך (מה שאמור להיות) ביתו. אז למה הבית ריק? הרמתם כבר עמודי תאורה, תביאו גם את ברודבנט לסט, ותצלמו גם אותו. לא מאוד מסובך, אני חושב, ומאוד חסר לי בסרט.

    ועוד אנקדוטה קטנה: פרונלה סקיילס כאן בתפקיד ג'ואן. השחקנית הזו לעד תיזכר כסיביל, אשתו של ג'ון קליז ב"מלון של פולטי". נחמד לדעת שהיא עדיין חיה.

  2. רותם 24 ינואר 2015 ב - 23:55 קישור ישיר

    אחחח. באמת??
    הפסקול שלו הוא פשוט ערימה של קלישאות.
    וגם בשאר לדעתי איה לוקחת בגדול.

  3. יואב 25 ינואר 2015 ב - 19:58 קישור ישיר

    משחק פנומנלי, תסריט בינוני, פסקול לא מוצלח.
    אני לא ממש עוקב אחרי קטגורית הסרט הקצר אבל יהיה מבאס לגלות שמה שצריך בשביל לזכות בה הוא שחקנים מפורסמים.


השאירו תגובה