17 פברואר 2015 | 13:04 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

בלעדי: צילום ראשון מהסט של ״אופנהיימר״, סרטו החדש של יוסף סידר

oppenheimer-strategies-photo

ירון שרף (מימין) ויוסף סידר על הסט של ״אופנהיימר״, הלילה בברוקלין. מאחור: אורן מוברמן

בערך שנתיים וחצי ישב יוסף סידר בניו יורק עם משפחתו ועבד על תסריט לסרט אמריקאי. הפרויקט הזה עבר כמה וכמה מפיקים (ממארק ג׳ונסון לרם ברגמן לאנתוני ברגמן), עד שלבסוף נחת אצל אורן מוברמן, הישראלי לשעבר שהפך למבקר קולנוע (״אינטרוויו״), שהפך לתסריטאי (״אני לא שם״), שהפך לבמאי (״השליח״), שהפך למפיק (הסרט של סידר, הסרט החדש של אודי אלוני שגם מצטלם עכשיו, והסרט החדש של עדו פלוק). מוברמן ושותפו, לורנס אינגלי, גייסו לסרט את ריצ׳רד גיר, ששיחק בסרטו האחרון של מוברמן, ״Time Out Of Mind״. ואל גיר הצטרפו סטיב בושמי, מייקל שין, שרלוג גינזבורג ודן סטיבנס (שמככב ב״הכרטיס״ של עדו פלוק, שגם אותו מוברמן מפיק). מהצד הישראלי משתתפים ליאור אשכנזי, טלי שרון, נטע ריסקין ודבל׳ה גליקמן.

צילומי הסרט התחילו בניו יורק המושלגת לפני שבוע. במרץ ההפקה תעבור לירושלים. סידר הביא לצידו את ירון שרף (שצילם לו את ״הערת שוליים״, וצילם מאז גם את ״בית לחם״ ו״אפס ביחסי אנוש״). ערד שאואט, שעיצב את ״הערת שוליים״, יהיה אחראי על העיצוב בסטים הישראליים. והעורך הישראלי היושב בניו יורק, ויקו שהרבני, יהיה אחראי על עבודת האפקטים (חברת הפוסט פרודקשן הניו יורקית של שהרבני עבדה על ״מלון גרנד בודפשט״). הסרט נקרא בעברית ״אופנהיימר״ ובאנגלית ״Oppenheimer Strategies״.

על עלילת הסרט, ועל הדימיון לפרשת טלנסקי (דודו של סידר) והרמזים לכך שאולי יש כאן מוטיבים מתוך ״היהודי זיס״ (גם שם לגיבור קראו אופנהיימר, וזה הפרויקט הבינלאומי הקודם שסידר עבד עליו ושלבסוף לא יצא אל הפועל), כתבנו כאן.

והבוקר הגיע צילום ראשון מהסט, המופיע בראש הפוסט, מתוך סצינה שצולמה הלילה בבית משפט בברוקלין. אין כוכבי קולנוע בתמונה, אלא הכנה לצילום בין ירון שרף, הצלם, ובין סידר. מאחור, צמוד לקיר ליד המוניטור, עם ראש גלוח ומשקפיים, עומד מוברמן. צילומים נוספים בקרוב.

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה