23 פברואר 2015 | 00:30 ~ 36 תגובות | תגובות פייסבוק

לייב בלוג 2015: דיווח חי מהאוסקר (עם רשימת הזוכים המלאה)

הכניסה לתיאטרון דולבי בהוליווד, היכל האוסקר

הכניסה לתיאטרון דולבי בהוליווד, היכל האוסקר

למרפרפים: שמות הזוכים מופיעים באות מודגשת.

החל מ-3:00 נהיה כאן, ממש כאן בפוסט הזה, עם עדכון חי של כל מה שקורה בהוליווד בטקס, לפני הקלעים ומאחוריהם. לא רק רשימת הזוכים, אלא כל רגעי השיא של הטקס, ופרשנויות ופרטי טריוויה, כל מה שלא תקבלו בשידור החי. אל תשכחו: ההערות שלכם באיזור התגובות הם חלק בלתי נפרד מהסיקור. אל תהססו להביע שמחה או אכזבה מכל מועמד/ת ומכל זוכה.

זוכרים איך הכל התחיל? זה היה בתחילת דצמבר, לפני כמעט שלושה חודשים, כש״בירדמן״ ו״התבגרות״ זינקו לבריכת הפרסים ראש בראש, ונשארו פחות או יותר צמודים עד לרגע. ככה התחילה עונת האוסקרים. שלושה חודשים אחר כך, ונראה שלום לא ממש השתנה.

יש לנו שלוש שעות להעביר עד תחילת הטקס. הנה דרכים להעביר את הזמן:

א. לעדכן על רגעים מעניינים על השטיח האדום. את חוויית השטיח האדום אני לא לגמרי מבין, או מתחבר אליה. שמלות? הפנו את תשומת ליבי למשהו מרתק שאסור לי להחמיץ במצעד הזה.

ב. יש לכם קצת זמן פנוי? האזינו לספיישל האוסקרים שלי ברדיו הקצה. ובו: מה צפוי מנחה הערב, ניל פטריק האריס, לעשות בפתיחה? איך יוצרים שידור בפריים טיים המיועד לארבעים מיליון צופים, כשאת הסרטים המועמדים ראו בקושי 4 מיליון איש באמריקה? וגם: סקירה של המועמדים המוזיקליים (שיר ופסקול). ועוד.

ג. אוהבים את ״התבגרות״? אז יש לכם עכשיו זמן לשמוע את ״האלבום השחור״ של הביטלס, שמייסון האב נותן למייסון הבן ליום הולדתו.

ד. הימרתם כבר על הזוכים שלכם? מי לדעתכם יזכה ומי לדעתכם ראוי שיזכה? הנה ההימורים שלי. יכולים לנצח אותי?

ה. השקיעו 15 שקל וצפו און-ליין ברגע זה בסרטים הקצרים המועמדים לאוסקר – ״איה״ ועוד ארבעה. או בסרטי האנימציה הקצרים המועמדים.

תכף מתחילים עם הלייב בלוג. הישארו איתנו ורפרשו לעידכון הטרי ביותר. עד 7:00 בבוקר אנחנו גומרים.

 

אוקיי. הנה מופע החימום. עד שניל פטריק דוגי האוזר האריס יתחיל את נאמבר הפתיחה שלו, הנה פרד ארמיסן (״סאטרדיי נייט לייב״) וקירסטן בל (אנה מ״לשבור את הקרח״ או ״ורוניקה מארס״, תלוי בני כמה אתם) בסרטון הפתיחה של טקס פרסי האינדיפנדנט ספיריט, שחולק אתמול בצהריים באוהל על חוף הים. מערכון הפתיחה הוא הומאז׳ מתבקש ל״בירדמן״ עם טוויסט ״וויפלאש״ מושלם בסוף:

 

כבר 3:10. עוד 20 דקות לטקס. עדיין שטיחים אדומים ושמלות ירוקות. והנה משהו מעניין שגיליתי: לכל דבר באוסקר יש ספונסר. מצלמה הזאת בחסות חברת המכוניות ההיא. למבצע הזה יש חסות ממהוא. וכן הלאה. אבל מי שנתן חסות לגרין-רום, החדר שבו מתכוננים המגישים, הוא כתב העת ״Architectural Digest״, ולא חברת מכוניות או משקאות. מגזין העיצוב והאדריכלות הזמין את ג׳וליאן מור – שמתברר שהיא גם מעצבת – לעצב את חדר האירוח. ככה זה נראה. זו השנה השלישית שהחברה הישראלית אבן קיסר היא חלק מעיצוב הגרין רום. השיש על הבר? זה שלהם.

 

זה מה שקרה הערב על השטיח האדום. אמא ובת עושות פאדיחות אחת לשנייה:

 

 

 

ועכשיו זה מתחיל.  

 

==========================

 

    3:30. ניל פטריק האריס, המנחה של הטוני ושל והאמי ועכשיו של האוסקר. ״ברוכים הבאים לאוסקר. הערב אנחנו חוגגים את הטובים והלבנים ביותר״. והמוזיקה עולה, לנאמבר מוזיקלי מאת רוברט לופז מ״לשבור את הקרח״ (ו״ספר המורמונים״ ו״אבניו קיו״). זה פתיח בסגנון ימי בילי קריסטל, בו האריס משתלב בתוך קטעי סרטים (קלאסיים). אנה קנדריק מצטרפת. וגם ג׳ק בלאק. האריס שר על הקסם שבקולנוע, ועל יצירות המופת. וג׳ק בלאק עולה ומדבר על זה שהוליווד עושה את כל הסרטים שוב ושוב אותו דבר, רק גיבורי על, ועכשיו ״50 גוונים של אפור״ ואת הסרטים רואים רק בטלוויזיה ובנייד. אבל הוא מגורש מהבמה. נאמבר פתיחה חביב, לא מבריק, לא סוחף, לא קורע מצחוק. ״וכל הדבר הזה, מאולתר לחלוטין״, האריס חותם. משונה, כל הפתיחה הזאת מלאת פאתוס. אלן דג׳נרס היתה מצחיקה יותר. תחזירו את אלן.

3:40. הנה הפרס הראשון. לופיטה ניונגו עם פרס שחקן המשנה. ג׳יי.קיי סימונס אמור לזכות כאן. שחקן משנה: ג׳יי.קיי סימונס, ״וויפלאש״ כצפוי. בנאום הזכייה שלו סימונס לא דיבר על הסרט או על הבמאי, אלא נאום אהבה לאשתו ולילדיו ובסופו קריאה למיליארד הצופים: התקשרו להורים שלכם. אל תסמסו, התקשרו ודברו איתם. האריס, כידוע, הוא קוסם. לא קוסם חובב, קוסם די ידוע. והוא מציג מה שנראה כמו טריק: הוא נעל בארון זכוכית תיק ובו תחזיות האוסקר שלו. התיק הזה נמצא על הבמה לאורך הערב, ובסופו הוא יחשוף את הימוריו. נראה. ליאם ניסן ניסן מציג מקבץ מהסרטים המועמדים: ״מלון גרנד בודפשט״ ו״צלף אמריקאי״. 3:49: דקוטה ג׳ונסון, הישר מ״50 גוונים של 300 מיליון דולר בקופות״, מציגה את ״Lost Stars״, השיר מתוך ״התחלה חדשה״, בביצוע אדם לוין ומארון 5. שימו לב: דקוטה ג׳ונסון מציגה את מארון 5. הטקס הזה יתעלם כמה שיותר מהמועמדים, שאיש באמריקה לא ראה, ויתמקד בסלבריטיז ובכוכבים.  

 

3:53: 23 דקות רצופות עד להפסקת הפרסומות הראשונה. נראה לי שזה הרצף הכי ארוך שהיה עד כה.

כריס פיין וג׳ניפר לופז עם פרס התלבושות.

תלבושות: מילנה קנונרו, ״מלון גרנד בודפשט״

זה הפסלון הראשון לסרט שאני צופה שיזכה בערך בחמישה פסלונים. אולי אפילו ששה.

זה האוסקר הרביעי של קנונרו, המעצבת האיטלקיה שעבדה עם ברטולוצ׳י. היא זכתה על ״בארי לינדון״, ״מרכבות האש״ ו״מארי אנטואנט״. ״מארי אנטואנט״ הוא הקשר שלה ווס אנדרסון: הבמאית היתה סופיה קופולה. אחיה, רומן קופולה, הוא חבר הטוב ושותפו לעבודה של ווס אנדרסון: הוא עוזר במאי ולפעמים שותף לתסריט.

ריס וויתרספון עם פרס האיפור.

איפור: ״מלון גרנד בודפשט״.

שני.

צ׳נינג טייטום מציג את הזוכים בתחרות סרטים קצרים. והאריס מבטיח שהפרסים לסרטים הקצרים יגיעו תכף. גו ״איה״.

עוד הפסקת פרסומות ואנחנו כבר ב..

4:09: ניקול קידמן וצ׳יווטל אג׳יופור עם פרס הסרט הזר.

הסרט הזר: ״אידה״ (פולין). במאי: פאבל פאבליקובסקי.

פולין וישראל היו צמודות כל השנים. זכו למועמדות ראשונה כמעט במקביל, זכו בעשר מועמדויות בלי שום זכייה. והנה פולין זוכה אחרי עשר מועמדויות באוסקר הראשון שלה. מה שאומר שישראל היא עכשיו המדינה במקום הראשון של המדינות עם הכי הרבה מועמדויות בלי זכייה.

זו היתה שנה גדולה לפולין באוסקרים. שתי מועמדויות ל״אידה״, ועוד שני סרטים תיעודיים קצרים.

פאבל פבליקובסקי מתעלם ממוזיקת הליווי שאמורה לגרש אותו, וממשיך לנאום לקול תשואת הקהל.

Screen Shot 2015-02-23 at 5.41.18 AM

 

שירלי מקליין מציגה מקבץ של הסרטים המועמדים: ״התבגרות״, ״בירדמן״, ״התיאוריה של הכל״.

ניל פטריק האריס עובר בקהל. מציג את ״ממלאי הכסאות״ באולם.

מריון קוטיאר מציגה את ״החיים סבבה״ מתוך ״סרט לגו״. כלומר, "Everything is Awesome״. טיגן ושרה (מי?) שרות. זה ניסיון לחזור על ״Happy״ משנה שעברה. הרקדנים מחלקים לקהל פסלוני אוסקר מלגו.

 

 

4:26: קרי וושינגטון וג׳ייסון בייטמן עם פרס הסרט הקצר. ״איה״?

לא.

סרט קצר: ״שיחת הטלפון״. מאט קירבי וג׳יימס לוקאס, ביימו והפיקו

סרט בריטי קטן, פחות טוב מ״איה״, שאותו תוכלו לראות כאן. ייתכן והבמאי היה שיכור.

לפני ההכרזה ״איה״ היה מבחינתי ראשי תיבות של ״אם ירצה השם״. אחרי ההפסד ״איה״ זה ״מילת כאב, שלוש אותיות״.

סרט תיעודי קצר: ״Crisis Hotline״.

שני הסרטים הקצרים עוסקים מרכזי תמיכה נפשית טלפונית. הסרט התיעודי הקצר הזה הוא מעין יצירה משלימה ל״צלף אמריקאי״, העוסקת בתמיכה בחיילים פגועים נפשית. אחת הבמאיות מקדישה את הפרס לבנה שהתאבד.

4:30: ויולה דיוויס מציגה תקציר של טקס חלוקת פרסי מפעל החיים. אחד הזוכים היה הארי בלפונטה, שתפקידו ההומינטרי זוכה גם להצדעה ולהנצחה בסרט ״סלמה״. תקציר של הטקס ההוא, ומבחר קטעים מתוכו, תמצאו כאן.

האריס מציג את דיוויד איוולו מ״סלמה״, שלא זכה במועמדות. הקהל מריע לו והאריס גוער: ״עכשיו אתם אוהבים אותו!״.

גווינת פאלטרו מציגה את השיר של גלן קמבל, כוכ הקאנטרי הגדול מהסבנטיז, אותו הוא כתב אחרי שנודע לו שהוא חולה באלצהיימר. מתוך הסרט התיעודי על קמבל ״אני אהיה אני״. קמבל עכשיו כבר נמצא במצב שלא מאפשר לו להגיע לטקס, הוא במוסד סיעודי, ומי שמבצע את השיר במקומו הוא זמר הקאנטרי טים מקגרו.

אנצל את הפסקת הפרסומות הזאת כדי לעשות פלאג לנותני החסות שלי, כי פתאום אני קולט: זה לייב בלוג האוסקרים הראשון שלי תחת ״מאקו״, ויש כאן הלילה – ברבע לחמש לפנות בוקר – כמות אנשים שמעולם לא היתה לי בשעות האלה. אז אם יש כאן מישהו שהגיע מ״מאקו״ וזו הפעם הראשונה שלו בלייב בלוג האוסקרים: איך זה בשבילכם? נהנים?

בקטע הכי מוצלח עד כה, ניל פטריק האריס עושה הומאז׳ ל״בירדמן״, החלוק שלו נתקע בדלת, ועולה לבמה עם תחתונים. ממש כמו במערכון מפרסי האינדפינדנט ספיריט המצורף למעלה, את התיפוף המלווה אותו בפסקול מבצע מיילס טלר מ״וויפלאש״.

טלר ומרגו רובי (״הזאב מוול סטריט״) מציגים את הזוכים בפרסים המדע, ביניהם פרס לאיש שבזכותו יש לנו כעת מקרנים דיגיטליים.

לפני הקטגוריה הבאה אני רוה להזכיר שהאוסקרים משודרים מתיאטרון דולבי.

כריס אוונס (קפטן אמריקה״) וסיינה מילר (״צלף אמריקאי״) עם פרסי הסאונד.

מיקס סאונד: ״וויפלאש״

הא! ניצחתי את אן תומפסון שהימרה על ״בירדמן״. טיפ לעתיד: בקטגוריית המיקס, המרו על הסרט המוזיקלי. זה הפרס השני ל״וויפלאש״ הערב. נראה לי שיהיה לו עוד אחד.

עריכת סאונד (אפקטים): ״צלף אמריקאי״.

ציוצים מהקהל באולם דולבי מעדכנים שבכל פעם שניל פטריק האריס מסתובב בקהל, זה כי מחליפים את התפאורה על הבמה.

4:50: ג׳רד לטו, זוכה פרס שחקן המשנה בשנה שעברה, עם פרס שחקנית המשנה. ״לקטגוריה הזאת מועמדות ארבע שחקניות, ועל פי חוקי קליפורניה גם מריל סטריפ״. הבדיחה הכי טובה הערב עד כה. של ג׳רד לטו.

הריאקשן של אמה סטון, והראיונות הנפלאים והמצחיקים שלה על השטיח האדום גורמים לי לחשוב: תחשבו על זה שבעוד 30 שנה תהיה לאמה סטון ולג׳ניפר לורנס תוכנית אירוח משותפת, איזה מצחיקה היא תהיה.

שחקנית משנה: פטרישה ארקט, ״התבגרות״.

שימו לב לדבריה של ארקט: לבמאי של ״התבגרות״ קוראים לינקלטר, לא לינקלייטר. ״לכל מי שילדה ילדים, לכל מי שמשלמת מיסים. הגיע הזמן להלחם על שיוויון שכר. הגיע הזמן להיאבק על שיוויון לנשים באמריקה״. מריל סטריפ מריעה.

 

meryl

 

זה הפרס הראשון של ״התבגרות״ הערב. אחרון? או שיהיה עוד אחד?

אין ל״התבגרות״ מוזיקה מקורית, אז הנעימה שמלווה את הזכייה שלה היא מתוך השיר ״Hero״ של הלהקה Family of the Year, השיר שגם ליווה את הטריילר.

ג׳וש האצ׳רסון מציג את השיר המועמד ״Grateful״ מתוך הסרט ״Beyond the Light״. ריטה אורה מבצעת. מי שכתבה את השיר היא דיאן וורן, שכתבה את השיר של איירוסמית מתוך ״ארמגדון״, ווד שירים מתוך סרטים של ג׳רי ברוקהיימר (״קון אייר״, ״פרל הרבור״). זו המועמדות השביעית שלה הערב.

השחקן מ״האשמה בכוכבים״ ולקלואי גרייס מורץ עם האוסקר לאפקטים. שימו לב שהמגישים צעירים. הפנייה לקהל צעיר. וזו קוגורייה לא לחלוטין צפויה. והזוכה…

אפקטים: ״בין כוכבים״

יש!

לא בגלל החור השחור, בגלל הרובוטים הנפלאים.

אנה קנדריק וקווין הארט עם פרס סרט האנימציה הקצר.

סרט אנימציה קצר: ״Feast״

דיסני זוכה באוסקר! זה הסרט הקצר החמוד (אבל לא המדהים) שמוקרן לפני ״ששה גיבורים״.

דוויין ג׳ונסון וזואי סלדנה (״שומרי הגלקסיה״ ו״אווטאר״) עם פרס סרט האנימציה. (״אם אתם במסיבת אוסקר עם יוצרי ׳סרט לגו׳, זה הרגע שלכם להסיח את דעתם״, מציג אותם האריס).

סרט אנימציה: ״ששה גיבורים״.

וואו. הפתעה. כולם (כולל אני) הימרו על ״הדרקון הראשון שלי 2״, שעכשיו הפסיד פעמיים לסרט של פיקסאר. וזו הזכייה השניה של דיסני הערב. הבנות שלי, שראו את רוב סרטי האנימציה המועמדים, הימרו שזה הסרט שיזכה.

שריל בון אייזקס, נשיאת האקדמיה, נואמת על החופש ליצור ולהילחם נגד השתקה בלי להגיד ״צפון קוריאה״ או ״שרלי הבדו״.

כריס פראט, שמבצע עכשיו מחדש את כל סרטי סטיבן ספילברג וגורג׳ לוקאס (״שומרי הגלקסיה״ בשנה שעברה, ״עולם היורה״ השנה, ״אינדיאנה ג׳ונס״ בעתיד) ופליסטי ג׳ונס (״התיאוריה של הכל״) עם פרסי העיצוב.

עיצוב: ״מלון גרנד בודפשט״

שלישי. הוא זוכה בהכל!

המעצבת מועמדת השנה גם על ״אל תוך היער״, המעצב היה מועמד בשנה שעברה על ״12 שנים של עבדות״.

ניל פטריק האריס: ״הוא שיחרר את אפריקה בסרט ׳המסע הארוך לחופש׳, ובסרט ׳כוננות עם שחר׳ היא עמדה בראש הצוות שחיסל את אוסמה בין לאדן. ובסרט ׳מיליון דרכים למות׳ אני עשיתי קקי בתוך כובע. קבלו את אידריס אלבה וג׳סיקה צ׳סטיין״

אידריס אלבה וג׳סיקה צ׳סטיין עם פרס הצילום. האם תהיה כאן הפתעה, או ש״בירדמן״ יזכה?

צילום: ״בירדמן״, עמנואל ״צ׳יבו״ לובצקי

זו הזכייה השניה ברציפות ללובצקי, שזכה בשנה שעברה על ״כוח משיכה״, עוד סרט עם שוטים ארוכים ואינסופיים.

לובצקי צילם את צ׳סטיין ב״עץ החיים״ של טרנס מאליק.

מריל סטריפ מציגה את קליפ האנשים שהלכו לעולמם השנה. זכרו, זו השנה שבה הוליווד איבדה את רובין וויליאמס.

בדברי הקדמה קצרים, כתובים באופן צפוי ובנאלי, מריל סטריפ מוכיחה למה היא השחקנית הכי גדולה של ימינו: היא באמת מרגשת, כי נראה שהיא באמת מתרגשת. אז או שהיא קלה לריגוש, או שהיא ממש טובה בלשחק רגש. ובכל מקרה, זה רגע יפה שבו הביצוע מתעלה על המילים המאוד ריקניות.

מיקי רוני, פול מזורסקי, ג׳יימס גרנר, אליזבת פנייה, אדוארד הרמן, ג׳יימס ריבהורן, מנחם גולן (!), אניטה אקברג, ה.ר גיגר, מאליק בנדג׳לול (הבמאי של ״שוגרמן״), גורדון וויליס הצלם, ריצ׳רד אטנבורו (״גנדי״), רובי די, סמיואל גולדווין הבן, ג׳ימי מוארקמי, רובין וויליאמס, רוד טיילור, לואיז ריינר, לורן בקול, איליי ואלאך, גבריאל גרסיה מרקס, אלן רנה, בוב הוסקינס, מייק ניקולס. באופן משונה רובין וויליאמס מוצג כחלק מהרצף, ללא התמקדות מיוחדת. ג׳ניפר האדסון, זוכת האוסקר על ״נערות החלומות״, שרה שיר לזכר ההולכים.

שעתיים חלפו מאז תחילת הטקס. אלה הרגעים הקשים בו. תכף יתחילו הקטגוריות הגדולות. אני זוכר שנים שבהן, זכות עבודת עריכה מבריקה, הקליפים לזכר המתים היו הרגעים הכי מרגשים בטקס. אבל מאז שהתחילו עם הפורמט של כותרות ושיר נשמה של זמרת, זה הפך לאחד הקטעים הכי מעיקים בו.

5:43: נעמי ווטס ובנדיקט קאמברבאץ׳ עם פרס העריכה. ״התבגרות״ או ״וויפלאש״?

עריכה: ״וויפלאש״, טום קרוס

יש! ידעתי! הסרט עם הכי הרבה קאטים תמיד יזכה. כל האקסטזה של ״וויפלאש״ נמצאת בעריכה שלו. זה הפרס השלישי ל״וויפלאש״ הערב. וזכרו: זה סרט שהופק בתקציב כמעט ישראלי: 3 מיליון דולר. הוא הכניס באמריקה 10 מיליון דולר. ובישראל הוא כבר הביא כ-100 אלף צופים.

טרנס הווארד מציג את מקבץ הסרטים המועמדים האחרון: ״וויפלאש״, ״משחק החיקוי״, ״סלמה״.

ניל פטריק האריס: הנה שני אנשים שהגיע להם להיות כאן הערב. ג׳ניפר אניסטון ודיוויד איוולו (על שניהם הימרו כמועמדים ודאים, ושניהם לא זכו במועמדות). הם מציגים את פרס הסרט התיעודי.

סרט תיעודי: ״Citizenfour״ של לורה פואטרס.

שימו לב בתודות המיוחדות בסרט, שם תמצאו תודה לרענן אלכסנדרוביץ׳, ידידה של הבמאית. זה סרט היסטורי על אדוארד סנואדן, למעשה, זה הסרט שהפקתו היא זו שחשפה את סנואדן ןאת הדלפותיו והביאה אותם לעיתונות. יוצרי הסרט היו אחראים במשך כשנה לכמה מהסקופים הכי גדולים בעיתונות בשנתיים האחרונות. הם צריכים גם לזכות בפוליצר.

ניל פטריק האריס: ״The subject of Citizenfour, Edward Snowden, could not be here tonight for some treason״. אני מודה, משחק מילים טוב גם בעיניי חזק יותר מטוב טעם. כי זה משחק מילים מצוין, ובדיחה נוראית.

״ואחרי כל ההצדעה הזאת לאמת בקולנוע בואו נהנה מקצת פרסומות״.

5:58: ויקטוריה ספנסר, זוכת האוסקר על ״העזרה״, מציגה את השיר של ג׳ון לג׳נד וקומון מתוך ״סלמה״, ומזכירה שלפני 47 שנים, שידור האוסקרים נדחה בפעם הראשונה בתולדותיו, בעקבות רצח מרטין לותר קינג, שארע ארבעה ימים לפני השידור המיועד (קינג נרצח ב-4.4.1968). השיר ״גלורי״ הפך בחודשים האחרונים להמנון שמושר בלא מעט הפגנות של שחורים באמריקה, בעקבות מאורעות כמו הירי בפרגוסון (אירוע המוזכר בשיר).

למי שהיה ספק אם זה השיר שיזכה באוסקר, הקהל מריע בעמידה – לראשונה הערב – ודיוויד איולו בוכה מהתרגשות.

״בנדיקט קמברבארץ׳ הוא לא רק השם הכי נפלא בתעשייה, אלא גם הצליל שתשמעו כשג׳ון טרבולטה יציג באוסקר את בן אפלק״.

אידינה מנזל מזמינה לבמה את ״חברי הטוב, גלומב גזינגו״. ולבמה עולה ג׳ון טרבולטה, שלפני שנה הציג את אידינה מנזל בתור ״אדל דזים״, מה שהוביל לשנה של בדיחות. האוסקרים הם כמו סיטקום שבו יש פרק אחד בשנה.

שיר: ״גלורי״, מתוך סלמה

את השיר כתבו ג׳ון לג׳נד וקומון, אבל באוסקרים לא אוהבים שמות במה, אלא רק שמות אמיתיים, לכן הזוכים הם ג׳ון סטיבנס ולורי לין.

ובעוד קומון וג׳ון לג׳נד קוראים לשיוויון באמריקה, התקשורת בהוליווד מתרעמת על כך שג׳ואן ריברס לא הוזכרה ברשימת המתים.

סקרלט ג׳והנסון מציגה מחווה לכבוד 50 שנה ל״צלילי המוזיקה״. איזה כיף! (הוא אמר ומחא כפיים בעליצות). אני מניח שליידי גאגא תכף תעלה.

בואו ניתן קצת קונטקסט לרגע הזה. מזה שלוש שנים, מאז שניל מרון וקרייג זיידן התחילו להפיק את הטקס, הם החזירו את המוזיקה לטקס, ומכיוון שהם הבינו שקהל צעיר לא בא למשדר, הקהל שהם מכוונים אליו הוא של הגייז. לכן אלן וניל פטריק האריס מנחים. לכן נאמברים מוזיקליים. ולכן ״צלילי המוזיקה״ (סרט שגם סטרייטים אוהבים, אמר כותב שורות אלה עם דמעות בעיניו למראה ג׳ולי אנדרוז עולה לבמה עם המעטפה לפרס הפסקול). מרון וזיידן הפיקו גרסה בשידור חי של ״צלילי המוזיקה״ לפני שנתיים, עם קרי אנדרווד בתפקיד מריה.

אגב, בימים אלה ראה אור בעברית הספר ״כל הר וגבע״, שכתבה הבת הבכורה לבית משפחת פון טראפ, שמספר את הסיפור האמיתי של משפחת פון-טראפ, ולא את זה שהוצג עם סילופים ב״צלילי המוזיקה״. אני כתבתי את אחרית הדבר למהדורה העברית. נכדתה של מריה פון טראפ האמיתית תגיע ב-10.3 ארצה לאירוע השקת הספר. מעריצי ״צלילי המוזיקה״ התאחדו.

קטגוריית המוזיקה היא אחת הפחות צפויות הערב. מעניין מי יזכה? ״מלון גרנד בודפשט״ או ״התיאוריה של הכל״? או אולי החביב עלי, ״בין כוכבים״?

פסקול: ״מלון גרנד בודפשט״, אלכסנדר דספלה

יש! פרס רביעי. אלכסנדר דספלה הצרפתי התחרה בעצמו הערב עם ״משחק החיקוי״. זה האוסקר הראשון שלו, אחרי שמונה מועמדויות.

6:30. חצי שעה אחרונה של הטקס. מה שאומר שהקטגוריות הבאות יהיו לתסריט ולבימוי, ואז למשחק. המאני-טיים הגיע.

אדי מרפי עם פרס התסריט. שוב, שימו לב לריבוי המגישים השחורים, כפיצוי על היעדרותם המוחלטת מקטגוריות המשחק, הבימוי והתסריט. זהו הטקס הכי לבן במועמדיו מזה 20 שנה.

תסריט מקורי: ״בירדמן״, אלחנדרו גונזלס איניאריטו

יש! בערך. כלומר, הימרתי על ״מלון גרנד בודפשט״, אבל כשראיתי את ״בירדמן״ אמרתי לעצמי ״וואו, איזה יופי של כתיבה יש כאן״. אז אני מסכים לגמרי עם הבחירה הזאת. זהו האוסקר הראשון של אלחנדרו גונזלס איניאריטו.

ובהמשך לפסקה הקודמת: אופרה ווינפרי עם פרס התסריט המעובד.

תסריט מעובד: ״משחק החיקוי״, גרהם מור

יפה. תסריט נבון מאוד, שלא תמיד קיבל את תשומת הלב שהגיעה לו. גרהם מור הוא תסריטאי אמריקאי שסרט שהוא כמעט ברובו או כולו הפקה אמריקאית, על דמות בריטית (בבימויו של במאי דני).

איזה נאום יפה של גרהם מור. מסוג הסיבות שבגללן יש את האוסקר. ״בגיל 16 ניסיתי להתאבד כי הרגשתי משונה ויוצא דופן ולא שייך. אבל עכשיו אני עומד כאן מול כולכם, ואני רק רוצה להגיד לכל מי שנמצא בבית ומרגיש שהוא שונה ויוצא דופן, אל תפסיקו להרגיש ככה. ואז יום אחד תגיעו לעמוד על במה כזאת והעבירו את המסר הזה הלאה״.

6:40: המתח גואה. בן אפלק עם פרס הבימוי. לינקלטר או איניאריטו (הקריינית קוראת לו לינקלייטר, אני מאמין לפטרישה ארקט).

בימוי: אלחנדרו גונזלס איניאריטו, ״בירדמן״

יופי! אוסקר שני לאיניאריטו הערב ושלישי לסרט. זו השנה השנייה ברציפות שבמאי מקסיקני זוכה באוסקר (בשנה שעברה זכה אלפוסו קוארון על ״כוח משיכה״).

מתקרבים לסוף. קייט בלנשט, שזכתה באוסקר לפני שנה על ״יסמין הכחולה״, עם פרס השחקן הראשי. האם תהיה כאן הפתעה?

שחקן: אדי רדמיין, ״התיאוריה של הכל״

מהמרי אוסקר זכרו: לעולם על תהמרו נגד שחקן המגלם דמות אמיתית ונכה.רדמיין מקדיש את הפרס לסטיבן הוקינג וכל חולי ה-ALS בעולם. תכף תעלה ג׳וליאן מור לקבל את הפרס שלה ותגיד דבר דומה, בהוקרה לבמאי שלה, ריצ׳רד גלצר, שנאבק ב-ALS.

השמחה האמיתית של אדי רדמיין מצטרפת לרצף של נאומי זכייה יפים הערב. הנאומים הם הרגעים הכתובים והמבוצעים הכי טוב בטקס. ההנחיה? ככה ככה.

מתיו מקונוהיי, זוכה האוסקר לפני שנה על ״מועדון הלקוחות של דאלאס״, עם פרס השחקנית. כאן אין מתח: ג׳וליאן מור אמורה לזכות.

שחקנית: ג׳וליאן מור, ״עדיין אליס״

מקונוהיי הקריא את שם בטיימינג מושלם כשמבט של הוקרה בעיניה של מור. רגע קטן ויפה. מור: ״קראתי מאמר שמי שזוכה באוסקר חי חמש שנים נוספות. אני מודה לאקדמיה, כי בעלי צעיר ממני״. בעלה של ג׳וליאן מור הוא הבמאי בארט פרוינדליך.

מור מקדישה את הפרס לחולי האלצהיימר. אני מזכיר: גלן קמבל, שהיה מועמד הערב, חולה אלצהיימר.

עכשיו 7:00. מכאן נכנסים לזמן איחור. זה לא קרה כבר כמה שנים. עכשיו ניל פטריק האריס פותח את מעטפת הניחושים שלו הנעולה בתיק בתוך קופסה.

את הקטע הזה לא לחלוטין הבנתי, למרות שהוא היה משעשע. נחכה לווידיאו.

שון פן עם פרס הסרט. ״בירדמן״ או ״התבגרות״? האם ״התבגרות״ הוא ״12 שנים של עבדות״ השנה?

פרס הסרט: ״בירדמן״

תזכורת: אלחנדרו גונזלס איניאריטו ביים את שון פן ב״21 גרם״.

שימו לב לארנון מילצ׳ן מצד שמאל. זו השנה השנייה ברציפות שהוא על הבמאי בתור האיש שרשם את הצ׳ק לסרט הזוכה. בשנה שעברה זה היה ״12 שנים של עבדות״.

סיכום ההימורים: 20 דיוקים מתוך 24. פספסתי את הסרט הקצר, סרט האנימציה הקצר, סרט האנימציה ותסריט מקורי. לא רע.

יאללה, בוקר טוב. תודה שבאתם.

 

 

נושאים: בשוטף

36 תגובות ל - “לייב בלוג 2015: דיווח חי מהאוסקר (עם רשימת הזוכים המלאה)”

  1. אריה 23 פברואר 2015 ב - 1:18 קישור ישיר

    גדול!
    הסרטון הזה קרע אותי מצחוק

  2. מאיה 23 פברואר 2015 ב - 2:03 קישור ישיר

    אם למישהו יש קישור לשידור לייב באינטרנט – אנא שתפו, תנקס!

  3. Chris in USA 23 פברואר 2015 ב - 2:33 קישור ישיר

    http://www.myp2pguide.com/tv/abc-live-stream/

  4. Chris in USA 23 פברואר 2015 ב - 2:34 קישור ישיר

    Does anyone know the presentation order of the awards?

  5. איתן 23 פברואר 2015 ב - 3:28 קישור ישיר

    five categories for Whiplash. I'm hoping for a clean sweep.

    אמר ג'יי קיי סימונס. מצחיק.

  6. מיקי 23 פברואר 2015 ב - 3:52 קישור ישיר

    תודה על העדכונים

  7. איתן 23 פברואר 2015 ב - 3:54 קישור ישיר

    אכן, החזירו את אלן דג'נרס. ניל פטריק האריס כל כך מתאמץ להצחיק. הפאוזות שהוא לוקח כדי לשמוע את הצחוקים (שלא מגיעים) – הפאוזות האלו פשוט מביכות. כמו שאמרת – הוא פרפומר. לא סטנדאפיסט. כפרפורמר היום הוא בסדר. אבל כמנחה אוסקר הוא רחוק מלהבריק. בינתיים.

    וליאם ניסן נראה כמי שעשה כמה ניתוחים יותר מדי.

  8. איתן 23 פברואר 2015 ב - 4:18 קישור ישיר

    …מה שאומר שבשנה הבאה זה התור של ישראל? (של שמי זרחין?)

  9. איתן 23 פברואר 2015 ב - 4:22 קישור ישיר

    ואגב, בקטע של "ממלאי הכסאות" אפשר היה לראות את ההבדל בין קומיקאי טבעי ומצוין (סטיב קארל) לבין ניל פטריק האריס, שדי מאכזב אותי כמנחה.

  10. אלעד 23 פברואר 2015 ב - 4:25 קישור ישיר

    בנתיים "evrything is aawesome" הוא שיא הערב.

  11. איתן 23 פברואר 2015 ב - 4:33 קישור ישיר

    סוף סוף בדיחה ראויה לשמה מאת ניל פטריק האריס. חבל שהיא הגיעה אחרי רגע מרגש ויפה שבה אחת הזוכות הקדישה את הפרס לבנה שהתאבד.

    ובדיוק בגלל רגעים כאלו אני שונא את החוק ההוליוודי המטופש הזה של קיצור נאומים בכוח.

  12. איתן 23 פברואר 2015 ב - 4:37 קישור ישיר

    כשגווינת' פאלטרו הג[ציגה את הזמר כחבר שלי, נזכרתי שלפני כמה שנים היא עשתה סרט שבו שיחקה זמרת קאנטרי. הסרט לא הוקרן בארץ. מישהו ראה?

  13. Diana 23 פברואר 2015 ב - 4:59 קישור ישיר

    אולי אתה מתכוון לריס וויתרספון? דיי בטוחה שהסרט זכה בפרס כלשהוא באוסקר. אני לא זוכרת שפאלטרו עשתה משהו כזה, נורא לא מתאים לה.

  14. אריה 23 פברואר 2015 ב - 5:06 קישור ישיר

    עד עכשיו כל ההימורים שלי היו נכונים!!
    אבל בטח בפרסים הגדולים אני אפשל…

    • אריה 23 פברואר 2015 ב - 5:14 קישור ישיר

      מה, אני היחיד שהרגשתי ששישה גיבורים יזכה?

    • Diana 23 פברואר 2015 ב - 5:17 קישור ישיר

      אני גם הייתי במחנה שישה גיבורים. לדעתי הסרט היה מוצלח יותר.

  15. עידן 23 פברואר 2015 ב - 5:25 קישור ישיר

    בינתיים כל ההימורים שלי בול. כולל אנימציה

  16. עידן 23 פברואר 2015 ב - 5:43 קישור ישיר

    והטקס הנוכחי בינתיים הוא הכי משמים שזכור לי,

    • Diana 23 פברואר 2015 ב - 5:45 קישור ישיר

      אני חושבת שנאומי התודה הם החלק הכי מבדר ומעניין בטקס הזה. כל הכבוד לנואמים אבל מה זה אומר על המגישים והתסריטאים?

  17. אריה 23 פברואר 2015 ב - 5:46 קישור ישיר

    אוקיי, הטעות הראשונה שלי.
    הייתי בטוח שהתבגרות יזכה בעריכה.

  18. נופר 23 פברואר 2015 ב - 5:48 קישור ישיר

    אני רואה את האוסקר עכשיו בלייב ועדיין מחכה לתקציר שלך.. פשוט כיף לקרוא את מה שאתה כותב במיוחד כשזה בלייב!

  19. ניב 23 פברואר 2015 ב - 6:08 קישור ישיר

    בתור אוסקר ממנו נעדרים, במפגיע או שלא, מועמדים שחורים.
    כל ההייפ סביב "גלורי" מתוף הפסקול של סלמה- די מפצה על זה.

  20. עידן 23 פברואר 2015 ב - 6:09 קישור ישיר

    הבדיחה עם אידינה מנזל וטרבולטה הייתה אדירה לחלוטין

    ========

    רוה לעידן: אבל נורא צפויה. ראה כאן.

  21. Diana 23 פברואר 2015 ב - 6:13 קישור ישיר

    בינתיים כל הזכיות שצפיתי התממשו. (יש לציין שלא היו לי הימורים לסרט הקצר או לדוקו הקצר). אבל מה שבאמת פתוח זה שחקן המשנה והסרט.
    רק אני מרגישה שהטקס הזה לא נגמר וכמות הפרסומות פשוט מייאשת…?

  22. איתן 23 פברואר 2015 ב - 6:19 קישור ישיר

    בשביל יומולדת לסרטים יש לך את התכנית ברדיו הקצה. מה נזכרו עכשיו ב"צלילי המוסיקה"?
    בגלל דברים כאלו הטקסים מתארכים ללא צורך

    • אריה 23 פברואר 2015 ב - 6:21 קישור ישיר

      לא דווקא בגלל זה.
      האורך הוא קודם כל בגלל הפרסומות שמגיעות כל 2 דקות.

  23. אריה 23 פברואר 2015 ב - 6:25 קישור ישיר

    אוקיי, 2 טעויות עד עכשיו.

  24. עידן 23 פברואר 2015 ב - 6:26 קישור ישיר

    נכון, התכוונתי לבדיחה הראשונה של האריס ובן אפלק. מסכים שההמשך היה צפוי

  25. Diana 23 פברואר 2015 ב - 6:27 קישור ישיר

    ג׳ולי אנדרוז אכן מלכה, אם הטקס התארך ב-10 דקות בגללה אני בסדר עם זה. ואני חושבת שהמחווה של ליידי גאגא הייתה מאוד מרשימה וחסרת שטיקים (בניגוד להופעות הרגילות שלה), והיא דיי התעלתה על עצמה. לכל מי שרואה את הטקס הזה יש גיי קטן בלב.

  26. עדו 23 פברואר 2015 ב - 6:39 קישור ישיר

    טיול במצדה, מטפסים את שביל הנחש ומקריאים לכולם עדכונים! הימורים, מתח וים המלח. וואלה? טירוף.

  27. עידן 23 פברואר 2015 ב - 6:55 קישור ישיר

    חבל על קיטון. היה נותן נאום הרבה יותר מצחיק ומרגש (למרות שהימרתי על רדמיין).

  28. Diana 23 פברואר 2015 ב - 7:06 קישור ישיר

    בירדמן הזוכה הגדול של הערב רשמית, רק חבל לי שקיטון לא קבל את הפרס הראש לי חשב רדמיין אבל הלב היה עם קיטון. הסרט יצירת אומנות מגיע לו לחלוטין.

  29. אריה 23 פברואר 2015 ב - 7:07 קישור ישיר

    סה"כ 5 טעות אצלי

  30. דודי מיכ. 25 פברואר 2015 ב - 2:51 קישור ישיר

    לא ראיתי את הטקס אבל מכיר את הנפשות הפועלות. החדשות הטובות-
    סרט מעז ומעניין כמו בירדמן – זוכה באוסקר על הסרט הטוב ביותר
    (זו שנה שנייה לזוכה מצוין, גם "12 שנים של עבדות" די מצוין. לפני זה- עשור די בעייתי לזוכה ה"ראשון". מארגו לארטיסט, החיוורים).

    בפרסים הראשיים, על שחקנים מצטיינים של השנה- הנשים ראויות ביותר-
    ג'וליאן מור ופטרישיה ארקט אדירות (את הסרט עם מור לא ראיתי עדיין, אבל סומך עליה. עד כדי כך).

    בגזרת הגברים- זוכים ל-א מספיק ראויים- אבל זה גם כי לא אהבתי את שני הסרטים הללו- רדמיין במשחקו ב"התאוריה של הכול" (הקיטש של הכול),
    וסימונס ב"ויפלאש" (המנוכר, נשכח).

    מייקל קיטון היה צריך לזכות בפסלון על השחקן הראשי !!!!!!
    אדוארד נורטון המצויין ואיתן הוק גם- היו צריכים לזכות במקום הרובוט הרועם- סימונס.

    האקדמיה ניסתה להראות כמה היא רגישה ופתוחה למיעוטים ולבעלי מוגבליות- על פני לדאוג – שיהיו סרטים אומנותיים \ טובים יותר-
    כמתחרים \ זוכים, כמו..למשל.. בין כוכבים, כמו גדול, אשמת הכוכבים, נעלמת. כמו תמיד, קצת דודתיים מידי.

    זוכי התסריטים ראויים- משחק החיקוי ובירדמן.
    אמנם חבל שהתבגרות לא זכה בעוד איזה פסלון. אבל הפעם, למרבה הפלא אפילו,
    האקדמיה הלכה עם סרט מעז ומיוחד יותר- "בירדמן" לוקח דברים קדימה,
    הרבה מאשר "התבגרות" (החביב מאוד, לא הרבה מעבר).

    החדשות הרעות- מנחה הטקס- ניל פטריק הגרוע – מישהו צריך לעצור אותו.


השאירו תגובה