09 אוגוסט 2015 | 00:41 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

בריאן סינגר ויריב הורוביץ עובדים על סרט תיעודי (וגם: סטיבן ספילברג ו״סטיב ג׳ובס״)

בריאן סינגר, הבמאי של ״החשוד המיידי״ ו״אקס-מן״, שעובד כעת על ״אקס-מן: אפוקליפסה״ (שייצא בחודש מאי 2016), אמור להגיע בקרוב לישראל להתחיל לעבוד על סרט תיעודי על הסכסוך הישראלי-פלסטיני. זה הסרט התיעודי הראשון שסינגר עושה, בשלב זה לא ברור האם הוא יביים את הסרט או רק יפיק אותו. הדיווח הראשון היה ב״וראייטי״. סינגר חובר בפרויקט הזה לקבוצה של מפיקים ישראליים שפועלים, ביניהם גיא שלם, ישראלי שפעיל בתעשיית הטלוויזיה האמריקאית, וצמד המפיקות שרה בן-יאיר, בוגרת מנשר, וסורי אלרטון האמריקאית, שהקימו את חברת Same Name Productions. אליהם מצטרף גם הבמאי הישראלי יריב הורוביץ. הסרט נקרא כרגע ״In The Middle of The Middle East״, והוא עוקב אחר אקטיביסט שלום ערבי-שראלי, והניסיון שלו להביא לדו-קיום. את זהותו של גיבור הסרט ההפקה עדיין לא מגלה בשלב זה, משום חשש לחייו.

יריב הורוביץ, מי יביים את הסרט?

״או אני או בריאן סינגר. הוא עוד לא החליט״.

עדכון: מפיקות הסרט מעדכנות אותי במייל שבשלב זה, אין לבריאן סינגר כל כוונה להגיע לישראל.

====================

ומהצד השני של הסכסוך הישראלי-פלסטיני:

פסטיבל לוקרנו, שמתקיים כעת בשווייץ, מציג מקבץ של סרטים ישראליים במסגרת שנקראת ״מבט ראשון״, המתקיים בשיתוף עם קרן הקולנוע הישראלי. במסגרת מוצגים סרטים ישראליים הנמצאים לקראת סיום, בחיפוש אחר השלמת תקציב ממפיקים בינלאומיים. במקביל לכך, מתקיימת משבצת בשם ״דלתות פתוחות״, המציגה 12 סרטים ממדינות המגרב (טוניס, מרוקו וכו׳). בסוף השבוע, אחרי שעצומה מאת 200 קולנוענים לא הצליחה לגרום לפסטיבל לוקרנו לבטל את ההשתתפות הישראלית, החליטו הנציגים הטוניסאים לפסטיבל לפרוש ממנו במחאה על המסגרת המוקדשת לישראל.

צריך לציין שפסטיבל לוקרנו כבר כמעט 30 שנה עומד לצד הקולנוע הישראלי. הוא העניק פרסים ל״אוונטי פופולו״, ״אדי קינג״, ״השוטר״ ו״לא בתל אביב״, ושיבץ שלושה מסרטיו של ערן ריקליס (״הכלה הסורית״, ״שליחותו של הממונה למשאבי אנוש״ ו״ערבים רוקדים״) בהקרנות הגאלה בגרנד פיאצה.

================

חלפו שלוש שנים מאז שסטיבן ספילברג הוציא את סרטו האחרון, ״לינקולן״, ונראה שהוא מתניע מחדש את המנועים וחוזר לעבוד בקצב של סרט בשנה. סרטו החדש, ״גשר המרגלים״, ייצא באוקטובר. ספילברג נמצא עכשיו בעיצומה של העבודה על סרטו הבא, סרט הילדים ״עי״ג״ (BFG), על פי ספרו של רואלד דאהל, שמתכונן לצאת בסוף 2016. והשבוע פורסם שבמהלך השנה הבאה הוא יביים את סרטו הבא-הבא, המיועד לסוף 2017: ״Ready Player One״, סרט מדע בדיוני המתרחש בעתיד שבו האנושות מתקיימת במציאות וירטואלית.

================

 

אחרי שפורסם שהוא יהיה אחד הסרטים המרכזיים בפסטיבל ניו יורק, התבשרנו השבוע ש״סטיב ג׳ובס״, סרטו של דני בויל על פי תסריט מאת ארון סורקין ועם מייקל פסבנדר בתפקיד הראשי, יהיה סרט הנעילה של פסטיבל לונדון. מה שאומר שאנשי הפסטיבלים בניו יורק ובלונדון ראו אותו והתלהבו. זה הופך את ״סטיב ג׳ובס״ ברגע זה למועמד המוביל לזכייה באוסקר בפברואר 2016.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “בריאן סינגר ויריב הורוביץ עובדים על סרט תיעודי (וגם: סטיבן ספילברג ו״סטיב ג׳ובס״)”

  1. איתן 9 אוגוסט 2015 ב - 8:43 קישור ישיר

    לא למדת שלא מעלים פוסטים בלילה?
    "מינכן" היה לפני עשור. האחרון של ספילברג היה "לינקולן"
    ——————–
    וגם: זה נכון שלדני בויל כבר יש אוסקר אחד, אבל אני הייתי מחכה עם ההצהרה על כך שסרטו החדש הוא מועמד רציני לאוסקר, לפחות עד שהביקורת והקהל בפסטיבלים האלו יגידו את דברם.
    ————
    אני גם מתחיל לחשוב מה יהיו סרטי הפתיחה והסגירה של פסטיבל חיפה. לפי תאריכי ההפצה כרגע, נראה לי ש"סיקאריו" יכול להיות סרט פתיחה מעניין מאוד (או ש"אוורסט"), ולסגירה הם יכולים להביא את רידלי סקוט (פחות מעניין אותי), או את זמקיס (מאוד מסקרן).


השאירו תגובה