19 אוגוסט 2015 | 13:43 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

רשת בתי הקולנוע אורלנדו סינמה נסגרת

Screen Shot 2015-08-19 at 12.16.18 PM

מתוך האתר של אורלנדו סינמה

אורלנדו סינמה, רשת בתי הקולנוע המציגים סרטי איכות והפועלים בבית ציוני אמריקה ובתל אביב בבית שמואל בירושלים, תיסגר בסוף החודש. כך כתוב באתר האינטרנט של הקולנוע. אורלנדו סינמה היה הביתה ליצירות מופת כמו ״היו זמנים באנטוליה״, ״שנת חורף״, ״אי התירס״, ״הרוח העולה״, ״אפסטרים קולור״ ו״פרנסס הא״, כולם כיכבו בצמרת רשימות סרטי השנה שלי. באחרונה הופץ שם בראשונה סרט ישראלי: ״שיח לוחמים, הסלילים הגנוזים״. אבל יצירות מופת בצד, עיקר הביזנס של אורלנדו סינמה הגיע מהצלחות קופתיות כמו ״יקירי״, ״פרחים לאנה״, ״סיפור משפחתי״ ו״מולייר על אופניים״. ובכן, גם זה נגמר.

הנה ההודעה של עודד ראובני-הורביץ, המנכ״ל והבעלים של אורלנדו סינמה:

״בסוף חודש אוגוסט סוגרת רשת אורלנדו סינמה את שני בתי הקולנוע שלה בתל אביב ובירושלים. בארבע השנים האחרונות הציגה הרשת סרטים מרתקים מרחבי העולם והיתה אחראית ללהיטים רבים כמו ׳סיפור משפחתי׳, ׳שם פרטי׳, ׳יקירי׳, ׳היו זמנים באנטוליה׳, ׳שנת חורף׳, ׳הלקחנים׳, ׳ריאליטי׳, ׳הטבחית של הנשיא׳, ׳פרנסס הא׳, ׳הזמיר׳, ׳מולייר על אופניים׳, ועוד. הרשת הפכה לבית הקולנוע המועדף על עשרות אלפי ישראלים ושירתה אותם נאמנה. לצערי, במציאות הישראלית הנוכחית, אין ביכולתינו להמשיך להחזיק את בתי הקולנוע. סרטי אורלנדו, חברת ההפצה הפועלת בישראל כבר 15 שנה, תמשיך להביא לקהל סרטים מופלאים מרחבי העולם, בכוחות מחודשים, לאחר הצמצומים הנוכחיים.״

מה שאומר שמ-1 בספטמבר לא יהיו יותר בתי קולנוע על רחוב אבן גבירול בתל אביב (קולנוע גת נסגר לפני חודשיים וחצי).

מצד שני, צריך לזכור שכמות אולמות הקולנוע בישראל רק הולכת וגדלה. בירושלים נפתח עכשיו מתחם יס פלאנט, בכפר סבא נפתח סינמה סיטי חדש בפתח תקווה נפתח גלובוס מקס השנה ובבאר שבע בונים עוד יס פלאנט. בתי הקולנוע השכונתיים נסגרים, אבל הקולנוע בישראל משגשג. הבעיה תהיה למצוא מסכים לסרטים הזרים, האיכותיים, האיטיים והלאו דווקא מסחריים. הם נמצאים בסכנת הכחדה.

בסוף השבוע יעלה בבית הקולנוע של אורלנדו סינמה מותחן הפשע הצרפתי ״הצרפתי״, למי שרוצה לבוא לעשות סיבוב פרידה בעשרת הימים הקרובים.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “רשת בתי הקולנוע אורלנדו סינמה נסגרת”

  1. גיא 19 אוגוסט 2015 ב - 18:00 קישור ישיר

    מה יהיה בגורלו של "הלובסטר"?

  2. אבי 19 אוגוסט 2015 ב - 21:07 קישור ישיר

    אנקדוטה משעשעת בנושא.

    אשתי מעבירה במהלך הקיץ קייטנות לילדים בני חמש עד שבע, גן חובה עד כיתה ב'. שבוע שעבר היא היתה אמורה לקחת את הילדים להקרנה של סרט בסינמטק חיפה, יחד עם מדריכות אחרות בקייטנה, רובן צעירות שהשתחררו מהצבא לא מכבר.

    בדרך לסינמטק המדריכות תהו איך הן תדענה באיזה אולם יוקרן הסרט, אף אחד לא אמר להם את מספר האולם. אשתי הסבירה שיש בסינמטק רק שני אולמות כך שזו לא תהיה בעיה, וזכתה לתגובות מופתעות מיתר המדריכות. רק שני אולמות?!

    אבל זה עוד כלום לעומת מה שקרה כשהם הגיעו לסינמטק עם כל הילדים. הם עמדו מחוץ לסינמטק והילדים שאלו איפה הקולנוע. אשתי הצביעה על הסינמטק, והילדים צחקו ושאלו איפה זה באמת. אשתי אמרה שזה באמת שם. ואז אחד הילדים ענה לה שזה לא יתכן, "קולנוע חייב להיות בתוך קניון. אין דבר כזה קולנוע שהוא לא בתוך קניון".

    אשתי נשבעה שבתוך הסינמטק יש קולנוע, אבל הילדים לא האמינו עד שהם נכנסו לאולם עצמו. גם אחרי ההקרנה הילדים המשיכו לדבר על זה ולהזכר, "איזה קולנוע מצחיק זה שהוא לא נמצא בתוך קניון".

    סיפור אמיתי.


השאירו תגובה