03 ספטמבר 2015 | 07:25 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

מוש דנון הוא היו״ר החדש של האקדמיה; אילו סרטים יוצגו בבכורה ביום הקולנוע הישראלי?

מוש דנון, יושב הראש החדש של האקדמיה הישראלית לקולנוע. צילום: אלירן קנולר (מתוך ״חגיגה לעיניים, סיפורו של הקולנוע הישראלי״)

מוש דנון, יושב הראש החדש של האקדמיה הישראלית לקולנוע. צילום: אלירן קנולר (מתוך ״חגיגה לעיניים, סיפורו של הקולנוע הישראלי״)

מוש דנון נבחר אמש פה אחד לתפקיד יושב ראש האקדציה הישראלית לקולנוע. הוא ייכנס לתפקיד באוקטובר ויחליף את איתן אבן, שסיים קדנציה בת ארבע שנים בתור היו״ר. מוש דנון הוא מפיק שזכה בפרס אופיר והיה מועמד לאוסקר על הסרט ״עג׳מי״. הוא הפיק את ״איים אבודים״ של רשף לוי ואת העונות האחרונות של ״בטיפול״ ו״הבורר״.

בשנותיו כיו״ר, הוסיף איתן אבן את התחרות של סרטי הפרינג׳ לסרטים דלי תקציב, רעיון טוב שבוצע באופן תמוה. בשנותיו התווסף פרס לליהוק, פרס חיוני וחשוב לסרט הקצר, ומעמד הסרט התיעודי התחזק בזכות הענקת שני פרסים לסרטים תיעודיים, קצרים (עד 60 דקות) וארוכים (מעל 60 דקות). אבן גם התחיל מהלך מאסיבי לשינוי ועדכון תקנון האקדמיה המיושן, שגרם לגוף הזה להיות מבוזבז, עם הנהלה עצלה, נטולת תחלופה, שמתנגדת באופן תקיף לשינויים ועדכונים, קאנטרי קלאב של הקרנת סרטים ל-900 חברים, שמארגן שני אירועי פרסים שהקהל הרחב לא מוצא בהם עניין. מפתיע איך בשנים שבהן הקולנוע הישראלי כה שגשג, טקס פרסי אופיר זכה לכל כך מעט תשומת לב, בראש ובראשונה מצד הזכיינים. עלויות ההפקה של טקס פרסי הטלוויזיה מכניסות את האקדמיה לגרעונות ושוחקות את קרן הפרסים.

את הרפורמה הגדולה של האקדמיה צריך עכשיו דנון לעשות, ונדמה שהוא אכן נכנס עם האנרגיה להיות האיש שיטלטל את הגוף הזה, שצריך להיות הרבה יותר מסתם עמותה שסופרת קולות ומארגנת תחרויות, אלא מוסד שתחרות הפרסים היא רק אלמנט אחד בו, והוא הגוף שעוסק בשימור ובחינוך. נעקוב.

================

moon

יובל שרף ויערה פלציג ב״ירח בבית 12״ של דורית חכים

ביום רביעי הבא, 9.9, יתקיים בפעם השנייה יום הקולנוע הישראלי –  כל בתי הקולנוע יציגו אך ורק סרטים ישראליים וכרטיס יעלה עשרה שקלים. בינתיים קראתם על זה כאן, כי הקמפיין המלא מתוכן לצאת להשקה רק ביום ראשון. למה רק ביום ראשון? כי בעלי בתי הקולנוע חוששים שאם תדעו שאפשר יהיה לראות סרטים ישראליים בעוד שבוע בעשרה שקלים, לא תלכו אליהם בסוף השבוע הקרוב.

אבל במקביל למסך העשן הזה, עדכנו רשתות הקולנוע את האתרים שלהם, ושם ניתן לראות אילו סרטים ישראליים יוצגו בבכורה ביום הקולנוע (לצד הסרטים שכבר מציגים: ״סיפור על אהבה וחושך״, ״המילים הטובות״, ״איביזה״, ״10% ילדה שלי״ ו״מה כבר יכול לקרות?!״).

הנה הם:

״תיקון״, הסרט הישראלי הכי יפה (אבל גם הכי מאתגר) מבין היבול של השנה הבאה. הוא כבר זכה בפרסים בפסטיבל ירושלים ובפסטיבל לוקרנו, והוא עומד בפני סיבוב פסטיבלים מפתיע מאוד באמריקה.

״היורד למעלה״ של אלעד קידן (ז׳אק טאטי בחיפה)

״חתונה מנייר״, האנדרדוג המפתיע של עונת הפרסים הנוכחית, וסרט שיכול להפוך להיות ל-sleeper hit, הסרט הקטן שהופך להצלחה מסחרית. הוא בדרך לפטיבלים בטורונטו ובלונדון.

״ארץ פצועה״ של ארז תדמור (דרמת פיגועים אינטסיבית, הסרט השני ברשימת המובילים במספר המועמדויות לפרסי אופיר, אחרי ״המילים הטובות״)

״באבא ג׳ון״ של יובל דלשד (סרט התבגרות ישראלי-פרסי, גם הוא בדרכו לפסטיבל טורונטו בשבוע הבא)

״פלאפל אטומי״ של דרור שאול, הבמאי של ״מבצע סבתא (סרט התבגרות ישראלי-פרסי, אבל אחר)

״אבוללה״ של יוני גבע (סרט ילדים מסקרן)

״עמק״ של סופי ארטוס (מיבול פרסי אופיר של שנה שעברה, נוה צור היה מועמד לפרס אופיר על הסרט)

״מסווג חריג״ של בועז ארמוני (״מסע אלונקות״ עם גרזנים) (הבדיחה הקודמת כאן לא הובנה, אז שונתה).

״דץ הבלץ״ (לא יודע מה זה)

״כיפה אדומה״ של ארנון צדוק

״ציפורי חול״ של אמיר וולף (מוקרן השבוע בפסטבל מונטריאול)

״קמטי צחוק״ של פיני עדן (כנ״ל)

״עיר מקלט״ של עמיקם קובנר

״נדיה – שם זמני״ של טובה אשר

״האיש שבקיר״ של יבגני רומן

״סוף עידן התמימות״ של וידי בילו (בפסטיבל ירושלים לפני שנתיים קראו לו ״פלסטלינה״, חיבבתי את השם הזה)

״ירח בבית 12״ של דורית חכים (הסרט עם הפוסטר הכי יפה, אולי בתולדות הקולנוע הישראלי).

================

ב-31.8 נסגר בית הקולנוע אורלנדו סינמה בבית ציוני אמריקה (ובבית שמואל בירושלים), אבל חברת ההפצה באותו שם, בבעלות עודד הורביץ, כבר פרסמה אתמול את המיזם הבא שלה: קיבוצם של ארבעה סרטים ישראליים קצרים והפצתם יחד בתור סרט באורך מלא. הסרט הראשון במקבץ כבר נבחר: ״אחד באפריל״, סרט הגמר של יונתן דקל בלימודיו בסם שפיגל. הסרט מועמד בימים אלה לפרס אופיר בקטגוריית הסרט הקצר.

================

אפרופו סרטים קצרים: הבמאית ניצן צפרוט, בוגרת מכללת ספיר, זכתה לכבוד ב״אינדי-ווייר״, שם ראיינו אותה על סרטה הקצר, ״קו חברון״. היא הציגה את הסרט בפסטיבל לוקרנו ובקרוב בסן סבסטיאן. אנשי ״אינדי-ווייר״ התלהבו במיוחד מהעובדה שזה סרט קטן ועצמאי, העוסק בחיילת המשרתת בבבסיס צה״ל, אבל שהופק ללא תמיכת הצבא.

 

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “מוש דנון הוא היו״ר החדש של האקדמיה; אילו סרטים יוצגו בבכורה ביום הקולנוע הישראלי?”

  1. איתי 3 ספטמבר 2015 ב - 16:30 קישור ישיר

    מה? עידכנו?! איפה? כי אני ממש לא רואה את זה באתרים של יס פלאנט או סינמה סיטי או אפילו גלובוס.

  2. איתן 3 ספטמבר 2015 ב - 19:09 קישור ישיר

    אין בכלל זומבים במסווג חריג..

  3. עדי 7 ספטמבר 2015 ב - 18:27 קישור ישיר

    היי יאיר,
    אתה יודע למה לא מופיע "היורד למעלה" בתוכניה של יום הקולנוע הישראלי?

  4. עדי 7 ספטמבר 2015 ב - 22:17 קישור ישיר

    היי יאיר,
    אתה יודע למה "היורד למעלה" נעדר מתוכניית יום הקולנוע?

    =================
    רוה לעדי: הוא מוקרן.


השאירו תגובה