05 ספטמבר 2015 | 22:01 ~ 8 תגובות | תגובות פייסבוק

12 הסרטים שאנחנו הכי מחכים להם בסתיו 2015 (וגם: הימורי אוסקר ראשונים)

ליאונרדו דיקפריו ב״The Revenant״ של אלחנדרו גונסלס איניאריטו

ליאונרדו דיקפריו ב״The Revenant״ של אלחנדרו גונסלס איניאריטו

סוף השבוע הראשון של ספטמבר הוא קו הגבול שבין עונת הקיץ ובין עונת הסתיו של הוליווד. זהו סוף השבוע שבו נפתחים הפסטיבלים של ונציה וטלורייד, ושבוע לפני פסטיבל טורונטו, שבהם נחשפים הסרטים שרוצים להיות הסוסים המובילים בתחרות האוסקר. זה סוף השבוע שבו אמריקה מציינת את לייבור דיי, הילדים חוזרים לבית הספר, ותעשיית הקולנוע מורידה הילוך. עונת הקיץ, אותה סיכמנו כאן, היא זו שמכניסה להוליווד הכי הרבה כסף. עונת הסתיו, שתקציביה נמוכים יותר, היא זו שמביאה את היוקרה ואת הפרסים (וכן, יש זליגות בין עונה לעונה, אבל האופי המובהק של שתיהן עדיין לא ממש השתנה).

כבר מסוף השבוע הזה, עם פתיחת פסטיבל ונציה, נתחיל לקרוא את הביקורות שלא רק מדווחות על איכות הסרטים, אלא גם על הפוטנציאל שלהם להפוך למתמודדים בכירים באוסקר. זו טבעה של העונה. והיא תיפתח רשמית לציבור ב-18.9 באמריקה וב-24.9 בישראל, עם צאתו של ״אוורסט״, סרט הפתיחה של פסטיבל ונציה, שאמור להיות השילוב בין סרט הרפתקאות מסחרית (בתלת מימד) ובין דרמה אנושית המבוססת על סיפור הישרדות (ומוות) אמיתי.

הנה 12 הסרטים שאנחנו הכי מחכים להם בארבעת החודשים הקרובים. כן, יש עוד – לכל מי שישאל בתגובות איפה הסרט של פיקסאר ואיפה רידלי סקוט (עם הסרט שאני לא יכול הזכיר את שמו בעברית), ואיפה הסרט של אנג׳לינה ג׳ולי? – אבל זהו לא אינדקס הסרטים המלא, אלא רק הסרטים שליבנו מחסיר פעימה לקראת הצפייה בהם. מה שכן, השלימו בתגובות מה הם הסרטים שאתם הכי מסוקרנים לקראתם מעכשיו ועד ינואר.

1. הלהיטים

אוסקרים או לא אוסקרים, הנה הסרטים שהכי מסקרנים אותנו העונה, ושינסו גם להיות שוברי קופות. לפחות אחד מהם יכניס למעלה ממיליארד דולר בעולם.

״מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר״

במאי: ג׳יי.ג׳יי אברמס

בבקשה ג׳יי.ג׳יי, אתה תקוותנו היחידה. אנא, אל תפשל. יהא הכוח עמך. (17.12 בישראל)

״גשר המרגלים״

במאי: סטיבן ספילברג

אחרי מנוחה בת שלוש שנים מבמות הצילום, מאז ״לינקולן״, חוזר סטיבן ספילברג, הבמאי האהוב עליי, ומביים סרט ריגול עם טום הנקס, המבוסס על סיפורו האמיתי של עורך דין המנהל מו״מ להחלפת שבויים בשיאה של המלחמה הקרה. את התסריט כתבו האחים כהן. (26.11 בישראל)

״The Revenant״

במאי: אלחנדרו גונסלס איניאריטו

אלחנדרו גונסלס איניאריטו זכה השנה באוסקר על הבימוי והתסריט של ״בירדמן״, אבל מתברר שבזמן שהוא היה עסוק בקמפיין האוסקרים לסרט ההוא, הוא גם צילם כבר את סרטו הבא, שהוא מורכב ושאפתני הרבה יותר. מערבון נקמה מושלג ראשון ברשימה. סיפור אמיתי על מאבק הישרדות באיזורי הפרא בהשראת סיפורו של הצייד יו גלאס, שיצא למסע בין מאות קילומטרים כדי לנקום בחבריו למסע ששדדו אותו. זה ליאונרדו דיקפריו נגד טום הארדי במרדף לחיים ולמוות, ואנחנו מבינים שהצילום של עמנואל לובצקי, שזכה באוסקר בשנתיים האחרונות, הוא ככל הנראה פנומנלי. אוסקר שני ברציפות לאיניאריטו? אוסקר שלישי ברציפות ללובצקי? אוסקר ראשון לדי-קפריו? והכי חשוב: האם זה יהיה יצירת מופת? (25.12 באמריקה)

״שמונת השנואים״

במאי: קוונטין טרנטינו

שני סרטיו הקודמים היו הצלחות ענק, על התסריט של ״ג׳נגו ללא מעצורים״ הוא זכה באוסקר, וטרנטינו עדיין מצליח להפוך כל סרט חדש שלו לאירוע, מערבון נקמה מושלג שני ברשימה, המתרחש בימי מלחמת האזרחים האמריקאית. בזכות העובדה שהוא צילם את הסרט החדש בפילם אולטרה 70 מ״מ וגייס את אניו מוריקונה להלחין את הפסקול, טרנטינו גורם לסינפילים בינינו עקצוצי ציפייה בלתי מוסברים (15.1.2016 בישראל).

״ספקטר״

במאי: סם מנדס

סרט ג׳יימס בונד חדש, עם סם מנדס (״אמריקן ביוטי״, ״סקייפול״) שוב בתור הבמאי. יתחרה ב״מלחמת הכוכבים״ על תואר שובר הקופות הגדול של העונה (6.11 בישראל).

״ג׳וי״

במאי: דיוויד או. ראסל

סיפורה האמיתי של האשה שהמציאה את Miracle Mop, מגב הפלא שגם סופג וגם סוחט, והקימה אימפריה. ג׳ניפר לורנס מגלמת את ג׳וי. ראסל הפך להיות הבמאי שמביא אוסקרים לשחקניו (כריסטיאן בייל, לורנס), ועם ״אופטימיות היא שם המשחק״ הוא גם יצר להיט, כך שיש סקרנות גדולה מסרטו החדש, וככל הנראה האקסצנטרי למדי (24.12 בישראל).

הנה הטריילר הפול תומס אנדרסוני ל״ג׳וי״:

2. מבוסס על סיפור אמיתי

כל עונה והקלישאות שלה: בקיץ, המון סרטים על גיבורי על ועיבודים לקומיקס. בחורף, המון סרטים המבוססים על סיפורים אמיתיים. פגשנו שלושה כאלה ברשימה למעלה, אבל השנה יש לכך טוויסט חדש: סרטים עלילתיים המבוססים על סיפורים אמיתיים שכבר זכו לתהילה בתור סרטים תיעודיים. למה עושים כל כך הרבה סרטים המבוססים על סיפורם אמיתיים? שלוש סיבות: האחת, קהל מבוגר אוהב אותם. השניה, סרטים המבוססים על סיפורים אמיתיים אהובים במיוחד באוסקרים. השלישית, דמויות אמיתיות אהובות במיוחד על שחקנים, שזוכים עליהם באוסקרים. ובצירוף מקרים מסחרר, שניים מהסרטים האלה, שני הראשונים ברשימה, ינסו לעשות לנו מחלת גבהים באיימקס ובתלת מימד.

״על חבל דק״ (״The Walk״)

במאי: רוברט זמקיס

ג׳יימס מארש כבר זכה באוסקר על בימוי ״איש על חבל״, סרט תיעודי מעולה העוסק באתגר שלקח על עצמו הלוליין פיליפ פטיט: לחצות בהליכה על חבל את המרחק שבין מגדלי התאומים בניו יורק. ועכשיו מגיע רוברט זמקיס, אחד הבמאים הנערצים עליי (וזוכה האוסקר על ״פורסט גאמפ״), והופך את הסיפור הזה לסרט שאמור לשים אותנו בנקודת המבט מהפכת הקרביים של פטיט עצמו. תלת מימד, איימקס, בגובה מאות מטרים מעל פני המדרכה. רק המחשבה עושה סחרחורת. ג׳וזף גורדון לוויט הוא פיליפ פטיט (8.10 בישראל, ולפני כן בפסטיבל חיפה).

״אוורסט״

במאי: בלתזאר קורמאקור

ב-1996 יצא דיוויד בראשירס לצלם את הסרט התיעודי הראשון באיימקס על פסגת האוורסט. תוך כדי הצילומים ארעה מפולת שלגים שחיסלה לא מעט מחברי קבוצת טיפוס אחרת שהיתה על ההר. מצלמתו של בראשירס תיעדה את ניסיונות החילוץ וההצלה. ב-1998 יצא הסרט התיעודי שלו, ״אוורסט״, שהפך עד מהרה לסרט האיימקס הקופתי בכל הזמנים. ועכשיו בראשירס מפיק גרסה עלילתית לסיפור הזה: סיפורה של המשלחת שהגיעה לפסגת האיימקס, אבל לא הצליחה לרדת ממנו. ושוב: גבהים, איימקס, תלת מימד, סחרחורת (24.9 בישראל).

מייקל פסבנדר ב״סטיב ג׳ובס״ של דני בויל

מייקל פסבנדר ב״סטיב ג׳ובס״ של דני בויל

״סטיב ג׳ובס״

במאי: דני בויל

היה את הספר של וולטר אייזקסון, ואז סרט עלילתי עם אשטון קוטשר והשנה גם סרט תיעודי של אלכס גיבני. כולם רוצים לספר את סיפורו של סטיב ג׳ובס, והנה הפרויקט שאמור להיות הבכיר והמשמעותי בחבורה: ארון סורקין כתב תסריט על פי ספרו של אייזקסון ודני בויל (זוכה האוסקר על ״נער החידות ממומבאי״) ביים ומייקל פסבנדר מביים. זהו כרגע מבחינתי הסרט המוביל לזכייה באוסקר (26.11 בישראל).

״חוקי הפשע״ (״Black Mass״)

במאי: סקוט קופר

אחד הסרטים התיעודיים המדוברים של השנה שעברה עסק בסיפורו של ווייטי בולג׳ר, אחד הגנגסטרים האכזריים, האלימים והמבוקשים ביותר שעמדו בראש המאפיה של בוסטון, אבל שגם היה אח של סנאטור ומלשין של האף.בי.איי. עכשיו הופך סקוט קופר (״אחים בדם״) את הסיפור הזה לסרט עלילתי עם ג׳וני דפ בתפקיד ווייטי (22.10 בישראל, ולפני כן בפסטיבל חיפה)

״אגדת האחים קריי״

במאי: בריאן הלגלנד

האחים קריי היו שניים מהפושעים האלימים והמפורסמים של לונדון, והם זכו ללא מעט מחוות, כולל סרט בריטי (בגילומם של גרי ומרטין קמפ מספנדאו בלט). עכשיו מגיע תורו של בריאן הלגלנד, שכתסריטאי זכה באוסקר על ״סודות אל.איי״ והוא לוקח את טום הארדי שיגלם את שני האחים (8.10 בישראל).

״סנודן״

במאי: אוליבר סטון

שנה אחרי ש״סיטיזן פור״, הסרט התיעודי על אדוארד סנודן, זכה באוסקר, מביא אוליבר סטון אל המסך את סיפורו של עובד סוכנות הבטחון האמריקאית שהפך למדליף הגדול בתולדות אמריקה. ג׳וזף גורדון לוויט, שהעונה מגלם רק דמויות אמיתיות, הוא סנודן.

אפשר להתחיל להמר על האוסקרים?

בשנים האחרונות בין שמונה לתשעה סרטים היו מועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר באוסקרים. האם אפשר לנסות להמר כבר עכשיו מי יהיו הסרטים הכי בולטים בתחרות? זה יהיה מטופש וחסר אחריות, נכון? יופי, בואו ננסה. הנה ההימורים שלי לפי סדר הסיכויים למצוא את הסרט ברשימת המועמדים (חמשת הראשונים הם אלה שאני מאמין שגם יקבלו מועמדות על הבימוי):

״סטיב ג׳ובס״

״The Revenant״

״Straight Outta Compton״

״גשר המרגלים״

״מקס הזועם: כביש הזעם״

״על חבל דק״

״סופרג׳יסטיות״*

״קרול״**

״הנערה הדנית״***

ואולי גם:

״ג׳וי״

״מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר״

״הקול בראש״

״אוורסט״

*) ״סופרג׳יסטיות״. סרט הפתיחה של פסטיבל לונדון, המשבצת שהזניקה לפני שנה את ״משחק החיקוי״ לאוסקרים. סיפור אמיתי – כמובן – על המאבק של נשות אנגליה לקבלת זכות הצבעה לפני מאה שנה.

**) ״קרול״. סרטו המאוד מסקרן של טוד היינז, מלודרמה על פי סםרה של פטרישה הייסמית, על רומן בין בחורה צעירה ובין אשה נשואה. הסרט כבר זכה לתשבוחות בפסטיבל קאן האחרון, והוא בוודאי יביא מועמדויות לשחקניותיו, קייט בלנשט ורוני מארה (שיתחרו מול ג׳וליאן מור ואלן פייג׳, שגם יגלמו בנות זוג בדרמה ״Freeheld״).

***) ראו כאן.

נושאים: בשוטף

8 תגובות ל - “12 הסרטים שאנחנו הכי מחכים להם בסתיו 2015 (וגם: הימורי אוסקר ראשונים)”

  1. איתן 6 ספטמבר 2015 ב - 2:45 קישור ישיר

    "45 שנים" – אוסקר לשרלוט רמפלינג?
    "שלושה דורות" / About Ray – מועמדות לאל פאנינג? (ואולי גם לנעמי ווטס ולסוזן סרנדון?)
    "חיות ללא לאום" – נראה לי שהסרט של קארי פוקונאגה, שמקבל ביקורות לא רעות בכלל בטלורייד, יכול לדבר חזק באוסקר.
    "חדר" של לני אברהמסון יכול להתגנב מאחור לכמה מועמדויות (ברי לארסון?)
    ובראדלי קופר כבר כמה שנים רצוף מועמד, אז אולי גם על Burnt?
    ונראה לי שיהיה גם קמפיין שיריץ את שרה סילברמן לאוסקר על "אני מחייכת חזרה" (וכן, היא מצוינת בסרט הזה), אבל היא לא תהיה מועמדת בסוף.
    "נעורים" של פאולו סורנטינו – מועמדויות למייקל קיין, הארווי קייטל, וג'יין פונדה?

    ואני אזכיר עוד סרט אחד שכנראה לא ידבר באוסקר, אבל בכל זאת: כששמעתי שעושים רימייק לסרט ארגנטיני זוכה אוסקר, הגבתי בביטול ובחוסר עניין. אבל כשראיתי את הטריילר של הגרסה האמריקאית של "הסוד בעיניים" משהו בי נדלק. זה נראה מהודק דרמטית כמו שצריך.

  2. מר קולנוע 6 ספטמבר 2015 ב - 6:53 קישור ישיר

    עם אגדת האחים קרייד והחוזר מן המתים נראה שהשנה טום הארדי יהיה מועמד לאוסקר. הלוואי ויזכה. עם כל הכבוד ליאונרדו דיקפריו, מי שהיה צריך לזכות מזמן בפרס הנכסף הוא הארדי

  3. עידו 6 ספטמבר 2015 ב - 7:36 קישור ישיר

    איאן מק׳קלן נפלא ב״מר הולמס״. ההימור שלי לפרס השחקן. מה גם שהארווי ווינסטיין יריץ את הקמפיין שלו.

  4. מר קולנוע 7 ספטמבר 2015 ב - 22:01 קישור ישיר

    הנה הסרטים שאני הכי מחכה להם מאלו שצפויים לצאת לאקרנים בשלושת החודשים הקרובים :
    1. גשר המרגלים – כי גם סטיבן שפילברג הוא הבמאי המועדף עליי. גם כשיש לו סרטים משעממים כמו לינקולן, עדיין הם עשויים טכנית לעילא. חוץ מזה, את התסריט כתבו האחים כהן המבריקים וטום הנקס בתפקיד הראשי זה תמיד רעיון מעולה.
    2. שמונת הנתבעים – כי קוונטין טרנטינו גרם לי להכתיר את ג'אנגו ללא מעצורים כסרט השנה שלי לשנת 2013 ואני סומך עליו לחלוטין.
    3. החוזר מן המתים – כי סרט מתח שמככבים בו ליאונרדו דיקפריו וטום הארדי, בבימויו של אלחנדרו גונזלס איניאריטו, נשמע כמו מתכון מנצח.
    4. מלחמת הכוכבים 7- כי אני מעריץ מושבע של פרק 4:תקווה חדשה ושל פרק 5:האימפריה מכה שנית. והגיע הזמן שיהיה סרט שיחזיר את הכבוד לסדרת הסרטים הזו.
    6. על חבל דק – כי ג'וזף גורדון לוויט הוא אחד השחקנים המצוינים בתבל ורוברט זמקיס הוא במאי נפלא.
    7. ג'וי – כי אהבתי מאוד את אופטימיות זה שם המשחק.

  5. מר קולנוע 7 ספטמבר 2015 ב - 22:08 קישור ישיר

    רק חסר השנה סרט של כריסטופר נולאן והייתי מרוצה לחלוטין. עם כל הכבוד לספקטר, זה לא תחליף לדבר האמתי. כנראה שאצטרך להסתפק במרתון בבית של ממנטו (המצוין) ושל סרטי המופת היוקרה, האביר האפל, התחלה, עליייתו של האביר האפל ובין כוכבים (אינסומניה ובאטמן מתחיל השנויים במחלוקת לא כלולים).

  6. מר קולנוע 7 ספטמבר 2015 ב - 22:51 קישור ישיר

    כשחושבים על זה , יש הרבה נקודות דמיון בין אינסומניה לבין באטמן מתחיל. בשניהם, מצד אחד, הבימוי של נולאן בכל הקשור לבניית מתח ודרמה אנושית מפצה על זה שהוא לא ידע אז לביים אקשן טוב. הצילום היה מעצבן והעריכה הייתה מבלבלת. בשניהם יש מבנה תסריטאי טוב אבל העלילה עצמה נדושה ולוקחת את עצמה ברצינות תהומית על אף שהיא מפוזרת , מכילה קלישאות שחוקות וקצת משעממת. בשניהם אגב יש שחקני משנה מהפנטים : באינסומניה זה רובין וויליאמס (למרות שגם אל פאצ'ינו בתפקידו הראשי היה מעולה וראוי לשבח ) המנוח ובאטמן מתחיל הם טום ווילקינסון וקיליאן מרפי.

  7. Niko 8 ספטמבר 2015 ב - 3:31 קישור ישיר

    You missed "Sicario", which was directed by the same guy who made "Prisoners", and was shot by the genius Roger Deakins. It reminds of Soderberg's "Traffic"… A

  8. מר קולנוע 8 ספטמבר 2015 ב - 7:02 קישור ישיר

    Niko you are absolutely right


השאירו תגובה