10 אוקטובר 2015 | 22:03 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

הטריילר המטורלל ל״יחי הקיסר״ של האחים כהן. וגם: ויטוריו סטוררו מצלם לוודי אלן

ג׳ורג׳ קלוני ב״הריעו לקיסר״, הסרט החדש של האחים כהן ל-2016

ג׳ורג׳ קלוני ב״יחי הקיסר״, הסרט החדש של האחים כהן ל-2016

הו הו הו, הנה המועמד הראשון לתואר ״סרט השנה״ של 2016, ולתואר ״טריילר השנה״ לשנת 2015. האחים כהן חוזרים, ובשינוי טמפו יחסית ל״בתוך לואין דייויס״, סרטם האחרון והעגמומי. ב״יחי הקיסר״, שייצא בפברואר, האחים כהן חוברים בפעם הרביעית לג׳ורג׳ קלוני, במה שהם מכנים ״סדרת האידיוטים״ שלו. הפעם הוא מגלם כוכב קולנוע בהוליווד של שנות ה-50, טיפש ושיכור. כשהכוכב נחטף, האולפן צריך לגייס צוות כדי לחלץ אותו, ובראשו אדי מניקס (ג׳וש ברולין), המוכר בתור ה״פיקסר״, חצי מפיק, חצי בלש, חצי שומר ראש, שדואג לטפל בבושות שהכוכבים הגדולים עושים בחייהם הפרטיים. זה עשוי להפתיע, אבל אדי מניקס היה דמות אמיתית בהוליווד של פיפטיז (שכבר גולמה על ידי בוב הוסקינס ב״הוליוודלנד״). זה נראה דליקטס:

המון טריוויה קופצת לעין מהטריילר לבדו. כמו למשל שהעלילה מתרחשת ב״אולפני קפיטול״, שזה האולפן שבו התרחשה עלילת ״בארטון פינק״. או מוטיב החטיפה שזכור מ״ביג לבובסקי״ (ו״בייבי אריזונה״).

את ״הריעו לקיסר״ צילם רוג׳ר דיקינס, הצלם הפחות-או-יותר-קבוע של האחים כהן, שבשנים האחרונות נהיה עסוק למדי עם סרטיו של דניס וילנב (״אסירים״, ״סיקאריו״ והבא בתור ״בלייד ראנר 2״) וגם ״לא נשבר״ של אנג׳לינה ג׳ולי (שבגללו הוא לא צילם את ״לואין דיוויס״). מאז שיתוף העבודה הקודם שלו עם האחים כהן ב״אומץ אמיתי״ ב-2010, דיקינס עבר לצילום דיגיטלי, והפך לאחד הדוברים הגדולים בעד הפורמט הדיגיטלי. הוא ניסה להעביר את האחים כהן למחנה הדיגיטלי וכשל: הם דרשו ש״הריעו לקיסר״ יצולם בפילם.

מה שמביא אותנו לידיעה הבאה.

===================

כותרות אתרי הקולנוע בישרו בסוף השבוע: ״וודי אלן מצלם את סרטו הבא במצלמה דיגיטלית! לראשונה בקריירה שלו״. הסרט מצטלם בימים אלה בלוס אנג׳לס. כלומר, אפשר להוציא גם את הכותרות הבאות: ״סרטו החדש של וודי אלן נמצא בצילומים״ או ״וודי אלן מצלם סרט בלוס אנג׳לס״. אבל הידיעה המלאה היא כזאת: מי ששכנע את וודי אלן לעבור לראשונה בחייו לצילום דיגיטלי הוא צלם הסרט, ויטוריו סטוררו, אחד החסידים הגדולים של צילום דיגיטלי עוד לפני כשזה סתם נקרא ״וידיאו״. אבל רגע, עצרו הכל. הכותרת הנכונה לידיעה, אם כך, צריכה להיות:

הולי שיט! ויטוריו סטוררו מצלם את סרטו החדש של וודי אלן!

זה אדיר בעיניי. איזה צלם ענק הוא סטוררו, שגם כעת, כשהוא הרחק הרחק מימי תהילתו הגדולים, עדיין ניצב גבוה מעל רוב הצלמים בעולם. כבר כמעט 20 שנה שסטוררו הוא הצלם הכמעט קבוע של קרלוס סאורה (דווקא את סרטו החדש של סאורה, ״ארגנטינה״, סטוררו לא צילם. הוא היה עסוק בצילומי האפוס ההיסטורי האירני על הנביא מוחמד בבימויו של מג׳יד מגי׳די), ושיתוף פעולה בין סטוררו ובין אלן נראה לי רעיון כביר, שבכנות אני מופתע שהוא לא קרה עד עכשיו. גם סרטו של וודי אלן צפוי לצאת ב-2016. בקיץ.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “הטריילר המטורלל ל״יחי הקיסר״ של האחים כהן. וגם: ויטוריו סטוררו מצלם לוודי אלן”

  1. דור 11 אוקטובר 2015 ב - 2:13 קישור ישיר

    אם אני לא טועה, דיקינס לא צילם את "לואין דיוויס" מכיוון שצילם באותה התקופה את "סקייפול", לא את "לא נשבר".

  2. דיסקו 11 אוקטובר 2015 ב - 10:42 קישור ישיר

    אכן, טריילר נפלא.


השאירו תגובה