27 ספטמבר 2009 | 08:00 ~ 7 תגובות | תגובות פייסבוק

עכשיו הולכים?

כל הסופשבוע שלחו לי סמסים ומיילים ותגובות: מה אתה אומר על ההודעה הדרמטית של "עין הדג", שהם סוגרים את הבסטה?


אני עדיין מנסה להבין מה אני חושב, כי אני עדיין לא ממש מבין מה הבשורה הזאת אומרת. הנה יומיים אחרי שהיא עלתה, והאתר כבר עודכן עם "יומית" טריה לחלוטין. אז סגרו או לא?


דורון פישלר סיפר לי לפני כשבועיים שהוא חושב לסגור, שהוא לא יכול יותר, שהוא יוצא לחופשה לחשוב על הכל, ואז כשהוא חוזר יכול להיות שזה יהיה הסוף. ואז הוא העלה את פוסט הסגירה לפני החופשה.


אז למה הוא סוגר? טקסט הפרידה קצת מבלבל. מצד אחד, הם סוגרים כי הם לא הצליחו "למסחר את 'עין הדג' במידה שתהפוך את השעות המושקעות בו משעות פנאי לשעות עבודה". מצד שני, האם זה בגלל ש"כשמנסים לקרוא את הכל, כמו העורכים, בכל פעם מחדש, זה כל כך מעייף"? והמשפט הכי דרמטי: "עשינו את זה כי זה היה כיף. עכשיו זה לא, ולכן אנחנו מפסיקים".


מרגע שזה לא כיף, הדבר הנכון הוא או להעביר את השרביט או לסגור. זה לא קשור לכסף, או לזמן. כי אם גוגל יקנו מחר את "עין הדג" וישלמו לעורכים המון כסף כדי להמשיך להפעיל את האתר, הם יעשו את זה בלי כיף. אלא אם להתפרנס או להתעשר מזה זה כן כיף. כי אז לא לגמרי הבנתי מה הבעיה. זה שכל הדיונים על הארי פוטר חוזרים על עצמם או זה שאין מזה כסף.


"עין הדג" חי תשע שנים והמלאכה שלהם חלוצית ורבת השפעה. עד כדי כך, שאני לא באמת מאמין שהם יעלמו. אני מאמין שהם יקחו הפסקה, ירגישו שיחרור עצום, תחושת הקלה ואז געגוע גדול. ואז יגיע השלב בו הם ינסו למצוא דרך להמציא את עצמם מחדש. גילו של "עין הדג" ניכר בו. הוא זקוק לשידרוג. ואולי הפרסום הזה הוא מה שהפיסכולוגים קוראים לו "קריאה לעזרה", איום שמנסה למצוא קבוצת תמיכה, מישהו שיעזור לחלק את הנטל. אני מאמין ומקווה שזה עשוי להוכיח את עצמו, ושאנשי "עין הדג" יוכלו להאציל קצת סמכויות ולצאת לחופשה, ולחזור מעודדים ומחוזקים לעוד סבב דיונים על "הארי פוטר".


ואני גם קורא את הפוסט הזה ותוהה האם אני מביט בכדור בדולח. האם גם לי יגיע יום בו אגיד "נמאס לי"? יכול להיות שכן. אבל אינטרנט וקולנוע זה גם התמכרות. איך אפשר פשוט יום אחד לקום ולעזוב התמכרות? ואם ארצה יום אחד לקום ולעזוב את ההתמכרות הזאת, האם פישלר יוכל לייעץ לי איך עושים את זה? או, יותר הגיוני, יהיה כבר ב"עין הדג 3 " ויכתוב פוסט בו הוא מסביר לי שלא משנה כמה רוצים ומנסים וצועקים, זה פשוט בלתי אפשרי.


לי יש עוד כמה פנטזיות שקשורות לענייני אינטרנט וקולנוע שהייתי רוצה להגשים. אני מאוד מקווה ש"עין הדג", בגרסה כזו או אחרת, עדיין יהיו שם כדי שנוכל גם להתחרות אחד בשני וגם לשתף פעולה. הם היו ההשראה. ובלי דף ה"לא סופי" שלהם אני לא מוצא את הידיים והרגליים שלי בעולם ההפצה המבורדק בארץ. בקיצור: קחו הפסקה, נוחו. אנחנו מחכים לכם פה. צלצלו, נאסוף אתכם מנמל התעופה.

נושאים: בשוטף

7 תגובות ל - “עכשיו הולכים?”

  1. מישהו 27 ספטמבר 2009 ב - 13:42 קישור ישיר

    אני דווקא לא חושב שיש כאן משהו לא מובן. אם גוגל היו קונים את האתר והעורכים היו יכולים לעסוק בו במשרה מלאה, אני מאמין שהם כן היו ממשיכים ליהנות ולחדש.
    אבל כשפעילות תובענית כלשהי באה אך ורק על חשבון הזמן הפנוי שלך, ועוד פעילות שעסקת בה כ"כ הרבה שנים, הרבה יותר קל להגיע למצב של מיאוס מוחלט.

  2. דני 27 ספטמבר 2009 ב - 17:26 קישור ישיר

    אתה לוקח את "לא סופי" עליך, יאיר?
    באמת מקור מידע חשוב.

  3. נוי קוגמן 28 ספטמבר 2009 ב - 13:29 קישור ישיר

    אני אנסה להסביר את אי הבהירויות (לא, אתה לא אמור להכיר אותי, וגם בעין הדג לא הייתי מי יודע מה פעיל):

    אופיר הוא מאורע חשוב. אין יותר יומיות כל יום, ואולי זו היומית האחרונה. האם נסגר? זה פורט בכתבת הסיום תחת "אז מה עכשיו?".

    ולגבי עניין הכסף/חשק פישלר ענה בעצמו: "האם אנחנו עייפים מהאתר? כן, אנחנו עייפים. אבל מחר ננוח, נצא לחופש, נחזור ונקום בבוקר רעננים יותר. השאלה היא לאיזה יום אנחנו קמים: ליום שבו אנחנו יכולים להקדיש את כל כולנו לעבודה על האתר, ואז ללכת לנוח קצת, או ליום שבו אנחנו צריכים ללכת לעבוד בעבודה א' ואז בעבודה ב' ואז סידורים וברבורים ועניינים ואז, אם יישאר זמן, לדאוג לאתר *במקום* לנוח.

    יש הבדל עצום בין אתר שהעבודה עליו היא עבודה, לבין אתר שהעבודה עליו נעשית בשברי זמן פנוי ובמקום שעות שינה. אנחנו הגענו למצב שבו האפשרות השניה היא כבר לא אפשרות."

    🙁

  4. משקיף מהצד 28 ספטמבר 2009 ב - 23:31 קישור ישיר

    הצגת את זה נכון.
    דורון ושאר הצוות של עין הדג הם סוג של אמנים, כמו שכל עיתונאי הוא סוג של סופר לייט, ובאומנות כמו באומנות- אתה לא יכול סתם להפסיק.
    אמן צריך את יכולת הביטוי הזו, ולכן גם אם עין הדג יצא לחופשה של התרעננות ומנוחה בסוף בצורה כלשהי הדג האדום יחזור (לשמחת כולנו) לכתוב בסגנון החופשי והשנון שלו (נענע וטיים אאוט לא נחשב).
    אני אהיה שם כשהוא יחזור, ואני בטוח שגם אתה.
    בינתיים נצל את הזמן למנוחה דורון יקירנו.
    משקיף מהצד (גולש קבוע בעין הדג, גם אם זה לא מתבטא בדיונים)

  5. רועי 29 ספטמבר 2009 ב - 0:26 קישור ישיר

    יאיר, גם במקרה של "יעל מבקרת בקולנוע" חזית שהיא תחזור תוך חצי שנה. ככול הידוע לי, היא לא חזרה.
    אומנם אלו מקרים שונים, אבל לפעמים זה פשוט נגמר, במיוחד שבמקרה של פישלר/חורשי הם ממשיכים עם האינטרנט בנענע (וכנראה שלשם הולכת היצירתיות שלהם בימים אלו).

  6. ברברי 29 ספטמבר 2009 ב - 22:46 קישור ישיר

    זהו? זה כל מה שיש לך להגיד?

    אחרי 9 שנים של ביקורות, דיונים, כתבות, טורים וקהילה מיוחדת במינה, כל מה שיש לך לכתוב הוא ש"הם בטוח יחזרו" ושמדור הלא-סופי שלהם שימושי?

    ציפיתי ליותר.


השאירו תגובה