10 ינואר 2016 | 15:05 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

המלחין היפני של ״אופנהיימר״, סרטו החדש של יוסף סידר

ג׳ון מיאקה. מלחין יפני בסרט הניו יורקי של הבמאי הישראלי

ג׳ון מיאקה. מלחין יפני בסרט הניו יורקי של הבמאי הישראלי

בסוף השבוע התקיימו שלושה ימי הקלטה לפסקול סרטו החדש של יוסף סידר, ״אופנהיימר״. מלחין הסרט הוא המוזיקאי היפני ג׳וּן מיאקה (Jun Miyake), שאנחנו לא מכירים בארץ אף אחד מהפרויקטים שהוא הלחין לקולנוע ולטלוויזיה ביפן, אבל אנחנו מכירים היטב את אחד הקטעים שלו, שכיכב בטריילר לסרט התעודי ״פינה״ של וים ונדרס. הקטע הזה:

ג׳ון מיאקה הגיע לישראל ביום רביעי האחרון ומאוד הופתע לגלות שישראל ותל אביב בכלל לא דומים למה שהוא ראה בחדשות. זה מה שהוא העלה לטוויטר שלו:

על פי בינג, זה מה שהוא כתב: ״בתי באוהאוס מפוזרים בתל אביב. אני מופתע, כי אחרי כל מה ששמעתי על המזרח התיכון, הכל מאוד שקט. האוכל טעים מאוד. כנראה שהאירועים מדווחים בהגזמה. זה הנוף מהחדר שלי.״

ביום חמישי, 7 בינואר, התחילה הקלטת הפסקול, בביצוע תזמורת הקאמרטה ירושלים בניצוחו של ירון גוטפריד. במשך תשע שעות, עדכן ג׳ון בטוויטר, הם הקליטו את סקציית המיתרים. זה גם היה יום הולדתו של המלחין, אז התזמורת התחילה בנגינת ״יום הולדת שמח״.

הבוקר העלה ג׳ון ציוץ מסכם על סשן הקלטות בן 12 שעות לאורך השבת, עם כלי נשיפה מעץ, פסנתר וכלי הקשה. בשלוש לפנות בוקר הוא עזב את המלון לשדה התעופה.

יחד עם ג׳ון מיאקה הגיע לישראל גם המפיק והמעבד של הפסקול, האל ווילנר. ווילנר זכור בתור המעבד המוזיקלי של ״סאטרדיי נייט לייב״ בשנותיה הראשונות, אבל מוכר יותר בזכות עבודותיו כמפיק עם מריאן פייתפול ולו ריד, ואלבומי המחווה שלו לקורט וייל. בקולנוע הוא הפיק ועיבד את השירים לסרט התיעודי על לנארד כהן ואת הפסקולים של ״מיליון דולר הוטל״ של וים ונדרס ושל ״תמונות קצרות״ של רוברט אלטמן. בקיצור, יש כאן מוטיב וים ונדרס שחוזר על עצמו.

אלכס קלוד הוא מעצב הפסקול, ואת סשן המוזיקה הקליט ירון אלדמע.

לסיכום עבודת ההקלטה העלה ירון גוטפריד, המנצח, תמונה קבוצתית עם ג׳ון מיאקה (עם הווסט האפור), האל ווילנר (עם חולצת ״ספרות זולה״ לבנה) ויוסף סידר:

Screen Shot 2016-01-10 at 1.40.42 PM

עכשיו נחכה לשמוע את הבשורות האם ״אופנהיימר״ יצליח כבר להיכנס לתחרות הרשמית של פסטיבל ברלין בעוד חודש (שם זכה סידר בפרס הבימוי על ״בופור״), או שאולי דווקא לפסטיבל קאן (שם זכה בפרס התסריט על ״הערת שוליים״).

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “המלחין היפני של ״אופנהיימר״, סרטו החדש של יוסף סידר”

  1. יואב 12 ינואר 2016 ב - 10:46 קישור ישיר

    ג׳וּן מיאקה הוא נפלא כל כך. איזו בחירה מצוינת.


השאירו תגובה