11 ינואר 2016 | 04:45 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

דיווח חי: הזוכים בגלובוס הזהב

Golden Globe statues are displayed at the 73rd annual Golden Globe Awards nominations at the Beverly Hilton hotel on Thursday, Dec. 10, 2015, in Beverly Hills, Calif. The 73rd annual Golden Globe Awards will be held on Sunday, Jan. 10, 2016. (Photo by Chris Pizzello/Invision/AP)

Golden Globe statues are displayed at the 73rd annual Golden Globe Awards nominations at the Beverly Hilton hotel on Thursday, Dec. 10, 2015, in Beverly Hills, Calif. The 73rd annual Golden Globe Awards will be held on Sunday, Jan. 10, 2016. (Photo by Chris Pizzello/Invision/AP)

 

סיכום הבוקר, 6:00: ״האיש שנולד מחדש״ של אלחנדרו גונסלס איניאריטו הוא הזוכה הגדול של גלובוס הזהב עם פרסים לשחקן (ליאוונרדו דיקפריו), לבמאי ולסרט. בקטגוריות הטלוויזיה, ״מיסטר רובוט״ ו״מוצרט בג׳ונגל״ הן הזוכות הגדולות. הנה כל מה שקרה, שלב שלב, ציוץ ציוץ.

מההתחלה:

באולם הנשפים במלון בבורלי הילטון מתקיים טקס פרסי גלובוס הזהב המחולק על ידי 80 חברי אגודת העיתונאים הזרים בהוליווד. היכנסו לזוכים ולפרשנוות:

קטגוריות הסרטים:

לכאורה, קטגוריות הסרטים בגלובוס הזהב אמורות להיות די קלות לניחוש: ״ספוטלייט״ דרמה, ״מכונת הכסף״ קומדיה, ליאונרדו דיקפריו שחקן ראשי (דרמה), ברי לרסון, שחקנית ראשית. יש דילמה לגבי במאי, עם נטייה מסוימת לרידלי סקוט, שיקבל מעין פרס מפעל חיים בזכות סרטו ״The Martian״. עכשיו נראה מה מכל זה יתקיים. הנה הפרסים:

שחקנית משנה: קייט וויסלט, ״סטיב ג׳ובס״

זה מה שקרה כשג׳ניפר לורנס ואיימי שומר עלו להציג קועים מתוך סרטיהן, ״ג׳וי״ ו״אסון מהלך״:

פסקול: אניו מוריקונה, ״שמונת השנואים״

המלחין בן ה-87 הביס את הינוקא בן ה-83 (ג׳ון וויליאמס).

שחקן ראשי, קומדיה: מט דיימון, ״The Martian״

כן, בגלובוס הזהב, הסרט של רידלי סקוט הוא קומדיה. לכו תבינו. מצד שני, אחרי שראיתי את ״מכונת הכסף״ הבנתי שגם הוא ממש לא קומדיה, אז נסכם את הקטגוריה הזאת בתפילה לביטולה.

סרט אנימציה: ״הקול בראש״

צפוי וראוי.

שחקן משנה: סילבסטר סטאלון, ״קריד״

סטאלון זוכה לתשואות בעמידה. ובכנות, רגע יפה. מהסוג שהגלובוסים מומחים בו, לתת את הפרס לזה שהוא הכוכב הכי גדול ושאין לו באמת סיכוי לזכות והוא מקבל את הרגע שלו. וזה גם החשיבות של הגלובוסים: פתאום הרעיון שסטאלון גם יזכה באוסקר לא נראה כה גרוע. ״אני רוצה להודות לחבר הדמיוני שלי, רוקי בלבואה, על שהוא החבר הכי טוב בעולם״, סיכם את סטאלון את זכייתו. אבל הוא לא הודה לרייאן קוגלר (הבמאי של ״קריד״) ולמייקל בי. ג׳ורדן, השחקן שלצידו:

Sylvester Stallone thanks the HFPA for his Golden Globe. #GoldenGlobes

A video posted by Golden Globes (@goldenglobes) on

 

כשלבמה עולים וויל פארל ומארק וולברג כדי להציג את פרס התסריט צריך לזכור שמי שאחראי לצימוד של השניים ב״The Other Guys״ הוא אדם מקיי, שמועמד לזכייה בגלובוס הזהב על כתיבת ״מכונת הכסף״.

תסריט: ״סטיב ג׳ובס״, ארון סורקין

באמת? בשנה שבה יש את ״ספוטלייט״ ואת ״מכונת הכסף״ מועמדים, ״סטיב ג׳ובס״ זוכה? חבורה משונה. ״סטיב ג׳ובס״ זוכה בפרס השני הערב ואף אחד מהם הוא ״הסרט המפוספס של השנה״.

סרט זר: ״הבן של שאול״, הונגריה

התסריט לסרט פותח בחממת התסריטים הביננלאומית של סם שפיגל בירושלים. אבנר שביט ב״וואלה״ ואחריו בנימין טוביאס ב״ידיעות אחרונות״ פרסמו שמפיקי הסרט הציעו לקרנות הקולנוע בארץ לתמוך בסרט כקו-פרודוקציה, אבל הקרנות סירבו.

אחת הסיבות שהתעשייה מזלזלת בגלובוס הזהב היא כי נדמה שהדבר הכי חשוב להם בטקס הוא כמות הכוכבים והפוטו-אופ, כדי שהטקס ימשיך להתקיים גם בשנה הבאה. אחרי הכל, זה פרס המחולק על ידי 80 אנשים בלבד, כאילו – וואט דה פאק. אבל ככה הם עושים את זה: אחרי פרס לליידי גאגא עולה קייטי פרי, להציג את פרס השיר.

שיר: ״הכתובת על הקיר״, מתוך ״ספקטר״

ריקי ג׳רווייס מציג את מל גיבסון. ״אני מעדיף לעלות אליו למלון למשקה הערב מאשר עם ביל קוסבי״. אחרי הדברים שג׳רווייס אמר על גיבסון בעבר, השנה הם היו צריכים להיפגש שוב על הבמה. ״אני מאשים את אן.בי.סי בזה. אתם יודעים את מי מל גיבסון מאשים בזה״. ״אני אוהב ככה זה נראה:

גיבסון מציג קטעים מתוך ״מקס הזועם״, הדמות שהיתה יכולה להיות שלו גם הפעם אם הוא היה יודע לסתום את הפה.

טום הנקס (מקורר וצרוד) מעניק את פרס ססיל בי. דה-מיל למפעל חיים לדנזל וושינגטון.

שאלה מצופה: כשהקהל באולם קם ומריע לכבוד שחקן, האם גם אני בבית צריך לקום? מה אומרים חוקי הנימוס?

דנזל וושינגטון, בנאום הזכייה שלו על פרס מפעל החיים, הסביר איך זה עובד עם אנשי אגודת העיתונאים הזרים בהוליווד. ״פרדי פילדס (יחצן ותיק) אמר לי: אנחנו נראה להם את הסרט ונזמין אותם לארוחת צהריים, ונאכיל אותם, ואתה תצטלם עם כולם, ותצטלם עם המגזינים שלהם, ואתה תזכה בפרס שלהם. וזכיתי״.

בימוי: אלחנדרו גונסלס איניאריטו, ״האיש שנולד מחדש״

רגע, צריך להזכיר למה הוא זוכה ועד כמה הגלובוסים באמת חשובים מבחינת האוסקרים (הם לא): בשנה שעברה, כשאיניאריטו זכה באוסקר על ״בירדמן״, מי שזכה בגלובוס הזהב היה ריצ׳רד לינקלייטר על ״התבגרות״. כך שזה פרס על שנתיים. ספק אם זה בעל השלכות כלשהן לאוסקר.

 

שחקנית, קומדיה: ג׳ניפר לורנס, ״ג׳וי״

ולא איימי שומר שפאקינג כתבה את התסריט לסרט של עצמה. ״תודה לך דיוויד או. ראסל. בכל פעם שאני כאן זה בזכותך״, פותחת לורנס ומלמדת את סילבסטר סטאלון איך צודים לבמאי שלך לפני הדמות הדמיונית שלך. זו הפעם השלישית שלורנס זוכה בגלובוס הזהב, ושלושת הפרסים אכן היו לסרטיו של ראסל.

סרט, קומדיה: ״The Martian״.

״מכונת הכסף״, שלרגע חשבנו שמתחיל להתחזק בדרך לאוסקר, יוצא מוחלש מהגלובוסים. רידלי סקוט בן ה-78 אומר ״לכו תזדיינו״ למוזיקה שמנסה להוריד אותו מהבמה בזמן שהוא מקריא את רשימת התודות שלו. ״אח שלי טוני היה בטח כאן הערב, אני מתגעגע אליך טוני״. טוני סקוט, אחיו של רידלי, התאבד ב-2012. המון מהקטעים שהוצגו בקליפ לכבוד דנזל וושינגטון היו מסרטים שלו, כך שהאחים לבית סקוט קיבלו כבוד והוקרה הערב. אבל בסופו של דבר במורד ההיסטוריה לא נפסיק לצחוק: ״The Martian" הוא קומדיה?!

שחקנית, דרמה: ברי לרסון, ״חדר״

מכירים את הרגע הזה שאתם רואים סרט ומגלים שחקן או שחקנית שמדהימים אתכם? השנה זה קרה עם אליסיה ויקנדר ב״אקס מכינה״, אבל לפני כמה שנים זו היתה ברי לרסון עם ״Short Term 12״. ועכשיו היא זוכה בגלובוס הזהב על ״חדר״. האוסקר, ככל הנראה, הבא בתור.

שחקן, דרמה: ליאונרדו דיקפריו, ״האיש שנולד מחדש״

כולם שואלים ״האם דיקפריו יזכה סוף סוף באוסקר?״. השנה יש לו סיכוי. אבל צריך לזכור זו הפעם השלישית שהוא זוכה בגלובוס הזהב, לפני שנה על ״האב מוול סטריט״ וב-2004 על ״הטייס״ (שניהם של מרטין סקורסזי). דיקפריו מודה לאיש שמימן את הסרט: ״ארנון מילצ׳ן, אתה האלוף של הסרט הזה״.

הוא חי! כלומר, בשידור חי! הריסון פורד עם פרס הסרט, בשעה שכל המוזמנים בטקס כבר עומדים ומחכים ללכת.

סרט: ״האיש שנולד מחדש״!

כן! תקשיבו זה סרט ענק, אדיר. אני עדיין חושב שהגלובוסים מםצים כאן על הפספוס של ״בירדמן״ ל״התבגרות״ לפני שנה, אבל בכנות אני מאוד אשמח אם הסרט הזה יזכה השנה באוסקר. הוא באמת סרט לספרי ההיסטוריה.

בסיכומו של ערב (או בוקר): חוץ מפרסי המשחק (לדרמה) כל הזכיות הפתיעו, ולטובה. ״ספוטלייט״ ו״מכונת הכסף״, שהתחילו לבלוט בתור מועמדים בכירים לאוסקר, יצאו בידיים ריקות. זה בהחלט עשוי לפגוע בהם. אבל ״האיש שנולד מחדש״, שגם שבר קופות באמריקה בסוף השבוע האחרון ומכר יותר כרטיסים מ״מלחמת הכוכבים״ באמריקה, הופך הבוקר למועמד המוביל לזכייה באוסקר.

בשנה הבאה הטקס הזה של גלובוס הזהב צריך יהיה להיות מועמד כקומדיה.

קטגוריות הטלוויזיה:

סדרה, קומדיה: ״מוצרט בג׳ונגל״

סרט טלוויזיה או מיני סדרה: ״וולף הול״

שחקן בסדרה, דרמה: ג׳ון האם, ״מד מן״

 

שחקנית בסדרה, קומדיה: רייצ׳ל בלום, ״Crazy Ex-Girlfriend״

שחקנית משנה: מורה טירני, ״הרומן״

שחקן משנה: כריסטיאן סלייטר, ״מיסטר רובוט״

שחקן, סרט טלוויזיה או מיני סדרה: אוסקר אייזק, ״דרוש גיבור״

שחקן, סדרה קומית: גאל גרסיה ברנאל, ״מוצרט בג׳ונגל״

והנה עזיז אנסרי, גונב ההצגה של הערב:

שחקנית, סרט טלוויזיה או מיני סדרה: ליידי גאגא, ״סיפור אימה אמריקאי״.

פורגט איט ג׳ייק, זה גלובוס הזהב.

סדרת טלוויזיה, דרמה: ״מיסטר רובוט״

אחת המומחיות של הגלובוסים הוא להיות הראשונים שנותנים פרס לסדרות חדשות: ״הרומן״, ״ג׳יין הבתולה״ וכו׳ בשנים קודמות. השנה זה ״מיסטר רובוט״. סטיבן זייצ׳ק מ״הלוס אנג׳לס טיימס״ מזכיר את הסטטיסטיקה: ארבע משש הסדרות הזוכות האחרונות בגלובוסים היתה בעונה הראשונה שלה.

שחקנית, סדרת דרמה: טראג׳י פי. הנסן, ״אמפייר״

גלובוס הזהב ישודר הערב (שני) ביס בגרסה ערוכה ומתורגמת. הסדרות הזוכות, ״מוצרט בג׳ונגל״ ו״מיסטר רובוט״, משודרות בישראל בסלקום טי.וי.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה