11 פברואר 2016 | 12:12 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

מועמד לאוסקר יקר: זכית בטיול לישראל. וגם: תמונת המחזור השנתית של המועמדים

שובר המתנה של המועמדים לאוסקר: טיול לישראל

שובר המתנה של המועמדים לאוסקר: טיול לישראל

זה אחד האייטמיים היחצניים שמגיעים בכל שנה רגע לפני האוסקרים, אבל בדרך כלל למי אכפת מהם: חברת השיווק והיחצנות Distinctive Assets קיבצה תיק מתנות שיחולק ל-25 המועמדים לאוסקר בקטגוריות המשחק והבימוי. באתר שלה, החברה כותבת שזה לא תיק המתנות הרשמי של האוסקרים (האקדמיה האמריקאית לא משלמת למגישים, ובמקום זאת מגישה להם תיק מתנות רשמי של האוסקרים עם הרבה מאוד צ׳ופרים של נותני החסות לטקס), אבל זה לא מונע מכל כלי התקשורת בעולם לכתוב בהרחבה על המתנות שהכוכבים הולכים לקבל. כי השנה, הם יקבלו מתנות בסך 200,000 דולר, בתיק שהמיתוג שלו הוא ״כולם זוכים״. למראה הכותרות ב-12 השעות האחרונות, גם ברורה שיטת העבודה של החברה: הם אורזים לושי מתנה של לקוחותיהם, והם בתמורה מקבלים עכשיו פרסום עולמי בתור המוצרים שהמועמדים לאוסקר תכף ישתמשו בהם. מאז אתמול בערב כל מה שאני קורא עליו באתרי חדשות הבידור הוא על פרוצדורה בשם Vampire Breast Lift של רופא אמריקאי שחוטף עכשיו גל פרסום עצום למוצר שנראה מה-זה מפוקפק. מתנות נוספות הם סיגריה אלקטרונית, שנה של השכרת רכב חינם, מדגם אאודי, אספקה לכל החיים של קרם פנים, ועוד.

ולמה פתאום האקט השיווקי הבוטה הזה מעניין אותנו? בגלל הפטריוטיות. המתנה הכי יקרה בתיק הזה הוא שובר טיול לישראל בשווי 55,000 דולר. השובר הוא מתנת חברת הנסיעות ExploreIsrael, שיושבת בבית שמש ובניו ג׳רזי, ואת תלוש המתנה עצמו מצאנו בחשבון הטוויטר שלהם: ״מזל טוב על המועמדות לאוסקר״, נכתב עליו. ״חברת ExploreIsrael מזמינה אותך ואת בן/בת הזוג שלך לטיול VIP בן עשרה ימים, הכל כלול, לישראל. כולל כרטיסי טיסה במחלקה ראשונה, מלון חמישה כוכבים, שירותי נהג ורכב צמודים וכל הפלאפל שתוכלו לאכול״.

אם מקבלי המתנות יחליטו לנצל את ההזמנה, יש סיכוי שנראה אנשים כמו ברי לרסון, בריאן קרנסטון, ליאונרדו דיקפריו, רייצ׳ל מקאדמס וג׳ורג׳ מילר (הבמאי של ״מקס הזועם״) מגיעים לביקור פרטי בארץ. ואולי אלחנדרו גונסלס איניאריטו ינצל את השובר כדי להגיע עם אשתו לבקר את ידידו החדש, תום שובל, ולשבת על התסריט החדש שלו על מנת פלאפל.

יודעים מה מלחיץ בידיעה הזאת? העובדה שטיול עשרה ימים לישראל עולה 55,000 דולר (זו המתנה הכי יקרה בחבילה), ואילו טיול נוסף המוצע למועמדים, ל-15 ימים ביפן, עולה רק 54,000 דולר. ממתי ישראל נהייתה יותר יקרה מיפן?

=====================

וגם זה קרה השבוע: כל המועמדים לאוסקר התקבצו לארוחת הצהריים המסורתית בה הם פוגשים זה את זה, אוכלים ארוחת צהריים, מקבלים תעודה רשמית על המועמדות, זוכים לברכות מצד ראשי האקדמיה ומקבלים תדרוך ממפיקי הטקס לגבי התנהגותם במקרה של זכייה: הכינו נאום, דברו בקצרה, זכרו שמאות מיליוני אנשים צופים בכם, היו מוכנים מראש. מפיק האוסקר השנה, רג׳ינלד האדלין, הגה רעיון חדש: כל מועמד יעביר להפקה מבעוד מועד את רשימת התודות שלו. וכך, במשך 45 שניות ירוצו בתחתית המסך שמותיהם של כל האנשים שהזוכים רוצים להודות להם, מה שימנע מנאומי התודה להפוך סתם לרשימה של שמות של אנשי צוות, מנהלים, סוכנים ועורכי דין, ובעיקר, כפי שאמר האדלין, ״ימנע משחקנים לשכוח להודות לבמאים שלהם״, בשלב הזה סילבסטר סטאלון הרים את ידו, ואמר ״זה אני״ (סטאלון, כזכור, שכח להודות לבמאי של ״קריד״ בעת הזכייה שלו בגלובוס הזהב).

והכי חשוב: המועמדים התקבצו יחד לצילום המחזור השנתי של המועמדים:

המועמדים לאוסקר. לחצו להגדלה

המועמדים לאוסקר. לחצו להגדלה

יש כאן כמה הודים, כמה אסיאתיים, כמה לטיניים, אבל בהיעדרו של כריס רוק, מנחה הטקס, מהצילום יש רק מועמד שחור אחד בכל הקבוצה הזאת, הראפר The Weekend, שנעמד עם רעמתו המשונה בשורה העליונה ליד ג׳ורג׳ מילר. ובקצה הימני של אותה שורה, חפשו את שותפו של The Weekend לכתיבת השיר המועמד מתוך ״50 גוונים של אפור״, המלחין סטפן מוצ׳יו. לא תוכלו להחמיץ אותו, עם פני בזלת ורעמה ענקית.

אני אוהב את הצילומים האלה ואת משחקי המחבואים שאפשר לשחק איתם. חפשו, למשל, אל ליאונרדו דיקפריו שעומד ליד אליסיה וקנדר ורוני מארה. או: חפשו את אד לחמן, הצלם של ״קרול״, נראה כמו ניל יאנג, עם כובע ומעיל עור. חפשו את עמנואל לובצקי עומד ליד רוג׳ר דיקינס (בשורה העליונה, ליד השיער הכתום של מעצבת התלבושות סנדי פאוול).

ולבסוף חידה: איפה מסתתר צ׳רלי קאופמן? חפשו אותו טוב, ואחשוף את התשובה בתגובות.

================

והנה פודקאסט הקולנוע השבועי של ״סינמסקופ״ ברדיו הקצה. והשבוע: ״הבן של שאול״, סדרת הטלוויזיה ״הנותרים״ (נזכרתי בה בעקבות ״הבן של שאול״, כי בעיניי זו סדרה על השואה, ואיך מתמודדים איתה, מבלי להגיד את המילה ״שואה״), ״ארץ פצועה״, ״גאווה ודעה קדומה וזומבים״ ו״המלבישה״. להאזנה או להורדה כאן

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “מועמד לאוסקר יקר: זכית בטיול לישראל. וגם: תמונת המחזור השנתית של המועמדים”

  1. רונה 11 פברואר 2016 ב - 13:45 קישור ישיר

    קואפמן הוא השלישי משמאל מלמעלה

    • יאיר רוה 11 פברואר 2016 ב - 19:13 קישור ישיר

      נכון מאוד. במה שנראה כמו פורטרט מושלם לאישיות הנוירוטית שלו, ככה הוא מתועד:

      צ׳רלי קאופמן

  2. צלופחד 11 פברואר 2016 ב - 14:56 קישור ישיר

    שורה עליונה, שלישי משמאל?

  3. JNH 11 פברואר 2016 ב - 17:33 קישור ישיר

    איפה המלחינים בתמונה? לא יפה שאף אחד מהם (חוץ מתומס ניומן שעומד מתחת לשפילברג) לא הגיע לארוחה. יש לי הרגשה שאניו מוריקונה גם הולך להבריז מהטקס עצמו, למרות שהוא עתיד לזכות בו.

    • יאיר רוה 11 פברואר 2016 ב - 19:25 קישור ישיר

      רוה ל-JNH: כבר פורסם שאניו מוריקונה לא טס. אני מקווה שלפחות הבן שלו, שעובד איתו על הפסקולים בשנים האחרונות, יגיע, אחרת זה שוב יהיה הפרס של טרנטינו. ג׳ון וויליאמס גם כבר מן הסתם מבוגר מדי לשיט הזה. וגם קרטר בורוול שם, צמוד לסרשה רונן.


השאירו תגובה