17 אפריל 2016 | 22:19 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

הכרטיס החם של טרייבקה

אולם SVA ברחוב 23, לפנות בוקר רגע לפני הפרמיירה של ״הכרטיס״ בפסטיבל טרייבקה. צילום: ורד פלוק

אולם SVA ברחוב 23, לפנות בוקר. רגע לפני הפרמיירה של ״הכרטיס״ בפסטיבל טרייבקה. צילום: ורד פלוק

קוראי הבלוג הוותיקים יודעים היטב שכשסרט ישראלי (או של יוצר ישראלי) עורך את בכורתו העולמית בפסטיבל בכיר, אנחנו מחפשים למחרת את הביקורות ואת הדיווחים על האירוע. לכן, זו מסורת וכלל לא עניין נפוטיסטי כשאני משתף אתכם כאן את הביקורת המעולה של גרהאם פולר ב״סקרין דיילי״ על ״הכרטיס״, סרטו האמריקאי הראשון של הבמאי עדו פלוק (הכניסו כאן דיסקליימרים וגילויים נאותים משפחתיים ידועים), שבכורתו התקיימה לפנות בוקר בפסטיבל טרייבקה. הסרט, בכיבוכבם של דן סטיבנס, מלין אוקרמן, קרי בישה ואוליבר פלאט, משתתף בתחרות הרשמית בפסטיבל. פולר משווה את הבימוי של ״הכרטיס״ ל״דימויים של ניכור״ בקולנוע של אנטוניוני. השוואה יפה, שעשויה להוציא את ״הכרטיס״ לסיבוב פסטיבלים גדול, אבל אני חושב שאין כאן ניכור אלא נזירוּת, ולכן אם אנחנו נתלים באילנות הגבוהים של המודרניזם האירופי הרי ש״הכרטיס״ הזכיר לי דווקא את הקולנוע של רובר ברסון.

CgQPJGMXEAAbPeD

טיימינג איז אווריתינג. דן סטיבנס, בוגר ״אחוזת דאונטון״, הגיע לבכורת הסרט כשהוא נמצא רגע לפני הפריצה ההוליוודית הגדולה שלו: הוא יהיה החיה בעיבוד הלייב אקשן של ביל קונדון ל״היפה והחיה״ והוא יצטרף ליקום של מארוול עם הסדרה ״Legion״ של רשת FX, שיוצר נח האולי, מי שהיה אחראי על הסדרה ״פארגו״. לכן, בימים שהובילו אל הבכורה, לא מעט כלי תקשורת מצאו עניין בסרט הניו יורקי הקטנטן שהפיקו אורן מוברמן ולורנס אינגלי. למשל, ״הוליווד ריפורטר״, ״ואניטי פייר״, "אנטרטיינמנט וויקלי״, וגם קצת תשומת לב לבמאי ולשפה הקולנועית ויצירת האינטימיות עם שחקניו, ועוד אחד. גאווה ביתית.

=========================

את עיקר הכותרות בשבוע האחרון קיבלנו משני מוקדים. האחד, הכרזת סרטי התחרות בפסטיבל קאן. השני בלאס וגאס, שם התקיים כנס בעלי בתי הקולנוע של אמריקה (ומן הסתם גם נציגויות של בעלי רשתות קולנוע מהעולם), סינמה-קון, בו הכריזו האולפנים על הסרטים הגדולים שלהם לשנה הקרובה.

שניים מהשמות הבולטים בשני המוקדים האלה היו ״The Birth of a Nation״ של נייט פרקר, שכבר זכה בפרס הגדול בפסטיבל סאנדאנס, ושאולפני פוקס הציגו בסינמה-קון, כסרט שהם ינסו לקדם באופן בולט בעונת האוסקרים של סוף השנה. הסרט, שפרקר, כתב, ביים, הפיק ומשחק בו בתפקיד הראשי, עוסק במרד העבדים השחורים באמריקה של 1831. והסרט השני הוא ״Neon Demon״, סרטו החדש של ניקולס וינדינג רפן (״דרייב״), על עולם הדוגמנות. ושני הסרטים האלה זכו לטריילרים ראשונים:

 

 

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “הכרטיס החם של טרייבקה”

  1. Spartak 17 אפריל 2016 ב - 23:51 קישור ישיר

    קצת פספסתי, איך קרה שעידו פלוק הגיע לביים סרט בארה"ב (כלומר "אף פעם…" לא היה הצלחה מסחררת)? זאת לא שאלה צינית אלא באמת מעניין אותי לדעת!!! תודה!

    =======================
    רוה לספרטק: זוכים בפרס הראשון בפסטיבל נחשב ומקבלים ביקורת מחמיאה ב״וראייטי״ והטלפון מתחיל לצלצל. קרא כאן.


השאירו תגובה