20 דצמבר 2016 | 07:24 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

״החטאים״ נקנה על ידי אם.ג׳י.אם, מכר מאה אלף כרטיסים. וגם: משאל המבקרים של ״אינדי-ווייר״ 2016

״החטאים״. מודרן מאסטר

לפני שנתחיל עם הדיווחים, כמה הודעות מערכת.

1. האם כבר הצבעתם לסרט השנה שלכם במשאל סוף השנה של רדיו הקצה? בחירת סרט השנה נעשית בשיתוף ״סינמסקופ״ ויש לכם ארבעה ימים להצביע (וגם להשתתף בהגרלה לפרסים פסיכיים ממש). מצעד סוף השנה של רדיו הקצה, בשיתוף הבלוג ״עונג שבת״, יתקיים ביום שלישי הבא, 27.12, מ-10:00 בוקר עד 22:00 בערב, ובמהלכו אכריז על סרט השנה שאתם בחרתם. הלינק לבחירה נמצא כאן.

2. ביום רביעי ב-20:30 אני מרצה על אור בקולנוע בבית אבי חי בירושלים. לקראת חנוכה. בואו.

3. ביום ראשון ב-18:00 אני מנחה בסינמטק ירושלים פאנל שינסה לברר מה זה בעצם ״קולנוע יהודי״, בהשתתפות רמה בורשטיין, אבי נשר, אבישי סיון, זיו נוה, לוסי דובינצ׳יק ודניאלה תורג׳מן. זה קורה במסגרת פסטיבל הקולנוע היהודי בירושלים. בואו.

====================

היום, כך מצפים מפיקי ״החטאים״, יחצה הסרט את קו מאה אלף הצופים, אחרי כמעט שלושה שבועות על המסכים. הוא יהיה הסרט הישראלי השישי לשנת 2016 שמוכר מעל 100,000 כרטיסים. ״החטאים״ הוא כבר שבוע וחצי הסרט הכי נצפה בבתי הקולנוע של סינמה סיטי, והסרט השני הכי מחופש בגוגל בישראל (אחרי ״מואנה״). אבל ״החטאים״ יוצר גם באז שכמותו כבר הרבה זמן לא שמעתי: מדברים איתי עליו אנשים שלפני כן לא דיברו איתי על קולנוע ישראלי. מהורים ועד רופאת השיניים. יש איזשהו מדד זמזום שאני מנסה לשים לב אליו, מי מדבר איתי על סרטים ואילו, וכמות האנשים והגיוון הרב שלהם, ששואלים אותי מה חשבתי על ״החטאים״ (או מתעניינים האם הוא יהיה מועמד באוסקר הקרוב, ״כי מגיע לו״, דבר שגורר ממני הסבר לאופן שבו סרט ישראלי נהיה נציג המדינה באוסקר, מה שמוביל למפח נפש מכיוונם) גורמים לי להבין שהסרט עובד.

ולא רק בארץ. ״החטאים״, סרטו של אבי נשר, יצר השבוע גם כמה כותרות בינלאומיות:

ביום שישי, בזמן שהתכנסו מבקרי הקולנוע לבחירת סרטי השנה שלהם, התפרסמה הידיעה הרשמית שהיתה בגדר שמועה בשבועות האחרונים: אולפני אם.ג׳י.אם רכשו את ״החטאים״ להפצה בארצות הברית ודרום אמריקה בעבור סכום בן שש ספרות. הסרט מתוכן לצאת במאי בארצות הברית. יותר מזה, אם.ג׳י.אם נמצאת במו״מ עם נשר לרכישת כמה מסרטיו הקודמים, ביניהם את ״זעם ותהילה״, להפצה מחודשת בפלטפורמות דיגיטליות.

יש כאן כמה תת-כותרות מעניינות: יש לא מעט חברות ארט-האוס שמתעניינות בשנים האחרונות בקולנוע הישראלי, כשהגדולה שבהן היא חברת סוני פיקצ׳רז קלאסיקס, חברה של שני אנשים עם טעם משובח הפועלת תחת הלוגו של תאגיד סוני. אבל זה די נדיר שאולפן הוליוודי ייקח סרט ישראלי להפצה. זה מוסר לנו מידע נוסף: שאם.ג׳י.אם מתכננת להיכנס ב-2017 לזירת ההפצה של הקולנוע הזר וסרטי ארט-האוס.

ובשולי אותו עניין: ״החטאים״ של נשר יוקרן בינואר בפסטיבל פאלם ספרינגס בארצות הברית במסגרת ״מודרן מאסטרס״. גם זה שדרוג. אני קורא לנשר מאסטרו של הקולנוע הישראלי כבר שנים, ונדמה לי ש״החטאים״ הוא עדות לכך, אבל עכשיו הוא גם מקבל את התווית הזאת מצד פסטיבל פאלם ספרינגס. נשר יוצג במסגרת הזאת לצד סרטיהם החדשים של קן לואץ׳, האחים דארדן, אוליבייה אסיאס, פרנסואה אוזון, הירוקאזו קורה-אדה, קרלוס סאורה ותומס וינטרברג. שלושה סרטים ישראליים נוספים יוקרנו בפאלם ספרינגס כחלק ממסגרת הקולנוע העולמי: ״שבוע ויום״, ״לעבור את הקיר״ ו״ישמח חתני״.

==================

״אינדי-ווייר״ פרסמו אתמול את תוצאות משאל המבקרים השנתי שלהם. 200 מבקרים, ואני ביניהם, בחרו את סרטי השנה. במקום הראשון, בהפרש משמעותי מעל השאר: ״אור ירח״ של בארי ג׳נקינס. לא יודע, לא ראיתי, אז הוא לא מופיע ברשימות שלי (״אור ירח״ יעלה בקולנוע לב ב-19.1). סרטי השנה של מבקרי ״אינדי-ווייר״ הם:

1. ״אור ירח״

2. ״מנצ׳סטר ליד הים״

3. ״לה לה לנד״

4. ״טוני ארדמן״

5. ״או.ג׳יי: תוצרת אמריקה״

הרשימה המלאה כאן. לצערי לא הצלחתי להכניס לרשימה שלהם את ״מסיבת נקניקיות״ ואת ״הסרבן״, שניים מסרטי השנה שלי.

מהזירה הישראלית: ״פרינסס שואו״ של עידו הר נמצא במקום ה-30 ברשימת סרטי התעודה. ״סופת חול״ מופיע ברשימת הסרטים הכי טובים שלא ראיתם. ״שבוע ויום״ ו״לא פה, לא שם״ מופיעים ברשימת הסרטים הכי טובים שלא הופצו עדיין.

================

גם זה קרה בסוף השבוע שעבר: גילדת השחקנים האמריקאית (SAG) פרסמה את מועמדיה לפרסי סוף השנה והטילה פצצה: ״לה לה לנד״ לא מועמד לפרס האנסמבל, שהוא המקבילה של האגודה הזאת לפרס הסרט הטוב ביותר. במקום זאת, השחקנים דווקא מצאו לנכון להכניס למירוץ את ״קפטן פנטסטיק״. פרשני האוסקר מנסים להרגיע: ״לה לה לנד״ הוא אכן לא סרט אנסמבל, אלא מופע של שני אנשים (ושניהם מועמדים לפרסים האישיים), אז אין מה לדאוג. וחוץ מזה, פרס האנסמבל מתפקד כנביא די בינוני לאוסקרים עם כחמישים אחוזי קליעה. פרסי גילדת השחקנים עושים עבודה לא רעה בחיזוי הזוכים בפרסי האוסקר בארבעה קטגוריות המשחק, אז הם אולי יוכלו לעזור לנו לבחון את אחד המירוצים הצמודים של העונה: אמה סטון נגד נטלי פורטמן בקטגוריית השחקנית.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “״החטאים״ נקנה על ידי אם.ג׳י.אם, מכר מאה אלף כרטיסים. וגם: משאל המבקרים של ״אינדי-ווייר״ 2016”

  1. אקי 21 דצמבר 2016 ב - 1:32 קישור ישיר

    אם חטאים היה עושה 100000 כרטיסים הוא לא היה "נמכר" ל MGM (מתי MGM רכשה משו פה?) ואם הוא "נמכר" לMGM אז ברור שהוא בבעיה גדולה והוא רחוק מאוד מ10000 כרטיס! אתה לא מרגיש בושה לפרסם משו שהוא בתחום היחצנות ואין לו דבר וחצי דבר עם סרטים?

  2. hamlet 21 דצמבר 2016 ב - 19:03 קישור ישיר

    Nocturnal Animals Rules


השאירו תגובה