05 נובמבר 2009 | 09:00 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

הכינו כרטיסים מראש

חברים, מדובר בטרנד! אחרי שהשקענו מאה שקלים בסרט עצמאי אחד, מגיע סרט עצמאי נוסף ופונה גם הוא לגיוס הכספים הקהילתי כדי לצאת לדרך. הפעם מדובר בחמישים שקלים, כדי לעזור לממן את הסרט "שניים בלילה" (Twonight). זה סרט הבכורה של במאי הקליפים הנפלא רועי ורנר, שיוצר אותו במשותף עם השחקן ברובינסקי. ברובינסקי וקרן ברגר ישחקו בתפקידים הראשיים. אני באופן אישי מעדיף את שיטת ה"תנו כסף וקבלו אחוזים בסרט" על פני ה"קנו עכשיו כרטיסים לסרט כדי לעזור לנו להשיג מזומנים", אבל שני הסרטים האלה זוכים להערכתי על חוצפה, תעוזה ועצמאות. ובשביל לראות סוף סוף את הפיצ'ר הראשון של רועי ורנר, נראה לי שאלך על כרטיס זוגי. מקווה שבמחיר הזה זה לפחות כרטיס + פופקורן.


===========


מתברר שבזמן שאני הקרנתי בסינמטק הרצליה את "הכניסו את האדם הנכון", סרט הערפדים השבדי, בניו מקסיקו התחילו הצילומים לרימייק האמריקאי, בבימוי של מט ריבס ("קלוברפילד") ועם קודי סמיט-מקפי ("הדרך") וקלואי מורץ (האחות הקטנה ב"500 ימים עם סאמר") בתפקידים הראשיים.


===========


יואב שמיר מתראיין ל"Twitch" על "השמצה", אחרי הקרנה בפסטיבל סן פרנסיסקו לקולנוע יהודי.



==================


"אנטרטיינמנט וויקלי" מראיין את אדם שנקמן, מפיק האוסקרים, שמדווח שהם כמעט הלכו על טינה פיי וסטיב מרטין כמנחי האוסקרים, לפני שזה נסגר לבסוף על מרטין ואלק בולדווין.


==========


חודש מעניין בסינמטקים. מתחיל עם וים ונדרס, נגמר עם אינגמר ברגמן. אני אוהב כשהסינמטק נתפקד כמו סינמטק, מקום בו מוקרנות קלאסיקות אמיתיות שפותחות את הראש למי שרק מתחיל להתוודע לקולנוע כאמנות. קצת מבאס הסדר של הסרטים. נראה לי לא נכון, לבן אדם שמעולם לא ראה סרט של ונדרס, להתחיל דווקא מ"האמט" (שיוקרן מחר), אבל אולי זו סתם שמרנות מצידי (אגב, אני משבץ את "האמט" יותר קרוב לפילמוגרפיה של פרנסיס פורד קופולה מאשר לזו של ונדרס. האסתטיקה היא קופוליאנית לגמרי). בכל מקרה, זה חודש טוב בסינמטקים אם יש בו את "במהלך הזמן" בפילם. סרט חובה. וכשהייתי בתיכון, "מלאכים בשמי ברלין" טילטל את עולמי. זה בעצם הדבר הכי מרגש במחוות האלה: ההבנה שאנשים שמגששים את דרכם בקולנוע יכנסו לראות את הסרטים האלה בפעם הראשונה וחייהם ישתנו, ותפיסת עולמם הקולנועית תתהפך, וטעמם ישודרג (בהנחה שהם לא ישתעממו למוות, או ירדמו בסרטים).


ויש גם את "סוף שבוע" של גודאר. חי נפשי! נובמבר משובח לאללה.



נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “הכינו כרטיסים מראש”

  1. אבינתן 6 נובמבר 2009 ב - 8:43 קישור ישיר

    אני מצטער. אני מעדיף להשקיע בסרט(והשקעתי בפרוייקט הקודם שהוצג כאן) ובמקרה הרע שההשקעה לא תחזור מאשר לרכוש כרטיס לסרט שכל הפרזנטציה שלו מבוססת על סינופסיס של שורה אחת.


השאירו תגובה