03 דצמבר 2017 | 16:51 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

3.12.2017: מה היו הסרטים הכי מבוקשים בישראל בסוף השבוע האחרון? (ועוד כותרות)

״פלא״. הלהיט המפתיע של השבועיים האחרונים, בישראל ובארה״ב

בפיק ברכיים אני מנסה לייסד כאן פינה חדשה ומתבקשת (בעצם, פינה מתחדשת. כבר עשינו משהו דומה בעבר) שתבדוק מה היו הסרטים שמכרו הכי הרבה כרטיסים בסוף השבוע ברשתות הקולנוע בישראל (פיק ברכיים כי אני חושש להתחייב על משהו קבוע ואז להבריז, אבל בואו ננסה). הבדיקה נעשית באמצעות דיווחי הרשתות עצמם באתרים ובאפליקציות. מה שאומר שלא יהיה זכר לסרטים של קולנוע לב, שהאתר שלהם הוא היחיד שלא מציג מה היו הסרטים הכי נמכרים בבתי הקולנוע שלו (ולקולנוע לב יש מדיניות עתיקת יומין ותמוהה שלא לעדכן כמה כרטיסים מכרו סרטיהם, והם מותירים לנו להיעזר בספקולציות ובאומדנים של מתחריהם). הנתונים הם:

הסרטים הכי נצפים ברשת יס פלאנט בסופ״ש שנגמר ב-3.12 (115 מסכים):

1. ״פלא״

2. ״גבר גבר 2״

3. ״ליגת הצדק״

4. ״קוקו (מדובב לעברית)״

5. ״מכתוב״

הסרטים הכי נצפים ברשת סינמה סיטי (101 מסכים):

1. ״פלא״

2. ״ליגת הצדק״

3. ״מכתוב״

4. ״פיגומים״

5. ״גבר גבר 2״

הסרטים הכי נצפים ברשת גלובוסמקס (125 מסכים):

1. ״קוקו״

2. ״גבר גבר 2״

3. ״פלא״

4. ״ליגת הצדק״

5. ״תור: ראגנארוק״

אם נשקלל את הנתונים, הרי ש״פלא״, שחצה השבוע את קו מאלה אלף הכרטיסים, הוא אלוף הקופות של הסופ״ש האחרון. אחריו צמודים ״גבר גבר 2״ ו״ליגת הצדק״. ואחריהם ״קוקו״, שהתחיל את מסעו בקופות בארץ יחסית חלש. יש להניח, כפי שקורה לרוב, שהסרט יצבור תאוצה בשבוע הבא כשתתחיל חופשת חנוכה בבתי הספר.

זהו סוף השבוע שאחרי יום הקולנוע שהתקיים ביום חמישי. על פי הנתונים שנמסרו מהתאחדות בתי הקולנוע בישראל, ביום הקולנוע נמכרו 250,000 כרטיסים, בהשוואה ל-220,000 בשנה שעברה. וזה קצת יותר מפי שתיים מסך מכירות הכרטיסים ביום הקולנוע הישראלי בספטמבר, אז נמכרו 120,000 כרטיסים.

לביקורות על ״פלא״, ״ליגת הצדק״, ״מכתוב״ ו״פיגומים״.

״קוקו״ הוא הסרט במקום הראשון בטבלת המבקרים של ״סינמסקופ״.

==================

ועוד כותרות:

א.

זה היה שבוע מצוינים לסליפרים, הסרטים הקטנים שאיש לא ממש ציפה מהם להצליח. לא רק ש״פלא״ עבר את 100 אלף הכרטיסים (והוא מתקרב ל-150 מיליון דולר בארצות הברית), גם הסרט הישראלי ״פיגומים״ עבר השבוע את קו המאה אלף. זו הפתעה גדולה (לפחות מבחינתי) והוכחה לכך שביקורות טובות יכולות לשלוח קהל לקופות, אבל הסרט – שגרם ללא מעט צופים לדמוע – הוא זה שגרם להם להמליץ עליו לחבריהם. ״פיגומים״ הוא בסף הכל הסרט הישראלי השלישי השנה שמגיע למאה אלף כרטיסים: ״מכתוב״ מתקרב לחצי מיליון כרטיסים, ״ואז היא הגיעה״ נשק למאה אלף, ועכשיו גם ״פיגומים״. גם ״לא פה, לא שם״, שיצא בינואר, התקרב מאוד למאה אלף כרטיסים.

ב.

מעולם לא שמעתי על פסטיבל טורינו לפני היום, אבל התוודעתי אליו בזכות כותרת מפתיעה מאוד: סרטו של רם נהרי, ״אל תשכחי אותי״, יצא משם הלילה עם לא פחות מארבעה פרסים: פרס הסרט הטוב ביותר, פרס השחקן לניתאי גבירץ (שגם כתב את התסריט), פרס השחקנית למון שביט. ופרס ההפצה באיטליה. גם ציון לשבח על ההופעה הטובה ביותר. בראש חבר השופטים עמד פבלו לריין (״ג׳קי״), ובין השופטים היו הצלם כריסטופר דויל והבמאי שון בייקר (״פרויקט פלורידה״). לסרט אין עדיין תאריך הפצה בישראל.

ג.

שמוליק מעוז נבחר על ידי המגזין ״וראייטי״ לאחד מעשרת הבמאים שצריך לשים לב אליהם ב-2018, לצד גרטה גרוויג וקלואי ז׳או. העשירייה תקבל תשואות ב-3 בינואר באירוע של ״וראייטי״ בפסטיבל פאלם ספרינג. ב-7 בינואר יתקיים טקס גלובוס הזהב. האם הוא יהיה בו? ב-9 בינואר יגיע מעוז למסעדת צ׳ירפיאני ברחוב 42 בניו יורק כדי לקבל את פרס הסרט הזר הטוב ביותר של NBR. ב-22 בינואר הוא יציג את ״פוקסטרוט״ במסגרת הספוטלייט של פסטיבל סאנדאנס על הסרטים הבינלאומיים הכי בולטים בזירת הפסטיבלים. וב-24 בינואר, עת יוכרזו המועמדים לאוסקר, הוא בהחלט עשוי להיות מוזכר בחמישייה.

זאת ועוד: על פי סקוט פיינברג, מבכירי חזאי האוסקר באמריקה, ״פוקסטרוט״ הוא, נכון להיום, הסרט המוביל לזכייה בקטגוריית הסרט הזר.

מתוך תחזית האוסקרים של סקוט פיינברג ב״הוליווד ריפורטר״, 3.12

בשאר הקטגוריות פיינברג חוזה מעין שידור חוזר למה שקרה השנה עם ״לה לה לנד״ ו״אור ירח״: הסרט הלבן הגדול והקלאסי יזכה ברוב הפרסים, אבל הסרט השחור הקטן והמפתיע, יילך עם פרס הסרט: ״דאנקירק״ של כריסטופר נולן, על פי פיינברג, יזכה בפרסים על בימוי, עריכה, מוזיקה, צילום, עיצוב. אבל ״תברח״ של ג׳ורדן פיל, יזכה בפרס הסרט.

ד.

וגם לכותרות הזאת יש קשר ישראלי: רשת הקולנוע הבריטית סינוורלד (Cineworld), הרשת השנייה בגודלה באירופה, מנהלת מו״מ לקנות את רשת בתי הקולנוע השניה בגודלה בארצות הברית, ריגל (Regal Cinemas). מנכ״ל סינוורלד הוא לא אחר ממוקי גרדינגר, שהיה פעם אחד מבכירי שוק הקולנוע בישראל. הוא עומד בראש סינוורלד מאז 2014, כשהרשת קנתה את רשת בתי הקולנוע המזרח אירופית בבעלותו, סינמה סיטי (הבינלאומית, לא הישראלית), שבבעלותה גם חברת תיאטראות ישראל הישראלית. אם המיזוג ייצא לפועל אז ל-2136 המסכים של סינוורלד באירופה יצטרפו עוד 7379 המסכים של ריגל באמריקה. כמעט 10,000 מסכים. 115 מתוכם בישראל. מה שמחזיר אותנו לראש הפוסט.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “3.12.2017: מה היו הסרטים הכי מבוקשים בישראל בסוף השבוע האחרון? (ועוד כותרות)”

  1. רז איזנברג 5 דצמבר 2017 ב - 10:00 קישור ישיר

    הימור שלי, ליידי בירד יזכה באוסקר וכריסטופר נולן יזכה על בימוי. אם הבימאים אפילו לא יתנו לבימאית של ליידי בירד מועמדות זה רק יחזק את סיכוייו לפרס הראשי. אם להיות ציני, אז השנה הויליווד מכה על חטאים כלפי נשים, לא שחורים. אבל ברצינות גם לפי ניתוח של תגובות בחו"ל לסרט, נראה לי שהוא זה שהכי מרויח מפלג ההצבעה הפרפרשיאלי.


השאירו תגובה