08 ינואר 2018 | 03:30 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

יש לנו זוכה! רשימת כל הזוכים בגלובוס הזהב 2018

טקס גלובוס הזהב בהנחיית סת מאיירס התקיים הלילה. יש שתי שאלות כשזה מגיע לגלובוסים: הראשונה, מי יזכה? השנייה: האם זה יחזה את מה שיקרה בתחילת מרץ באוסקרים? הנה הזוכים (בפרסי הקולנוע):

"Good Evening ladies and remaining gentleman", פתח סת מאיירס את המונולוג שלו. "לגברים באולם: הערב תהיה הפעם הראשונה בשלושה החודשים האחרונים שכשיקריאו את שמכם לא תרגישו מבועתים". "שנה טובה הוליווד. זו השנה שבה מריחואנה נהייתה חוקית והטרדות מיניות לא". "הארווי וויינסטין לא כאן הערב, אבל אל דאגה הוא יחזור בעוד 20 שנה כשיהפוך לאדם הראשון שיזכה לקריאות בוז כשתומונתו תופיע במסגרת 'לזכרם'".

הנה מונולג הפתיחה המלא של סת מאיירס:

 

את הפרס הראשון העניקו גל גדות ודה רוק (דוויין ג'ונסון). ניקול קידמן זכתה על "שקרים קטנים גדולים".

שחקן משנה:

סם רוקוול, "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"

פסקול:

"צורת המים", אלכסנדר דספלה

שיר:

"זה אני", מתוך "האמן הגדול מכולם"

זו היתה שנה אגדית לצמד המלחינים/תמלילנים בנג' פאסק וג'סטין פול (או בקיצור: פאסק ופול). לפני שנה הם זכו בגלובוס הזהב על השתתפותם בכתיבת המילים ל"עיר של כוכבים" מתוך "לה לה לנד" והנה הם הזוכים בגלובוס השני ברציפות שלהם. בדרך הם זכו באוסקר על "לה לה לנד" ובטוני על כתיבת השירים במיוזיקל בברודוויי, "Dear Evan Hansen". השלב הבא: זכייה בגראמי.

שחקן (קומדיה/מיוזיקל)

ג'יימס פרנקו, "חי בסרט" (The Disaster Artist)

פרנקו מעלה אל הבמה את טומי וויסו, האיש שאת בן דמותו הוא מגלם בסרט, אבל לא נותן לו לגשת למיקרופון. הסרט יופץ בישראל בתחילת פברואר, בהפצת חברת ההפצה החדשה טוליפ, מפיצי סרטי וורנר בישראל החל מהשבוע.

הנה הקטע:

סרט אנימציה:

"קוקו"

שחקנית משנה:

אליסון ג'אני, "אני, טוניה"

אליסון ג'אני היתה מועמדת כבר חמש פעמים לגלובוס הזהב, אבל בקטגוריות הטלוויזיה, ולרוב על תפקידה ב"הבית הלבן". זו זכייתה הראשונה.

מחווה לקירק דאגלס בן ה-101. יחד עם כלתו, קתרין זיטה ג'ונס, הם מעניקים את פרס התסריט.

תסריט:

מרטין מקדונה, "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי".

הוא יזכה גם באוסקר על תסריט מקורי, אני חושב.

סרט זר:

"In the Fade", פאטיח אקין (גרמניה)

הפתעה. לא נראה לי שמישהו הימר עליו. אקין עלה לבמה עם דיאן קרוגר, השחקנית בסרטו.

במאי:

גיירמו דל טורו, "צורת המים"

מעניין מאוד… האם דל טורו יביס את כריסטופר נולן, סטיבן ספילברג וגרטה גרוויג גם באוסקרים? לא יודע…

הנה הזכייה שלו, כולל הרגע שבו הוא הופך מזוכה לבמאי, מתחיל לביים את הטקס ומהסה את המוזיקה שמנסה לרמוז לו לרדת מהבמה:

שחקנית (קומדיה/מיוזיקל):

סירשה רונן, "ליידי בירד"

סרט (קומדיה/מיוזיקל):

ליידי בירד"

הנה הזכייה הנהדרת של גרטה גרוויג בגלובוס הזהב על סרט הביכורים שלה כבמאית:

 

שחקן (דרמה):

גארי אולדמן, "שעה אפלה"

שחקנית (דרמה):

פרנסס מקדורמנד, "שלושה שלטים מחוץ לאבינג מיזורי"

כן! קדימה לאוסקר!

הנה פרנסס מקדורמנד זוכה בגלובוס הזהב. בשורה הראשונה, לרגליה, בעלה ג'ואל כהן:

סרט (דרמה):

"שלושה שלטים מחוץ לאבחמג מיזורי"

ובזאת, המירוץ התהפך. "צורת המים", שהיה הפייבוריט לזכייה, נחלש. "קרא לי בשמך" פחות או יותר עף מהמירוץ. יש לי תחושה שדבר דומה יקרה באוסקר: "שלושה שלטים" יזכה בסרט (ותסריט מקורי ושחקנית), וגיירמו דל טורו (או כריסטופר נולן, אני עדיין מחזיק אצבעות) יזכה בבימוי.

הנה הזכייה שלהם:

 

הגלובוסים היו מאז ומתמיד הטקס הכי דייקני בתעשייה ונמשך שלוש שעות בול. השנה הוא התארך שמונה דקות כי יותר ויותר זוכות (וגם גיירמו דל טורו) החליטו להתעלם ממגבלת הזמן של נאום הזכייה.

והנה הנאום של אופרה ווינפרי, שזכתה בפרס מפעל החיים על שם ססיל בי דה-מיל, וכנראה תחילת הקמפיין שלה לנשיאות:

וכל מי שהופתע מהזכייה של "שלושה שלטים מחוץ לאבינג מיזורי" כנראה שלא קרא את הפוסט הזה מלפני כחודש.

 

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “יש לנו זוכה! רשימת כל הזוכים בגלובוס הזהב 2018”

  1. איתן 8 ינואר 2018 ב - 7:24 קישור ישיר

    * בדרך כלל, הגלובוסים בעיניי הם הערת צד חביבה ומשעשעת (כי הטקס הוא סביב שולחנות, ופחות מעונב), ואני לא ממש מתייחס אליו כאל משהו שבאמת צופה מה הולך להיות באוסקר. אבל השנה, כשאנחנו כבר בשלב מתקדם מאוד, ועדיין אין באמת פרונטראנר, מעניין לראות מה קרה שם.

    * טרם ראיתי את רוב הסרטים שאמורים להיות מועמדים לאוסקר, אבל ראיתי את "שלושה שלטים". מאוד אהבתי. סרט משובח לטעמי. ובאותה נשימה, קשה לי לראות אותו סוחף את האוסקרים (וגם לא את הקהל). מאוד יכול להיות שפרנסס מקדורמנד תזכה באוסקר (או סירשה רונאן), והיא אכן מצוינת, וגם מאוד יכול להיות שתהיה זכייה לתסריט (וכאן תהיה תחרות קשה לדעתי מצדו של "תברח"), אבל לא הרבה יותר מזה. אה, וגם סם רוקוול, שמתחיל את הסרט בתור אינפנטיל מטופש, עובר במהלכו תהליך יפה של התבגרות, והפרס שקיבל הלילה מוצדק. אני לא בטוח שהוא גם יזכה באוסקר (ווילם דפו?)

    * דווקא בשנה כזו, שבה אין פייבוריט לאוסקר, במבט מבחוץ עדיין (כי לא ראיתי את רוב הסרטים), היה נדמה לי ש"העיתון" הוא הפייבוריט. מוזר לי שהוא לא זכה בכלום הלילה. עוד לפני שאני רואה ממנו פריים (בעצם לא נכון. ראיתי את הטריילר), ברור לי לחלוטין שהסרט נעשה נגד דונלד טראמפ, וסרט פוליטי שכזה אמור לזכות. אבל הגלובוסים האטו מאוד את המירוץ שלו (מצד שני, "ספוטליייט" אמנם זכה, אבל הוא לא ממש סחף את האוסקרים)

    * הסרט הגרמני, גם הוא פוליטי, אכן הפתיע, אבל בקטגוריה הזו, הגלובוסים הם באמת חזאים רעים. הוא כנראה יהיה מועמד, אבל אני לא מאמין שיזכה (ועד כמה שאני יודע, לסרט הזה עדיין אין מפיץ בארץ. מוזר. לא מעט סרטים של פאתיח אקין הופצו בישראל בעבר).

    * להבנתי, דווקא "ליידיבירד" (סרט+שחקנית) יצא מחוזק יותק מהגלובוסים. סרט קטן (כמו שאוהבים בשנים האחרונות באוסקרים) שאהוב מאוד, והיה נדמה בשבועות האחרונים שמשהו במירוץ שלו הואט, והנה הוא מקבל דלק מחדש.

    * מחר המועמדויות לבאפטה. נהיה יותר חכמים מחר (או שלא. זה יכול להסתבך שוב).
    ==================
    רוה לאיתן: הזכייה של "שלושה שלטים" נהייתה ברורה למדי לפני כחודש. מזכיר לך את הפוסט הזה. המאבק כרגע הוא סביב פרס הבימוי באוסקרים שיהיה צמוד בין גיירמו דל טורו, כריסטופר נולן, סטיבן ספילברג וגרטה גרוויג (ומרטין מקדונה). דל טורו ונולן יאבקו ביניהם גם מי מהם יקבל יותר פרסים באוסקרים. "שלושה שלטים" הוא גם להיט לא מבוטל אחרי חודשיים בבתי הקולנוע עם 25 מיליון דולר, ואחד מהסרטים העצמאיים המצליחים של השנה (אחרי "חולי אהבה" ו"ליידי בירד"). ל"ליידי בירד" יש עדיין סיכוי, אבל כנראה שהמקום שלו לעשות היסטוריה באוסקרים יהיה בקטגוריית הבימוי (אם הסרט יזכה בפרס הסרט, גרוויג לא תקבל פסלון, אלא המפיק שלה). אני מאוד אוהב את "דנקרק" ואת "העיתון", אבל אנחנו חיים בעשור שבו שני הסרטים האלה לא יכולים לזכות באוסקר על הסרט הטוב ביותר. "העיתון", כמו גם "קרא לי בשמך", ייצאו מהאוסקרים בידיים ריקות.

    • איתן 8 ינואר 2018 ב - 19:38 קישור ישיר

      בינתיים אני רק אגיב ואומר שראיתי את "העיתון" היום, ואני לא מבין איך סרט כל כך משובח וחשוב יכול לצאת מהאוסקר בידיים ריקות.

  2. JNH 8 ינואר 2018 ב - 9:49 קישור ישיר

    נראה שהמגמה המבאסת מהשנים האחרונות לתת את הפרס לסרט קטן וקאמרי, על פני סרטים שהם מפגן קולנוע וירטואוזי מרשים בהרבה, תימשך גם השנה.
    =================
    רוה לג'נה: באופן יחסי, "שלושה שלטים" אינו סרט כה קטן וקאמרי (כן אם משווים אותו ל"דנקרק"), ויש בו וירטואזיות מסחררת. זה לא רחוק מהזכייה של "פארגו" או "ארץ קשוחה" באוסקרים. בהחלט סרט האחים-כהני, אם כי שחור הרבה יותר ממה שהאחים כהן הגיעו אליו.

  3. איריסע 9 ינואר 2018 ב - 12:42 קישור ישיר

    למה ממשיכים לייחס כזאת חשיבות לגלובוסים? הם הוכיחו בחריצות שהם די טובים בלהיות מגוחכים. ומי שמצביע שם הם לא חברי האקדמיה…
    מצד שני מייחסים גם חשיבות עצומה לאוסקר והוא לא שווה הרבה כבר שנים.


השאירו תגובה