14 דצמבר 2017 | 17:39 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

הגלובוסים והסא״ג מערבלים את האוסקרים וחושפים מועמד מוביל חדש

“Three Billboards Outside Ebbing, Missouri” של מרטין מקדונה עם פרנסס מקדורמנד. יזכה באוסקר?

ביום שני פורסמו המועמדיות לגלובוס הזהב, עם הובלה של ״צורת המים״, סרטו של גיירמו דל טורו, בכמות המועמדויות ועם היעדרות מוחלטת של ״חולי אהבה״. בצעד שנוי במחלוקת ומעורר תמיהה הבמאית של ״ליידי בירד״ (גרטה גרוויג) ושל ״תברח״ (ג׳ורדן פיל) לא מועמדים לבימוי. שניהם הוכללו בקטגוריית הקומדיה של הגלובוסים, הנחשבת לרוב לפחות רצינית בתחרות.

יומיים אחר כך פורסמו המועמדויות לפרסי גילדת השחקנים, שם שלט ״שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי״ (“Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”) עם ארבע מועמדויות ו״ליידי בירד״ עם שלוש ואילו ״צורת המים״ קיבל באופן משמעותי פחות מועמדויות (שתיים), בלי להיות מועמד לפרס האנסמבל.

לפרס האנסמבל בפרסי גילת השחקנים (המקבילה לפרס הסרט הטוב ביותר באוסקרים) מועמדים:

״ליידי בירד״

״שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי״

״תברח״

״חולי אהבה״

״פרחים בבוץ״ (לגילדת השחקנים יש חיבה לסרטי נטפליקס)

אין ״דנקרק״ (כריסטופר נולן), ״העיתון״ (ספילברג) ו״צורת המים״ (גיירמו דל טורו). מי שחשב כמוני שהשלושה האלה נמצאים בתחרות לאוסקר על הסרט הטוב ביותר – הם כרגע עפו מהתחרות. הם לא יזכו.

ועכשיו נעבור לחידה הגדולה ששני הגופים האלה פורסים לפנינו: מי הסרט שמוביל לזכייה באוסקר?

נפנה אל הכללים. אנחנו יודעים דבר אחד חשוב: פרס האנסמבל בסא״ג אולי לא חוזה במאה אחוז את הזוכה באוסקר לסרט הטוב ביותר אבל סרט לא יכול לזכות באוסקר בלי לקבל לפחות מועמדות לפרס האנסמבל. זה כלל שאנחנו לפעמים שוכחים או מתעלמים ממנו, אבל הוא באמת מוכיח את עצמו בכל שנה. הוכחה? בבקשה: בשנה שעברה ״לה לה לנד״ לא היה מועמד לפרס האנסמבל ואילו ״אור ירח״ כן. כולנו התעלמנו מזה כי חשבנו שהווריטואוזיות של ״לה לה לנד״ תהיה משמעותית יותר מהמשחק של ״אור ירח״, ועכשיו כולנו זוכרים בדיעבד איך זה נגמר. הפעם האחרונה שסרט זכה באוסקר בלי מועמדות בסא״ג היתה ב-1996 עם ״לב אמיץ״. אז יכול להיות ש״דאנקרק״ הוא ה״לב אמיץ״ של השנה, אבל אם אתם רוצים להתייחס אל הכלל ולא אל היוצאים מהכלל, הרי שאלה המועמדים המובילים לזכייה באוסקר.

אבל רגע, לא כל כך מהר. הסטטיסטיקה מוכיחה שגם המועמדים לבימוי בגלובוס הזהב הם חזאי אוסקר מצוינים. כדי למצוא סרט שזכה באוסקר מבלי שהיה מועמד לבימוי בגלובוס הזהב, צריך לחזור עד 2005 עם ״התרסקות״ (שזכה בפרס האנסמבל של גילדת השחקנים!).

המועמדים לבימוי בגלובוס הזהב:

רידלי סקוטֿ, ״כל הכסף בעולם״

סטיבן ספילברג, ״העיתון״

כריסטופר נולן, ״דאנקרק״

גיירמו דל טורו, ״צורת המים״

מרטין מקדונה, ״שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי״

כלומר – יש רק סרט אחד שחופף בין הסא״ג ובין גלובוס הזהב וזה: “Three Billboards Outside Ebbing, Missouri” שכתב וביים מרטין מקדונה (״ברוז׳״), וזהו מרגע זה המועמד המוביל לזכייה באוסקר. הסרט, צריך לזכור, גם זכה בפרס הקהל בפסטיבל טורונטו בספטמבר, פרס שידע לחזות לא פעם את זוכי האוסקר (מ״נער החידות ממומבאי״ ועד ״ספוטלייט״).

״דנקרק״ ו״צורת המים״ יתחרו ביניהם על פרסי הצילום, העיצוב, המוזיקה והבימוי.

אגב, גם ״שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי״, גם ״צורת המים״ וגם ״העיתון״ הם סרטים של אולפני פוקס – שיובילו השנה במספר המועמדויות לאוסקר. לפני שעה קלה נמכרו אולפני פוקס לתאגיד דיסני, ועל כך בדיווח הבא. ״שלושה שלטים״ ייצא בארץ ב-18.1. ״העיתון״ ייצא שבוע קודם.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה