05 ינואר 2010 | 10:10 ~ 15 תגובות | תגובות פייסבוק

אווטאר: עכשיו לאוסקר?

אני באמת רוצה לעבור הלאה מ"אווטאר", ולהמשיך עם דיווחים שוטפים על שאר ענייני הקולנוע, אבל נתקל בשתי בעיות: כנראה שעדין לא קורה ממש שום דבר אחר. אולי כי כולם עסוקים ב"אווטאר", אבל כנראה שבגלל שרוב העולם עדיין נמצא בחופשת חג המולד. אבל יש עוד עניין: נדמה שהעיתונות הישראלית סוף סוף זיהתה ש"אווטאר" הוא סיפור. בימים האחרונים התקשרו אלי – בתור דובר "אווטאר" בישראל, אני מניח – מ"לונדון וקירשנבאום", "ידיעות אחרונות", תוכנית הרדיו של עמנואל רוזן וגיא מרוז (באיזה תחנה?) ו"כלכליסט". ומ"דה מרקר" לא התקשרו אבל פרסמו אייטם על הכנסות הסרט בכל זאת. כל זה מהימים האחרונים, מלאת שלושה שבועות להצגת הסרט בבתי הקולנוע. חדשות ישנות בכל מקרה אחר, אבל במקרה הזה נדמה שהניוז נוצר רק עכשיו, או לפחות עכשיו הגיע לאוזני העיתונאים שלא מודעים לקיומו של קולנוע בכל יום אחר.



ובינתיים, במירוץ לאוסקרים. ביום ראשון זכה "The Hurt Locker" בפרס סרט השנה מטעם האגודה הלאומית של מבקרי הקולנוע באמריקה. ובזאת הוא הפך לסרט הראשון מזה 12 שנה שזוכה בפרס הראשון מטעם שלוש אגודות המבקרים המרכזיות באמריקה: האגדוה הלאומית, האגודה הניו יורקית ואגודת לוס אנג'לס. אם ככה, תגידו, "The Hurt Locker" אמור להיות הסרט המוביל במירוץ לאוסקרים, לא? ובאופן אירוני זה בדיוק הפוך: הזכייה הזאת רק מדגישה עד כמה ל"The Hurt Locker" אין כל כך הרבה סיכויים כעת לזכות באוסקר. קודם כל, כי האגודה הלאומית של מבקרי הקולנוע (גוף המכיל כמה עשרות מבקרים) מפגינה טעם עצמאי והם לא מנסים להיות כמו הגלובוסים ולהמר על מה שינבא את האוסקר (בשנה שעברה הסרט הזוכה היה "ואלס עם בשיר"). וכך קרה ששני הסרטים האחרונים שגם זכה אצל המבקרים וגם זכו באוסקר היו "מיליון דולר בייבי" ו"רשימת שינדלר". אבל יותר משונה: כי הסרט האחרון שזכה בשלושת אגודות המבקרים היה "סודות אל.איי" ב-1997. והוא הפסיד את האוסקר ל… "טיטאניק" של ג'יימס קמרון. אם אנחנו מקבלים את ההנחה שההיסטוריה חוזרת על עצמה, הנה זה קורה. "The Hurt Locker" יישאר חביב המבקרים, אבל "אווטאר" מתייצב עכשיו בתור הסרט המוביל גם לזכייה באוסקר.



שלא נתבלבל, המירוץ עוד לא גמור. יש עדיין שלושה סרטים במירוץ וצריך לחצות את יום המועמדויות (2 בפברואר) כדי לראות מה יהיו הכוחות אז: "אווטאר", "The Hurt Locker" ו"תלוי באוויר". אני, למעשה, הייתי בטוח ש"תלוי באוויר" הולך לזכות לפני כמה שבועות אבל אז הוא לא קיבל מועמדות לפרס האנסמבל של גילדת השחקנים. וזה אומר דרשני: בכל תולדות האוסקרים קרה רק פעם אחת שסרט זכה באוסקר בלי מועמדות של גילדת השחקנים (הרי השחקנים הם הקבוצה הכי גדולה מבין מצביעי האוסקר), וזה היה "לב אמיץ". כך שהעובדה ש"אווטאר" גם לא קיבל מועמדות כזאת משחקת לטובתו, אבל את "תלוי באוויר" היא מחלישה.



אבל בגלל שזו השנה הראשונה בה יהיו עשרה מועמדים לפרס הסרט ולא חמישה, ובגלל שחוקי ההצבעה שונו לחלוטין השנה (המצביעים לא צריכים לבחור רק את הסרט הזוכה שלהם, אלא לדרש לפי סדר עדיפויות את כל עשרת המועמדים), אי אפשר לדעת כרגע איך זה בדיוק יגמר. בסוף "ממזרים חסרי כבוד" יזכה. סרט שואה, אחרי הכל.



והאם "אווטאר" הוא "סרט הפרופגנדה האנטי-אמריקאי היקר ביותר אי פעם" וגם "הסרט הכי שמאלני בתולדות הקולנוע האמריקאי המודרני"?


============



שתי ידיעות נון-"אווטאריות":


מרק פלינגטון הוא הבמאי האמריקאי שנבחר לביים את הרימייק האמריקאי של "The Orphanage", סרט האימה הספרדי שהפיק גיירמו דל טורו וביים חואן אנטוניו באיונה. זה כמובן לא רעיון כל כך מוצלח לעשות לסרט הזה רימייק אמריקאי, אבל ]לינגטון הוא בחירה מעניינת. חיבבתי אותו כבמאי קליפים, ואהבתי את "דרך ארלינגטון" המקפיץ שלו.



ואתר "פליקסטר" – פייסבוק לקולנוע, אם תרצו – קנה אתמול את אתר "Rotten Tomatoes", האתר הבכיר ביותר לריכוז ושקלול ביקורות קולנוע. הכוונה המוצהרת היא שפליקסטר יתמיעו את המערכת הקהילתית שלהם לתוך רוטן טומייטוס. עכשיו נצטרך לראות האם הבעלים החדשים לא יהרסו את האתר. אני, מצידי, מעדיף בכלל את "מטה-קריטיק".



עוד משהו קורה בעולם הניוז הקולנועי חוץ מ"אווטאר"?

נושאים: בשוטף

15 תגובות ל - “אווטאר: עכשיו לאוסקר?”

  1. עדן 5 ינואר 2010 ב - 12:16 קישור ישיר

    פייר מורל, הבמאי של TAKEN נבחר להחליף את פיטר ברג כבמאי של "חולית". לא בטוח בכלל שזו בחירה חכמה – חיבבתי את TAKEN אבל מורל לא הפגין עד עכשיו בשני סרטיו (השלישי יוצא עוד רגע) שהוא מסוגל להשתלט על אפוס מד"בי כזה.

  2. יעקב 5 ינואר 2010 ב - 12:42 קישור ישיר

    עוד ביטוי להתלהבות מהתלת מימד בהשראת אווטאר: מצאתי את עצמי בחנות הצעצועים הקרובה לביתי. שם רכשתי חוברת צביעה שמגיעה עם משקפים תלת מימדיות. זה נחמד. אפשר גם לראות תמונותאתרים בתלת מימד בעזרת המשקפים האלה.

    קניתי גם ניר צלופן כחול ואדום, בשביל להכין עוד סוג של משקפים. להלהלה.

  3. רז 5 ינואר 2010 ב - 13:57 קישור ישיר

    עדן: לפני "חטופה" פייר מורל עשה את "B-13" סרט מד"ב עתידני שהצליח באמצעים מינימליים למדי ליצור תחושה משכנעת של צרפת תחת שלטון טוטאליטרי, ביחד עם אחלה אקשן בתור בונוס. יהיה מרתק לראות מה הוא יוכל לעשות עם הרבה יותר כסף בתחום.

    יאיר: "הסרט הכי שמאלני בתולדות הקולנוע האמריקאי המודרני"? אני מתאר לעצמי שמייקל מור נעלב עד עמקי נשמתו.

  4. עדן 5 ינואר 2010 ב - 15:45 קישור ישיר

    לרז – B13 היה מעניין ובאמת כלל אקשן מוצלח אבל דווקא הצד העתידני-מד"בי שלו לקה בחסר.

  5. עמית איצקר 5 ינואר 2010 ב - 16:22 קישור ישיר

    "תלוי באוויר" הוא סרט מצוין. הוא,Humpday ו"יהודי טוב" הם הסרטים שהייתי שולח לאוסקר בלי לחשוב פעמיים.

  6. Eran 5 ינואר 2010 ב - 17:14 קישור ישיר

    אני גר בניו יורק וצפיתי אתמול בתכנית הראשונה שלThe Daily Show with Jon Stewart ב-HD רחב מסך. הייתה בדיחה ויזואלית לא רעה על אווטאר. מומלץ לחפש באתר של קומדי סנטרל.
    בתכנית הערב: ג'ורג' לוקאס.
    אולי הוא יכריז על רימייק של סרטי Star Wars בשימוש הטכנולוגיה שפיתח קמרון…

  7. סטיבי 5 ינואר 2010 ב - 17:27 קישור ישיר

    הנה, קרה עוד משהו:
    http://www.thewrap.com/ind-column/eno-karen-o-burnett-not-eligible-oscar-score-category-12469

  8. hamlet 5 ינואר 2010 ב - 17:33 קישור ישיר

    Remake to El Orfanato???
    It's a chance to destroy an excellent
    film.
    The Spanish/French horror rules in the
    last years

  9. בטי 5 ינואר 2010 ב - 17:40 קישור ישיר

    יעקב, איפה החנות הזאת שמוכרת חוברות צביעה בתלת. גם הילדים שלי רוצים

  10. סופי 5 ינואר 2010 ב - 20:26 קישור ישיר

    אני ממש בעד ש"ממזרים חסרי כבוד " יזכה
    וממש נגד באווטר יזכה , אהבתי את הסרט הזה אבל אני לא חושבת שהוא סרט כל כך מדהים ( מבחינה וויזאולית הוא ממש מדהים )ולא רוצה שהוא יזכה . זה ממש מעצבן כי מתלהבים ממנו יותר מדי ולרוב סרטים שמתלהבים מהם ומדברים אליהם יורת מדי מתחילים להיות אצלי אישית שנואים

    יאלה טרנטינו !!!!!

  11. נמרוד 5 ינואר 2010 ב - 23:27 קישור ישיר

    אם כבר מדברים על אוואטר – בתור מי שלא ראה את הסרט – איפה הכי כדאי לראות את הסרט? איזה קולנוע נותן את חוויית הצפיה הטובה ביותר מבחינת תלת מימד? איפה המקום האידיאלי לשבת באולם?

  12. Eran 5 ינואר 2010 ב - 23:42 קישור ישיר

    Sexytime!

    הנה סיבה מצוינת להמתין לגרסת הבמאי של אווטאר:

    http://www.huffingtonpost.com/2010/01/05/avatar-sex-scene-deleted_n_411642.html

  13. עידן 6 ינואר 2010 ב - 10:44 קישור ישיר

    נמרוד: סינמה סיטי, אולם 7. תשב באמצע, ובשורה טיפה קרובה יותר למסך..אבל לא בהגזמה..שורה 7-8 זה מצוין.

  14. גיא טל-אור 7 ינואר 2010 ב - 12:05 קישור ישיר

    "סרטים שמתלהבים מהם ומדברים אליהם יורת מדי מתחילים להיות אצלי אישית שנואים

    יאלה טרנטינו !!!!!"

    אני לא ממש מבין איך המשפט הראשון מתיישב עם השני…
    (או במילים אחרות, אם ממזרים זוכה באוסקר ומיד אחר כך האקדמיה ננעלת באולם ונשרפת – תדעו מיד את מי להאשים…)

  15. מושיקו 7 ינואר 2010 ב - 14:34 קישור ישיר

    לא להתקרב לסינמה-סיטי! זוועות! תמיד. או ליס-פלאנט אולם 6 או לשבעת-הכוכבים אולם 1 (שם ראיתי והיה מאוד מוצלח). תהנה


השאירו תגובה