24 ינואר 2010 | 10:26 ~ 11 תגובות | תגובות פייסבוק

ממזרים בצמרת

גילדת השחקנים ממשיכה לעשות שקשוקה מהמירוץ לאוסקר. כשפורסמו המועמדויות לפרסי הגילדה התברר ש"תלוי באוויר" נותר בחוץ. זו היתה האינדיקציה הראשונה ש"תלוי באוויר" בעצם עף מהמירוץ לאוסקרים, בשלב בו היה נדמה שהוא אמור היה להיות המועמד המוביל לזכייה (זה היה לפני ש"אווטאר" יצא). והנה, הלילה חולקו הפרסים והזוכה בפרס האנסמבל (המקבילה של השחקנים לפרס הסרט הטוב ביותר) הוא: "ממזרים חסרי כבוד". עכשיו אנחנו אמורים להתבלבל. מצד אחד, גילדת השחקנים היתה הראשונה שניבאה ש"התרסקות" יביס את "הר ברוקבק" באוסקרים. מצד שני, היא לא מנבאה את הזוכים במאה אחוזי הצלחה (ע"ע "מיס סאנשיין הקטנה", שזכה בגילדת השחקנים והפסיד ל"השתולים" את האוסקר). אז לכאורה נדמה שזה אומר ש"ממזרים חסרי כבוד" חזר לאיים על "אווטאר" כמי שעשוי לזכות באוסקר, לא? מי יודע, אולי כן. אבל לדעתי, הזכייה של "ממזרים חסרי כבוד" בעצם אומרת רק: "The Hurt Locker" לא זכה. הרי "אווטאר" כלל לא היה מועמד אצל השחקנים. כך שאם הקרב באוסקרים הוא בין "The Hurt Locker" ל"אווטאר", השחקנים הצביעו בזאת נגד סרטה של קתרין ביגלו.



שאר הזוכים הם:



שחקנית: סנדרה בולוק, "The Blind Side"

שחקן: ג'ף ברידג'ס, "Crazy Heart"

שחקנית משנה: מוניק, "פרשס"

שחקן משנה: כריסטוף וולץ, "ממזרים חסרי כבוד"



אם תהמרו על ארבעת אלה כזוכים באוסקר רוב הסיכויים שתדייקו ב-3 מתוך הארבעה.



==============


איך הזמן טס. אי שם באמצע שנות התשעים, במסגרת הפסטיבל לסרטי סטודנטים, הנחיתי מפגש עם הצלם פרדריק אלמס, הצלם של "קטיפה כחולה", "לב פראי" ו"ראש מחק" של דיוויד לינץ'. מאז הוא צילם את "סופת קרח", "לרכוב עם השטן" ו"הענק" של אנג לי. ואת "פרחים שבורים" של ג'ים ג'רמוש. ובאחרונה את "אחים" של ג'ים שרידן. ואת "סינקדוכה, ניו יורק" של צ'רלי קאופמן, אחד מסרטי העשור שלי. והנה הוא שב לביקור חוזר, בו הוא יעביר כתת אמן באוניברסיטת תל אביב.


=============


ג'ין סימונס ("נרקיס שחור") מתה בגיל 80. אורי קליין מספיד.



===========


סם רובין, מבקר הקולנוע היהודי של תחנת הטלוויזיה המקומית בלוס אנג'לס KTLA, ראיין את מל גיבסון לקראת צאת סרטו החדש, "על סף תהום" (בעוד שבועיים גם בארץ), ויצא מהמפגש נעלב ומבולבל.



============


זה הסרט הכי יקר. הכי מדובר. והוא מעוטר שבחים. וזוכה להצלחה עצומה. יש הרואים בו תחילתו של עידן חדש בקולנוע, ובסרטי המדע בדיוני. אבל סופר אחד יצא ממנו דווקא מאוד כועס ומעוצבן וקרא לו "סרט מטופש". הסופר הוא ה.ג' וולס, הסרט הוא "מטרופוליס", השנה היא 1927 והעיתון הוא "הניו יורק טיימס".



============


האתר של ה-NFB, מכון הקולנוע הלאומי של קנדה, ואחד מהחממות המפורסמות והפוריות ביותר לסרטי אנימציה, עובר לתלת מימד. לאורך השנים ה-NFB הפיק כמה וכמה סרטים סטריאוסקופיים (תלת מימדיים), ועכשיו הוא מוכן לשלוח לכם משקפי תלת מימד בחינם כדי שתוכלו לצפות איתם בסרטונים באתר.

נושאים: בשוטף

11 תגובות ל - “ממזרים בצמרת”

  1. איתן 24 ינואר 2010 ב - 10:51 קישור ישיר

    "הצלפ פרדריק אלמס" ? תשמע, לפעמים טעויות הכתיב שלך צולפות למטרה…

  2. מגיב 24 ינואר 2010 ב - 11:35 קישור ישיר

    יש לי הרגשה שהפעם כל ארבעת הזוכים בפרסי המשחק יזכו גם באוסקר.

    הרי וולץ ומוניק זה כבר חתום וסגור. ונראה לי שגם בריג'דס. ואחרי הנאום שלה, קשה לי לראות את בולוק לא זוכה. האקדמיה פשוט מתה על דברים כאלה.

  3. ספוילר 24 ינואר 2010 ב - 12:04 קישור ישיר

    לא מפתיע אותי שאווטאר לא הוזכר בטקס. הוא מהווה את האיום הכי גדול על הפרנסה העתידית של שחקנים. מי צריך שחקנים כשאפשר לשבט אותם דיגיטלית, כמו שעשו לארנולד שוורצנגר יותר מוקדם השנה ב "שליחות קטלנית התעוררות"? פוסט חדש על העתיד העגום של השחקנים בעקבות המתקפה הדיגיטלית בספוילר

    http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=638744&blogcode=11545009

  4. רם 24 ינואר 2010 ב - 12:29 קישור ישיר

    יאיר אתה מודע לכול הבלאגן שהולך עם הסרט של יונתן סגל?

  5. רם 24 ינואר 2010 ב - 12:39 קישור ישיר

    http://e.walla.co.il/?w=/6/1635303
    זה הלינק לכתבה
    עידן הפאשיזים כבר כאן
    בבקשה מעכשיו רק סרטים שמהללים את הצבא החיילים הגיבורים והמדינאים הדגולים
    תודה מראש "קרן הקולנוע"

  6. מיכאל 22 24 ינואר 2010 ב - 12:55 קישור ישיר

    איתן –
    קטנוניות היא מעלה שלילית. הוא בן אנוש.
    כמוך. אלא אם כן אתה נמנה עם אחד מגזעי החוצנים.
    שמעתי שגם בני פנדורה חוטאים בשגיאות כתיב.

  7. נוי קוגמן 24 ינואר 2010 ב - 18:09 קישור ישיר

    צריך לזכור גם ש'ממזרים' הוא לא רק סרט מאוד מוערך, אלא בול סרט לפרס גילדת השחקנים. הוא לא מבוסס על דמות אחת או שתיים, אלא על קאסט רחב של דמויות משמעותיות יחסי. כמו 'התרסקות', או 'מיס סאנשיין הקטנה' ו'פארק גוספורד' שלא זכו.

  8. zedgirl 24 ינואר 2010 ב - 23:08 קישור ישיר

    חבל שבארץ אין מראיינים אמיצים כמו סם רובין, שבמקום ללקק למרואיינים שלהם את התחת לא מפחדים לשאול שאלות קשות ולהביע דעה בהתאם

  9. טל 24 ינואר 2010 ב - 23:38 קישור ישיר

    יאיר, אתה מזלזל ב-בולוק יותר מדי! איט ויל בייט יו אין די אס! רבותי, ההיסטוריה חוזרת. מה שקורה עם בולוק עכשיו, קרה עם רוברטס לפני עשר שנים.שתי שחקניות בינוניות, ברונטיות, שלרוב משחקות בקומדיות בשקל, צובעות לבלונד, מאמצות מבטא, מביאות אותה קצת בדרמה וקצת קומדיה ומצילות את העולם.שתיהן נחשבות ל-"אמריק'ס סוויטהארט", כוכבות מכניסות ובמקרה של שתיהן זו נראתה הזדמנות חד-פעמית לעטר אותן בכבוד. עם רוברטס, למרבה הזוועה, זה נגמר בפסלון מוזהב. בולוק, ע"פ המודל הזה, נראית כמועמדת מובטחת לזכיה.לא משנה העובדה שהזרת השמאלית של סטריפ (שבוא נודה, לא ממש זקוקה לזה. היא כבר חקוקה בדברי הימים של הקולנוע האמריקני) משחקת טוב יותר, או ש-סידיבי נתנה הופעה מוחצת עצמות (אלה שתי המועמדות שלי לזכיה). בולוק צוברת מומנטום וכנראה שהבינוניות שוב תנצח.
    אגב, מי המועמדת שלך לזכיה???

  10. רותם 24 ינואר 2010 ב - 23:41 קישור ישיר

    מה שמדאיג יותר בפרשת יונתן סגל, יותר מהשתקת הדיעה השונה (כאילו שזה חדש לנו) היא שיאיר לפיד כל כך משפיע. גם זה לא חדש בעצם.

  11. (יובל) 25 ינואר 2010 ב - 2:55 קישור ישיר

    אני ניזון רק ממה שאני קורא באינטרנט, אבל אם יונתן סגל אכן הגדיר את סרטו כמשווה את הכיבוש לשואה בחוברת שיווק למשקיעים מחו"ל, מדובר בחנופה מהסוג הנלוז ביותר.

    כפי שפירט באריכות כבר גדעון לוי (הטקסט המלא שלו בניק-לינק) "השוואה בין הכיבוש הישראלי לנאציזם היא השוואה בין זבוב לפיל". כל מי שמזכיר את השואה בהקשר של הכיבוש הישראלי, פוגע בפלסטינים, מגמד את הכיבוש וגורם לו להיראות כמו חוויה די נעימה. סרט עם אג'נדה של "הכיבוש דומה לשואה", לא מועיל לאיש, פוגע בכל מי שהשואה או הכיבוש נוגעים לו, וההישג היחיד שלו, אולי, הוא בגיוס כספים.

    לגבי יאיר לפיד, כל שיש לעשות הוא להצר על כך שהריאקציונר הזה נמצא בעמדה חזקה כל-כך בתקשורת, עד שגורלו של סרט שכבר נמצא בצילומים לוט עכשיו בערפל בגלל טור שפרסם.


השאירו תגובה