21 פברואר 2010 | 13:00 ~ 13 תגובות | תגובות פייסבוק

ממזרי המטען

"מטען הכאב" ו"תלוי באוויר" זכו הלילה בפרסי גילדת התסריטאים: "מטען הכאב" (מאת מארק בואל) בקטגוריית התסריט המקורי, "תלוי באוויר" (מאת ג'יסון רייטמן ושלדון טרנר) בקטגוריית התסריט המעובד. בשנה שעברה, אתם בוודאי זוכרים, ארי פולמן זכה בפרס הזה בקטגוריית הסרט התיעודי (השנה זכה בקטגוריה הזאת "The Cove" שכנראה יהיה הזוכה גם באוסקר התיעודי). כזכור, בגלל שלל ענייני תקנון של הגילדה, "ממזרים חסרי כבוד" ו"למעלה" – המועמדים לאוסקר – לא היו מועמדים לפרס הגילדה. אני מאמין שבאוסקרים "תלוי באוויר" אכן יזכה באוסקר על התסריט המעובד. אבל "ממזרים חסרי כבוד" יזכה באוסקר על התסריט המקורי.



בעוד שבועיים בדיוק האוסקרים, והנה מתחילים ההימורים הסופיים. כרגע נראה שכולם די סגורים פה אחד על הזוכים בקטגוריית המשחק: סנדרה בולוק על "הזדמנות שניה", ג'ף ברידג'ס על "לב משוגע", כריסטוף וולץ על "ממזרים חסרי כבוד" ומוניק על "פרשס". גם קתרין ביגלו לבימוי נראה די סגור. אבל לגבי השאר: הכל עדיין די פתוח ומתוח.



רוג'ר איברט פרסם את הימוריו: "מטען הכאב" לסרט. נדמה שזה הקונסנזוס, ש"מטען הכאב" הולך לזכות. איברט מהמר על "סרט לבן" לסרט זר.



טום אוניל, שביום שישי שכנע אותי שיש סיכוי ש"ממזרים חסרי כבוד" יעקוף גם את "אווטאר" וגם את "מטען הכאב" ויזכה באוסקר מתחת לאף של כולם, פרסם את הימוריו. זה אותו אוניל שהיה היחיד בשנה שעברה שהימר ש"פרידות" יזכה באוסקר הזר ולא "ואלס עם בשיר", וצדק. והוא אכן מהמר – באומץ? בטיפשות? – על "ממזרים חסרי כבוד" בתור הזוכה בפרס הסרט. וגם הוא בוחר ב"סרט לבן" כזוכה בסרט הזר. אבל רגע: הוא מהמר על "מטען הכאב" כזוכה בשתי קטגוריות הסאונד (עריכה ומיקס)? באמת? אלה לא קטגוריות שאמורות להיות די בכיס של "אווטאר"?



והתכתבות הטוויטר שלי עם אן תומפסון סביב שאלת הזוכה באוסקר לסרט הזר נמשכה: "סרט לבן" הוא מבחינתה עדיין המועמד המוביל לזכייה באוסקר, אבל גם היא מרגישה (כמוני) שנבנה באז לכיוון "הסוד שבעיניים" הארגנטינאי. וזאת כי "האקדמיה רוצה מרגש".



הערב: הבאפט"א. פרסי האקדמיה הבריטית. בעיניי, זה אחד המנבאים הכי טובים לאוסקר, בייחוד בקטגוריות הצמודות. אלא ש: בעיה א' – "ממזרים חסרי כבוד" כלל לא מועמד לפרס הסרט. בעיה ב': סנדרה בולוק כלל לא מועמדת לפרס השחקנית. לכן, יש סיכוי מצוין שבשתי הקטגוריות האלה – השחקנית והסרט – מי שיזכה הוא "לחנך את ג'ני". הזכיה של קארי מוליגן במגרש הביתי שלה נראית די ודאית בקטגוריית השחקנית. אבל אם "לחנך את ג'ני" יזכה בפרס הסרט – ולא "אווטאר" או "מטען הכאב" – דעו שמירוץ האוסקרים אכן פתוח לרווחה, וצמוד מאוד-מאוד.



============


והנה בונוס: קריס טייפלי מארגן בבלוגו פרויקט שנתי בו הוא בוחר את השוטים שהוא הכי אהב בשנה החולפת ופונה לצלמים שיספרו לו עליהם. חלק מהבחירות תמוהות, חלקן מבריקות, אבל הפרויקט הזה (חלק א', חלק ב') מקורי ויפה.

נושאים: בשוטף

13 תגובות ל - “ממזרי המטען”

  1. סבסטיאן 21 פברואר 2010 ב - 15:45 קישור ישיר

    קטגוריות התסריט הן מהמרתקות של האוסקר הקרוב…

    זה ניתוח של קטגוריות התסריט השנה:
    http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=664029&blogcode=11603797

  2. מישהו 21 פברואר 2010 ב - 18:17 קישור ישיר

    בולוק לוקחת "אוסקר"- הרגע הזה יכנס לפנתיאון הרגעים המבישים ביותר בהיסטוריה של הטקס הזה! אני מבין שהם רוצים רייטינג, אבל על חשבון מי?? על חשבונן של שתי ענקיות כמו סטריפ ומירן(שמבט אחד מדויק משתיהן ישכנע אותך בדבר מה, אשר בולוק לא תצליח גם לאחר 120 דקות של דיבור), או על חשבון ההופעה האמיצה והנהדרת של סידיבי ומוליגן בהתאמה? צר לי, אבל אם אכן יתרחש הדבר, האקדמיה תאבד באופן סופי את מעט האמינות שנשארה לה.Bullock should change her name to bollocks!

  3. JNH 21 פברואר 2010 ב - 19:01 קישור ישיר

    האמת שזה באמת יהיה בזיון אם בולוק תקח. כל ארבע השחקניות האחרות עשו עבודה טובה בהרבה. מצד שני, לאקדמיה יש שנות ותק רבות בבזיונות מסוג זה.

  4. ליונל 21 פברואר 2010 ב - 19:34 קישור ישיר

    כל הימורי האוסקר האלה נעשו קצת מיותרים עבורי לאחר צפיה ב"שאטר איילנד", סרט שלבטח היה מועמד ואולי אפילו זוכה אם היה יוצא במועדו המקורי, אוקטובר.
    טור דה פורס של סקורסזה. קולנוע מופלא, אפילו טוב יותר מ"ממזרים"… כל הדיבורים האלה על אוסקר בימוי לטרנטינו מותירים אותי חצוי, כי מצד אחד, הבימוי ב"ממזרים" הוא מופלא, מצד שני, הסרט הוא קומיקסי, בידור טהור. אם כבר, "כלבי אשמורת" ובעיקר "ג'קי בראון" האם הסרטים הכי בוגרים ועגולים של טרנטינו כבמאי, בעיקר "ג'קי בראון" סרט כה אנדרייטד שזה פשע.

  5. ערן פולישוק 21 פברואר 2010 ב - 19:55 קישור ישיר

    לפי הפוסט הזה שלושה שחקנים גרמנים הולכים לחגוג חגיגה כפולה, גם הסרט הטוב ביותר וגם הסרט הזר הטוב ביותר (שבמקרה הוא גם הסרט הטוב ביותר)

  6. גיא טל-אור 21 פברואר 2010 ב - 20:35 קישור ישיר

    למשמיצי בולוק – ראיתם את הסרט עליו היא מועמדת? את עבודת המשחק הספציפית עליה מדובר? כך חשבתי.
    אני מאוד מתקשה להאמין שבולוק גידלה פתאום יכולת דרמתית או שהחביאה אותה כל השנים וכעת הכל פרץ החוצה. ובכל זאת, אני לא אומר כלום. למרות שמדובר באחת השחקניות השנואות עליי.
    ואם היא אכן תזכה, לא יהיה זה ביזיון יוצא דופן. סתם עוד זכייה פוליטית בטקס שבו זכתה בעבר ג'ניפר הדסון…

  7. JNH 21 פברואר 2010 ב - 20:46 קישור ישיר

    האמת שראיתי את עבודת המשחק שלה בסרט. היא בסדר. לא יותר. מבחינתי הקריירה של בולוק התחילה ונגמרה ב"ספיד".

  8. יוני 21 פברואר 2010 ב - 21:55 קישור ישיר

    את לעזאזל זה מעניין מי ייקח מה, מה הבאזז שנבנה ולמה?
    אני כל פעם מופתע מחדש. בעיני אין שום הבדל בין זה לבין אצטדיון מלא אוהדים זועמים שמעודדים כמו שבט ניאדרטלים את הקבוצה שלהם.

  9. מיכאל 22 21 פברואר 2010 ב - 23:19 קישור ישיר

    לבולוק לא חסרים סרטים טובים, אז די לבכות. סטריפ ומירן, כבודן במקומן מונח.
    ויאללה 'ממזרים' לשלטון ולאוסקר !

  10. דב 21 פברואר 2010 ב - 23:34 קישור ישיר

    והנה הבאפטא. "מטען הכאב" לוקח סרט, במאית, תסריט, צילום, עריכה וסאונד. קולין פירת', קארי מוליגן, כריסטו וואלץ ומוניק. נביא לוקח את הזר. ואווטאר רק בקטגוריות שוליות.
    ואני מרוצה על הפרס של דאנקן ג'ונס על "ירח" הנהדר, כבמאי המבטיח.

  11. Eran 22 פברואר 2010 ב - 8:58 קישור ישיר

    איברט כתב, אני מניח שבטעות, שבולוק מועמדת על סרט שהצליח לאחר שני כשלונות מוקדם יותר באותה שנה.

  12. ערן 23 פברואר 2010 ב - 2:25 קישור ישיר

    לגיא טל-אור: ג'ניפר הדסון הייתה מעולה ב"דרימגירלז" ולקחה את האוסקר בצדק מוחלט. למעט קייט בלאנשט, כל המועמדות האחרות מולה היו מצוינות גם הן – אך לא כמו ג'ניפר עצמה.

  13. גיא טל-אור 23 פברואר 2010 ב - 9:03 קישור ישיר

    ערן:
    זו דעתך. וכנראה גם דעתם של רוב חברי האקדמיה באותה שנה.
    לדעתי זה הפרס הבזיוני ביותר שהוענק אי פעם על "משחק" בסרט. הדסון הזו היא לא שחקנית, אין לא הבעה או יכולות מימיקה בגרוש, היא לא מעבירה רגש. אולי רק כאשר היא שרה. (וראיתי אותה בסרטים אחרים, בהם היא לא נדרשה לזמר, והיא הייתה פשוט זוועה, אין לי מילה עדינה יותר).
    לו האוסקר היה פרס על יכולות ווקאליות, הייתי מבין את ההתלהבות ממנה. למרות שהצווחנות שלי היא ממש לא הסגנון שלי, בעיניי זו אוטומציה לפיה כל מי שיש לה גרון רציני מספיק היא אוטומטית דיווה. אני לא אוהב את איך שהדסון הזו שרה, וזה טעמי האישי, כאשר לדעתי בקטע היחיד בסרט בו ביונסה (זמרת שאני לא מעריך כלל) שרה סולו, היא עשתה בעזרת קולה את כל מה שהדסון לא תעשה בחיים שלמים של צרחות.
    בקיצור, בין אם נתנו לה אוסקר על שירה או על צבע עורה, אין לזה שום קשר לקטגוריית המשחק, בה הייתה מועמדת.


השאירו תגובה