07 מרץ 2010 | 15:00 ~ 31 תגובות | תגובות פייסבוק

אוסקר 2009: ההימורים שלי

ביום רביעי פרסמתי ב"פנאי פלוס" את ההימורים שלי לאוסקר (שיתקיים הערב ושנלווה אותו כולנו יחד בלייב בלוג החל מ-3:00 לפנות בוקר). אבל משהו לא נותן לי מנוחה. בכל פעם שניסיתי להעלות את רשימת ההימורים לבלוג, עצרתי את עצמי. משהו חסר ברשימה. היא דומה מדי ליותר מדי רשימות אחרות של בלוגרים ועיתונאים אחרים. ותמיד-תמיד יש איפשהו הפתעה. תמיד. חייבת להיות הפתעה. האוסקרים תמיד נורא צפויים, חוץ מהרגעים האלה בהם מתברר שלחברי האקדמיה בכל זאת יש איזהו מוח עצמאי שלא תמיד נסחף אחרי כל שאר האגודות/הפרסים/התחזיות. אבל איפה מסתתרת ההפתעה הזאת?


יש שתי קטגוריות די פתוחות, מבין הקטגוריות הדי-מרכזיות: הסרט הזר והצילום. שם זה די הימור (גם באיפור/תלבושות/סרטים קצרים וסאונד, אבל ככה זה בכל שנה). אבל אני עדיין מרגיש בבטן שמשהו בקטגוריות המשחק לא יילך כמו שצפוי. כולם מהמרים שסנדרה בולוק תזכה כשחקנית, ג'ף ברידג'ס כשחקן, מוניק כשחקנית משנה וכריסטוף וולץ כשחקן משנה. הימור בטוח יהיה ללכת על הרביעייה הזאת as-is. אבל אני לא רגוע. תחילה חשבתי שאולי קולין פירת יגנוב לברידג'ס. או וודי הרלסון יגנוב לוולץ. וכעת אני מתחיל להרהר שמא בולוק נכנסת הזוכה הוודאית אבל תצא בידיים ריקות. אבל אם זה יקרה, מי יזכה במקומה?


ובתוך כל זה, יש עדיין כאלה שבטוחים עדיין ש"אווטאר" בטוח זוכה בפרס הסרט, וכמה שהשתכנעו ש"ממזרים חסרי כבוד" יזכה. אני חייב להגיד שאם "מטען הכאב" יזכה אני אהיה טיפה מאוכזב. אם "אווטאר" יזכה אני אהיה מרוצה. אם "ממזרים חסרי כבוד" יזכה זה יהיה טקס היסטורי, שגם יפתיע מאוד, וגם ייתן פרס לסרט לא צפוי, אבל מאוד ראוי. אבל אין לי אומץ להמר עליו.


הנה הניסיון השנתי שלי להמר על האוסקרים, תוך לקיחת כמה הימורים שאני יודע שעשויים להוציא אותי קצת טמבל מחר בבוקר. אבל אני חייב להכניס כמה הימורים טיפה פרועים, גם כי אני מרגיש בבטן שהאוסקרים לא תמיד הולכים כמו שחוזים אותם, וגם כי אחרת הרשימה שלי תהיה זהה למאות רשימות אחרות ברחבי העולם. חפשו כמה הפתעות.


סרט:

"מטען הכאב"


אחרי הזכייה בגילדות הבמאים, המפיקים, התסריטאים והבאפט"א, זה פשוט לא הגיוני להמר נגד הסרט הזה, למרות שאני עדיין לא מבין איך קרה שדווקא הוא הפך ליקיר האקדמיה בשבועות האחרונים. אם הייתי חבר אקדמיה, "מטען הכאב" היה מדורג אצלי במקום שישי או שביעי אחרי "ממזרים", "יהודי טוב", "אווטאר", "תלוי באוויר", "מחוז 9 " ו"למעלה".


בימוי:
קתרין ביגלו, “מטען הכאב"


אחרי שזכתה בפרס גילדת הבמאים אין כמעט סיכוי שהיא לא תזכה באוסקר. מצחיק שדווקא קתרין ביגלו, ולא – נגיד – ג'יין קמפיון, תהיה האשה הראשונה שזוכה באוסקר. אמנם האשה הראשונה, אבל אין שום דבר נשי בסרט שלה. ואולי על זה בדיוק היא זוכה. כמו שטום הנקס, סטרייט, זכה באוסקר על גילם הומו.



תסריט מקורי:
קוונטין טרנטינו, “ממזרים חסרי כבוד"


קטגוריה פתוחה עדיין. לכאורה ל"מטען הכאב" יש סיכוי יותר גדול לזכות כאן, כי הוא זכה כבר בפרס גילדת התסריטאים. נראה איך יילך הערב, אם "מטען הכאב" ייצור סחף, ויזכה ברוב הקטגוריות שלו, אפשר להיות בטוחים שהוא יזכה גם בקטגוריה הזאת. אם הפרסים יחולקו בצורה מאוזנת יותר, יש לי תחושה שטרנטינו ייצא מכאן עם האוסקר השני שלו. ובכלל, יש לי תחושה ש"ממזרים חסרי כבוד" ייצא מהערב עם יותר פרסים ממה שהרוב מנבאים לו. מינימום שלושה.



תסריט מעובד:
ג'ייסון רייטמן ושלדון טרנר, “תלוי באוויר"


פרס הניחומים. היו רגעים שהייתי בטוח שניק הורנבי זוכה כאן בוודאי על "לחנך את ג'ני", אבל "תלוי באוויר" – שהיה לרגע הפייבוריט לזכייה בקטגוריית הסרט – יקבל כאן את האוסקר היחיד שלו הערב. והתסריט, יש לציין, הוא אכן מהמקסימים של השנה.


שחקן:
ג'ף ברידג'ס, “לב מטורף"


טוב, השתכנעתי. היה רגע שניסיתי לשכנע את עצמי שקולין פירת יגנוב לברידג'ס את האוסקר, אבל כנראה שזו אכן השנה של ג'ף ברידג'ס. דווקא בסרט לא נורא בולט (אבל מרגש). חבל רק שזה שידור חוזר על האוסקר של רוברט דובאל מ"רגעים קטנים של חסד".


שחקנית:
קארי מוליגן, "לחנך את ג'ני"


לא, בעצם, גאבורי סידיבה מ"פרשס". לא, בעצם קארי מוליגן. אוף, לא יודע. טוב, מוליגן. התגלית הקטנה והענוגה או התגלית הענקית והעגומה. שוב, זה כנראה לא נורא חכם להמר נגד סנדרה בולוק. היא זכתה בגלובוס הזהב, בבחירת המבקרים (חזאי אוסקרים לא רע בכלל) ובגילדת השחקנים. ואני חייב להודות על האמת: בולוק היתה עד השנה אחת השחקניות השנואות עליי, אבל גם ב"ההצעה" וגם ב"הזדמנות שנייה" ממש חיבבתי אותה, לראשונה. ב"ההצעה" היה לה טיימינג קומי שממש הפתיע אותי. מצד שני, היא לא באמת שיחקה ב"הזדמנות שנייה", חייבים להודות. היא פשוט נכחה בסרט, והיתה די כריזמטית בו. מי שמהמר נגד בולוק מהמר בעד מריל סטריפ, על תפקיד כג'וליה צ'יילד ב"ג'ולי וג'וליה". גם כאן, אני מודה, התמוגגתי מהסרט, וחשבתי שסטריפ היתה נורא מצחיקה (ולרגעים מרגשת). אבל התפקיד הזה הוא חיקוי, ועוד מהזן הגרוטסקי. יהיה לי מביך אם סטריפ תזכה באוסקר השלישי שלה דווקא על תפקיד כה קליל. אז אם איפשהו מסתתרת הפתעה בטקס הזה, היא אולי תהיה כאן. במקום היחיד שלאוסקרים יש סיכוי להוכיח שגם לבאפט"א יש השפעה, ולא רק לטקסים האמריקאים המקדימים. ובבאפט"א זכה מוליגן. לא השתגעתי על "לחנך את ג'ני", ולא הייתי חלק מעדת המעריצים של מוליגן כמעין "אודרי הפבורן החדשה". ובכלל, לטעמי, מבחינת איכות משחק, הקטגוריה הזאת השנה די חלשה. אז אני מהמר כאן נגד ההגיון, ובעד תחושות בטן אמורפיות.


שחקן משנה:
כריסטוף וולץ, “ממזרים חסרי כבוד"



שחקנית משנה:
מוניק, “פרשס"


שני הפרסים שהיו בטוחים וחתומים מרגע שהתחיל המירוץ. וולץ הדהים אותי בתור הנאצי של טרנטינו. מהמפלצתיות של מוניק ב"פרשס" ממש לא התפעלתי. הכל היה קצת יותר מדי מופרז אצלה. אבל אני כנראה יוצא דופן בטעמי.



פסקול:
"למעלה", מייקל ג'יאקינו



עריכה:
"מטען הכאב"


הפרס היחיד שאני ממש מבין.



סרט אנימציה:
"למעלה"



סרט זר:
"סרט לבן"


עוד הימור בעייתי מכיווני. קצת הימור של טעם. והימור של תקווה, שחברי האקדמיה יידעו לזהות סרט יוצא דופן. הנטייה היא להמר על "הסוד שבעיניים", ואני מבין למה: זה נראה כמו ה"פרידות" או ה"חיים של אחרים" של השנה – מבחינת סגנון והשפעה רגשית. ובגלל שזו קטגוריה שתמיד מפתיעה, תארו לעצמכם שבסוף "עג'מי" יזכה? אבל אני מהמר על "סרט לבן" של מיכאל האנקה.



סרט תעודה:
"The Cove”


עוד לא ראיתי, אבל כולם מתפעלים ממנו.



סרט אנימציה קצר:
"עניין של חיים ומוות", ניק פארק



ניק פארק היה מועמד חמש פעמים וזכה בארבעה אוסקרים. הפעם היחידה שהוא הפסיד היתה… לעצמו. כלומר: בכל שנה שבה ניק פארק היה מועמד הוא זכה. שלושה מהאוסקרים שלו הם לסרטי וואלאס וגרומיט. כלומר: אם ניק פארק מועמד על סרט חדש של וואלאס וגרומיט, הוא צריך לזכות, לא? המכשול היחיד הוא ש"עניין של חיים ומוות" (מישהו חייב למצוא תרגום יותר שנון ל"A Matter of Loaf and Death") הוא בהחלט הפחות טוב מכל סרטי "וואלאס וגרומיט". האם "לוגורמה", הדי שנון, יגנוב ממנו את הבכורה? אני מהמר על פארק, אחד הקולנוענים הגדולים של דורנו, ומישהו שהאוסקרים בהחלט ידעו להעריך בזמן אמת.



סרט קצר:
"קאווי"


אן-דן-די-נו.


סרט תיעודי קצר:
"הדמעות של מחוז סצ'ואן: האסון הלא טבעי של סין"


צפיתם בו פה?



מיקס סאונד:
"מטען הכאב"


עריכת סאונד:
"אווטאר"


אומרים לי שאחד מהם יזכה בשני הפרסים. אני אומר שלא.



אפקטים:
"אווטאר"


אם יש קטגוריה אחת פשוטה וצפויה בלי שום לבטים, זו זו.



תלבושות:
"ויקטוריה הצעירה"


איפור:
"ויקטוריה הצעירה"


לא מעט מהמרים על "סטאר טרק" בתור זוכה באוסקר על האיפור. ואני תוהה: על מה בדיוק? אם "ויקטוריה הצעירה" לא זוכה באוסקר על האיפור "האלוהי" האיטלקי יפתיע ויזכה. אבל נראה לי ש"ויקטוריה הצעירה" – סרט שממש לא הזיז לי, ושאילולא המועמדויות האלה ספק אם הייתי נזכר בו – יזכה בשני האוסקרים האלה.


עיצוב:
"אווטאר"


תכל'ס, מגיע לו. ההרים המרחפים באוויר קנו אותי.



צילום:
"ממזרים חסרי כבוד"


קטגוריה די פתוחה. הצילום הכי טוב מבין המועמדים הוא של כריסטיאן ברגר ב"סרט לבן". אבל אין לו באמת סיכוי. "אווטאר" ייתפס על ידי המצביעים כדיגיטלי מדי, אני מניח. "מטען הכאב" עשוי לזכות רק אם הוא יסחוף את הזכיות בכל הקטגוריות, גם אלה שלא מגיעות לו. אבל האמת היא שהצילום של "מטען הכאב" אפרורי ומחוספס מדי לקטגורייה הזאת, שתמיד מוענקת לסרטים הכי מפוארים בצבעוניותם. וזה, אני מניח, "ממזרים חסרי כבוד", והאוסקר השלישי לרוברט ריצ'רדסון (הצלם האמריקאי היחיד ברשימה).


שיר:
"The Weary Kind". מתוך "לב מטורף"


אני התלבטתי. לא אופתע אם רנדי ניומן יפתיע את כולם כאן. בעצם, כן אופתע. אני מהמר כמו כולם על שיר הקאנטרי הזה.



============



זהו. 24 קטגוריות. הנה רשימת המועמדים המלאה. עכשיו תורכם להמר. מי ייצא עם הכי הרבה ניחושים נכונים מחר בבוקר?



וזוכרים: ב-21:30 "מטען הכאב" משודר ביס. ומ-3:00 לפנות בוקר אנחנו כאן עם לייב בלוג שילווה את השידור החי של האוסקרים. האם "עג'מי" יפתיע ויזכה? האם "אווטאר" יפתיע ויזכה? האם יהיה אוסקר היסטורי ומותח ומפתיע, או אוסקר צפוי ורגיל ואנטי-קליימקסי? בואו לבלות איתי בבלוג את ארבע השעות הכי ספורטיביות של שנת הקולנוע.

נושאים: ארכיון, בשוטף

31 תגובות ל - “אוסקר 2009: ההימורים שלי”

  1. אורי 7 מרץ 2010 ב - 15:18 קישור ישיר

    והשאלה החשובה מכל: האם יאיר ינחש נכונה?

    אולי זה הזמן, כשאתה כוסס לך ציפורניים וירטואליות אישם, לנתח סטטיסטית את הצלחותייך בעבר (אם עוד לא עשית את זה)? יהיה מעניין יותר מהשממה הצפויה הלילה.

    ואם כבר מדברים: היום בלילה, רשת ישדרו את הסרט "עג'מי – ספורם של משתתפי הסרט" (בימוי: אורי אפנצלר, עריכה: ירון לבנה). זה ב23:18 (מה האורך של מטען הכאב?). עוד משהו לראות בדרך ללייב-בלוגינג.

  2. אייל 7 מרץ 2010 ב - 15:33 קישור ישיר

    סרט: מטען הכאב
    בימוי- מטען הכאב
    שחקן- ברידגס
    שחקנית- בולוק
    שחקן משנה- וולץ
    שחקנית משנה- מוניק
    תסריט מקורי- ממזרים חסרי כבוד
    תסריט מועבד- תלוי באוויר (הלוואי שIN THE LOOP יפתיע כאן)
    פסקול- למעלה
    שיר- THE WEARY KIND
    עריכה- מטען הכאב
    אנימציה- למעלה
    סרט זר- הארגנטינאי
    תעודה- THE COVE
    אנימציה קצר- A MATTER OF LOAF OR DEATH
    תיעודי קצר- CHINAS UNNATURAL…
    סרט קצר- THE DOOR
    מיקס סאונד- אאואטר
    עריכת סאונד- אוואטר
    אפקטים- אוואטר
    תלבושות- ויקטוריה הצעירה
    איפור- סטאר טרק
    עיצוב- אוואטר
    צילום- אוואטר

    או במילים אחרות- מטען הכאב לוקח את הפרסים הראשיים בעוד אוואטר מסתפק בפרסים טכניים בלבד וממזרים חסרי כבוד מתנחם בפרס התסריט שהוא יגנוב מידי מארק בואל- מטען הכאב.

    לגבי הצילום- הקטגוריה הכי פתוחה, בגלל שהיא פתוחה נראה לי מאוד הגיוני שהיא תלך לאוואטר כפרס ניחומים בשל הכשלון שאני צופה לו בקטגוריות הראשיות.

    למרות שתמיד יש הפתעה בקטגורית משחק אחת, אני חולק על יאיר ולא מאמין שזה יקרה השנה- פרסי המשנה נעולים כבר מזמן וגם השחקן הראשי די סגור. אם תבוא ההפתעה, זה באמת יהיה בקטגורית השחקנית אך בכל מקרה הפרס לא ילך למולגן- הבאזז שלה נעלם כבר מזמן, זה יהיה בין בולוק לגאבורי סידבי (פרשס)- אשר לאחרונה זכתה לאהדה רצינית מהאמריקאים שרואים בבטחון העצמי שלה מודל לחיקוי.

  3. ח ל י 7 מרץ 2010 ב - 15:46 קישור ישיר

    קראת את מייברג על מטען הכאב? מעניין

  4. ברק 7 מרץ 2010 ב - 15:47 קישור ישיר

    בסרט יזכה אווטאר, כי הקולות של "ממזרים" ו"מטען הכאב" מתחלקים בינהם.

  5. עדן 7 מרץ 2010 ב - 15:50 קישור ישיר

    ההפתעה: מוניק לא תזכה.

  6. The Face of Jewish Revenge 7 מרץ 2010 ב - 16:01 קישור ישיר

    הימור נועז יותר מהמקובל:

    סרט: ממזרים חסרי כבוד
    בימוי- ביגלו: מטען הכאב
    שחקן- בריג'ס
    שחקנית- גבורי סידיבה
    שחקן משנה- וולץ
    שחקנית משנה- מוניק
    תסריט מקורי- ממזרים חסרי כבוד
    תסריט מועבד- פרשס
    פסקול- אווטאר
    שיר- THE WEARY KIND
    עריכה- מטען הכאב
    אנימציה- למעלה
    סרט זר- נביא

  7. דרור 7 מרץ 2010 ב - 16:21 קישור ישיר

    השאלה הגדולה היא למה הכותרת (והתיוג) היא 2009 ולא 2010 🙂

  8. The Face of Jewish Revenge 7 מרץ 2010 ב - 16:24 קישור ישיר

    אה שכחתי שתי קטגוריות חשובות:
    צילום: ממזרים
    עריכה: מטען כאב

  9. אודליה 7 מרץ 2010 ב - 16:36 קישור ישיר

    לדעתי החברים יחליטו להפתיע ולבחור בגאבורי שהפכה להיות חביבת הקהל

  10. אוסקריסט 7 מרץ 2010 ב - 16:40 קישור ישיר

    קרוב לודאי שהתשובה תהיה שלילית, אבל בכל זאת, יש איפשהו ברשת מקום שבו אפשר לצפות בטקס במקביל ללייב בלוגינג במקום לפתוח טלויזיה? תודה.

  11. ספוילר 7 מרץ 2010 ב - 16:40 קישור ישיר

    זה שקאתרין ביגלו תהייה האשה הראשונה שתזכה באוסקר עם סרט מאוד גברי זה לא כל כך דומה לזכייה של טום הנקס באוסקר על תפקיד של הומוסקסואל. שחקן אמור להחליף זהויות ולקבל פרסים על דמויות שמאוד שונות ממנו עצמו. אם כבר אז זה יותר דומה אולי לזכיה אירונית כמו הזכיה של סקורסזה על אחד הסרטים הגרועים בקריירה שלו.

  12. אביגיל 7 מרץ 2010 ב - 16:51 קישור ישיר

    העובדה שהאשה הראשונה שכנראה תזכה באוסקר על בימוי תעשה זאת בזכות סרט שנושאיו קשורים יותר לגבריות סטראוטיפית היא אכן חשובה ואומרת דרשני, אבל יש דרכים אחרות להסב את תשומת הלב אליה מאשר ההשוואה המגעילה (והתלושה מהמציאות – שחקנים מקבלים אוסקרים על תפקידים שנתפסים כאתגר – סטרייטים שמשחקים הומואים, נשים יפות שמתכערות – אבל מה הקשר לבמאים?) שביצעת כאן. אשה שמביימת סרט שנושאו אינו נשי מתחזה לגבר? באמת?
    לא שאתה הראשון שמניח הנחות כאלה. סיידי דויל, בלוגרית פמיניסטית מעולה, מספקת תשובה צולפת מתאימה: http://tigerbeatdown.com/?p=905

  13. אווטאר 7 מרץ 2010 ב - 16:52 קישור ישיר

    למרות כל הזכיות של "מטען הכאב" בפרסי גילדות למיניהן אני עדיין משוכנע שאף אחד מכל בוחרי זוכי האוסקר לא יתעלם מהצלחה פנומנלית והיסטרית של אווטאר.לא הגיוני שיתנו גם את פרס הסרט הטוב ביותר וגם את פרס הבימוי ל"מטען הכאב" שהוא סרט מתחאקשן טוב אבל ממש לא מיוחד ובוודאי שממש לא מגיע לו כל הסופרלטיבים המוגזמים שעפו עליו.
    הכישלון בקופות וההתעלמות ממנו מצד חובבי הקולנוע בעולם לא מקרית.הסרט פשוט לא מעניין מספיק ולא משהו שלא ראינו כבר עשרות פעמים בסרטי אקשןמתח..
    דרך אגב קראתי על המון השוואות בין מטען הכאב לסרטים אחרים אך בשום מקום במדיה לא ראיתי את ההשוואה של מטען הכאב לסרט "הממלכה" עם ג'יימי פוקס בתפקיד הראשי..כשראיתי את מטען הכאב חשבתי שאני רואה כמעט את אותו הסרט רק עם שחקנים אחרים..הצבעים,הצילום ואפילו כמה סצנות מאוד דומות.

  14. JNH 7 מרץ 2010 ב - 17:02 קישור ישיר

    אוסקריסט – תנסה כאן:
    http://www.israelivetv.com/index.php/oscar

  15. עומר 7 מרץ 2010 ב - 17:11 קישור ישיר

    מה אומר בדיוק "מיקס סאונד" ו"עריכת סאונד"?

  16. The Face of Jewish Revenge 7 מרץ 2010 ב - 17:13 קישור ישיר

    לא הבנתי למה לאישה אסור לביים סרט מלחמה "גברי" ומדוע זה בעייתי. האם נשים צריכות להתמקד רק בסרטי מלמלות ובקומדיות רומנטיות כי זה "הטבע" שלהן? מיזוגניה טהורה.

  17. רותם 7 מרץ 2010 ב - 17:32 קישור ישיר

    יש משהו מאד פמיניסטי שסרט גברי שאישה מביימת זוכה באוסקר: כמו להראות, הנה אני יכולה לעשות זאת בדיוק כמוהם.
    ואם נוריד את המגדר, מה שיש שם זה סרט אקשן/מתח מצוין. כמה סרטי אקשן מתח זוכים באוסקר?
    לדעתי, אם היא תזכה באוסקר בין אם זה על סרט ובין אם זה על בימוי, זה ההישג הגדול יותר.
    או שאולי האקדמיה חושבת שניים במחיר אחד: ניתן גם לאישה וגם לסרט אקשן פרס, ונסגור את הפינה הזאת.
    שנה הבאה במאי אפרו-אמריקאי יביים סרט קומיקס/מד"ב, ייתנו לו את הפרס, והנה סגרו עוד שתי פינות.
    אחרי זה אפשר לחזור לתת לדרמות רגשניות על זקנים/ילדים/מקרים היסטוריים לזכות.

  18. עופר ליברגל 7 מרץ 2010 ב - 18:36 קישור ישיר

    ניסיון להימור הרפקתני:
    סרט: ממזרים חסרי כבוד (אבל כנראה שזה באמת "מטען הכאב")
    במאי: קתרין ביגלו
    שחקן: ג'ף בריג'דס
    שחקנית: גבורי סידיבה
    שחקן משנה: וודי הרלסון
    שחקנית משנה: מוניק
    תסריט מקורי: ממזרים חסרי כבוד
    תסריט מעובד: תלוי באויר
    אנימציה : למעלה
    סרט זר: סרט לבן
    דוקומנטרי: THE COVE
    צילום: סרט לבן
    אפקטים: אווטאר
    עריכת סאונד + מיקס סאונד: מטען הכאב
    עריכה: מטען הכאב
    עיצוב אמנותי: אווטאר

  19. און 7 מרץ 2010 ב - 18:54 קישור ישיר

    את שחקנית המשנה הייתי נותן לג'ילנהול. אחת ההופעות היותר יפות והכי פחות מוערכות בשנה שחלפה.
    ויאיר, הרבה יותר מביך אותי לראות את בולוק זוכה על "הזדמנות שניה", מאשר את סטריפ (שנשדדה לאור יום ב-2003)על תפקיד כה קליל. כולי תקווה שיתנו לסידיבה (שהיתה הדבר הכי טוב ב-"פרשס") את הפרס ויגמרו ענין.

  20. אורון 7 מרץ 2010 ב - 19:02 קישור ישיר

    הימוריי בניק-לינק.
    חוץ מזה שאני מסרב להאמין שסרט טוב אך זניח כמו "מטען הכאב" ייקח את הפרס הגדול מסרט שהוא רחוק מלהיות קונצנזוס של איכות אבל הוא לבטח הסרט המדובר של השנה – חוץ מזה הימורים כמעט זהים, רוה, בעיקר בהפתעות…
    נתראה בלילה.

  21. idans 7 מרץ 2010 ב - 19:13 קישור ישיר

    ראיתי את הסרט פעמיים. פעם ראשונה בבית, ואז חשבתי שהוא עשוי היטב, אבל מעט נסחב וחסר פואנטה. פעם שנייה ראיתי אותו בהקרנה של יס (גילוי נאות: אני עובד שם) ואז כבר נסחפתי פנימה עד הסוף.
    אני חושב שיאיר כתב את זה קודם, הסרט עובד מעולה בצפיות נוספות, ואני אשמח לראות אותו שוב היום בשידור ביס.
    בצפייה הנוספת הסרט מצליח להמחיש עוד יותר את המשפט הפותח אותו – מלחמה היא סם. אתה רוצה עוד ועוד מהאדרנלין ומתחושת הסכנה, למרות הכאב ולמרות האבדן – ממש כמו הגיבור.

    אני חושב שבזה ביגלו מנסחת דווקא את הביקורת החריפה ביותר ומשכנעת ביותר נגד המלחמה בעיראק ונגד מדיניות החוץ של ארה"ב. כמו הסמל שטעם את טעם המלחמה ולא יכול להפסיק, כך גם הצבא האמריקאי כולו. מלחמה היא סם, לבודד ולהמונים.

  22. אורון 7 מרץ 2010 ב - 19:24 קישור ישיר

    ותגובות למגיבים:
    עדן ידידי, מהפה שלך לאצבעות המצביעות. זה יהיה נס חנוכה וניצחון הצדק על הסחף עם מוניק לא לוקחת. ואם יורשה לי, שפארמיגה תיקח. אפילו קנדריק ראויה, בהתחשב בתחרות.

    עומר – אני לא מבין בעצמי לגמרי לגמרי, אבל בתכלס זה הולך כך:
    עריכת סאונד – כל מה שנעשה באולפן בשלב העריכה כדוגמת אפקטים קוליים משונים, אמביאנט, פסקול להעצמת האווירה וכו'. בקיצור, בריאת עולם סאונד לסרט.
    מיקס סאונד – הקלטות שטח. כל מה שקשור בהתאמות דיאלוגים, חבטות, נפילות, עניינים. נגיד רעש צעדים בסצינה בה הדמות הולכת, קרקושי מזלגות בארוחה וכד'.
    או שפשוט תשאל סטודנט לקולנוע, יש פה בשפע 🙂

    ולפי החלוקה הזו, "אווטאר" הדיגיטלי המתרחש בעולם מומצא ייקח "עריכת" בעוד "מטען הכאב" הריאליסטי יזכה ב"מיקס". נראה לי.

  23. יגאל 7 מרץ 2010 ב - 19:32 קישור ישיר

    באיזה ערוץ יש שידור חי ?
    בלוח השידורים של E יש רק את השטיח האדום והאפטר פארטי

  24. כריש המוות 7 מרץ 2010 ב - 19:46 קישור ישיר

    סרט- אווטאר: אף אחד פה לא הימר עליו אבל אני עדיין חושב שאי אפשר להתעלם מההשיגים שלו. לדעתי האוסקר משקף בעיקר השגים תרבותים ולוא דווקא קולנועים או אומנותים ואווטאר על אף מגרעותיו הוא אירוע תרבותי שכמוהו לא היה שנים.
    בימוי: קטרין ביגלו- מטען הכאב. לא רק כי היא האישה הראשונה שתעשה זאת, גם בגלל הנושא, וחייבים לתת אוסקר ניחומים לסרט הזה.
    שחקן- ג'ף ברידג'ס
    שחקנית- סנדרה בולוק השנואה גם עלי
    שחקן משנה- וולץ מ"ממזרים" זה יהיה פשע לא לתת לו
    שחקנית משנה- מוניק מפרשס
    תסריט מקורי- ממזרים חסרי כבוד
    תסריט מעובד-תלוי באוויר
    צילום- ממזרים
    עריכה- מטען הכאב
    סרט זר- עג'מי. למה ? כי חייבים לנו, כי היהודים שולטים וכי אני מאמין בסוף טוב
    מיקס סאונד, עריכת סאונד, אפקטים וכ"ה- אווטאר
    סרט אנימציה- UP
    סרט אנימציה קצר- וולאס וגרומיט

  25. עומר 7 מרץ 2010 ב - 21:13 קישור ישיר

    אורון – תודה על ההסבר.

  26. okok4 7 מרץ 2010 ב - 21:14 קישור ישיר

    יגאל: יס1 והוט גולד.

  27. יגאל 7 מרץ 2010 ב - 22:32 קישור ישיר

    תודה על הערוצים

  28. איציק הדרוזי 8 מרץ 2010 ב - 0:00 קישור ישיר

    ההימורים שלי:

    סרט: אווטאר
    בימוי: קתרין ביגלו (מטען הכאב)
    שחקן: ג'ף בריג'דס
    שחקנית: סנדרה בולוק
    שחקן משנה: כריסטוף וולץ
    שחקנית משנה: מוניק
    תסריט מקורי: מטען הכאב
    תסריט מעובד: תלוי באוויר
    צילום: אווטאר
    עריכה: מטען הכאב
    סרט זר: סרט לבן
    סרט אנימציה: למעלה

  29. אוהד קאופמן 8 מרץ 2010 ב - 0:02 קישור ישיר

    אני מפרסם את רשימת ההימורים שלי , בחלק מהקטגוריות יש לי דילמה לא קלה ואני מקווה שגם יהיה טקס אוסקר מעניין שחברי האקדמיה לא ילכו על כל מה שצפוי וינסו להפתיע.

    הסרט הטוב ביותר:

    “מטען הכאב”

    אין מה לעשות האמריקאיים אוהבים את הסרט הזה אבל אם אתם שואלים אותי אין ספק ש"ממזרים חסרי כבוד" צריך לנצח כי הוא בכמה רמות מעל כל הסרטים האחרים השנה.

    בימוי:

    קתרין ביגלו, “מטען הכאב”

    כנראה שתהיה היסטוריה וקתרין תהיה הבמאית הראשונה שזוכה בפרס.

    שוב לדעתי הפרס מגיע לטרנטינו שנמצא בכמה רמות מעל הבמאים האחרים פה.

    שחקנית משנה:

    מוניק, “פרשס”

    שחקן משנה:

    כריסטוף וולץ, “ממזרים חסרי כבוד”

    שחקנית:

    סנדרה בולוק, “בליינד סייד” למרות שלדעתי גבורי סידיבה, “פרשס” נתנה ביצוע יותר מרשים ומשכנע וגם הסרט יותר חזק רגשית.

    שחקן:

    ג’ף ברידג’ס, “קרייזי הארט”

    עיצוב אמנותי:
    “אווטאר”

    צילום:
    "ממזרים חסרי כבוד” מכיוון שאוואטר דיגיטלי מידי.

    עריכה:

    “מטען הכאב”

    שיר:

    “The Weary Kind” מתוך “קרייזי הארט”

    עריכת סאונד:

    “אווטאר”

    מיקס סאונד:

    “אווטאר”

    אפקטים:

    “אווטאר”

    תסריט מקורי:

    “ממזרים חסרי כבוד”

    תסריט מעובד:

    “תלוי באוויר”

    סרט זר:

    “סרט לבן”, גרמניה

    יש לי פה התלבטות בין הסרט הגרמני לארגנטינאי … אני מניח שבסוף הסרט הגרמני ומיכאל הנקה ייקחו את הפרס.

    אנימציה:

    “למעלה”

    אז זהו עוד כמה שעות נדע מי הזוכים המאושרים , מה ההפתעות , ומי האנשים שהצליחו לרגש אותנו בנוסף לעשייה הקולנועית שלהם השנה.

  30. web analytics 7 דצמבר 2010 ב - 6:39 קישור ישיר

    Man this spam comments here will drive me insane! Fix it!

  31. Manie Sible 7 פברואר 2011 ב - 4:03 קישור ישיר

    Hey how are you doing? I just wanted to stop by and say that it's been a pleasure reading your blog. I have bookmarked your website so that I can come back & read more in the future as well. plz do keep up the quality writing


השאירו תגובה