08 מרץ 2010 | 12:00 ~ 21 תגובות | תגובות פייסבוק

קבלו מתנה: "אפוקליפסה עכשיו" בחינם. עכשיו

 

תראו מה האנשים המתוקים מאורנג'-טיים סידרו לנו: צפייה חינם ב"אפוקליפסה עכשיו: הגרסה המלאה". אם יש לכם טלפון של אורנג', אתם יכולים להיכנס עכשיו ולהתחיל לצפות מיד. אורך הסרט הוא שלוש שעות ו-20 דקות. בדיוק לפני 30 שנה (פחות חודש) "אפוקליפסה עכשיו" היה מועמד לשמונה פרסי אוסקר, כולל הסרט הטוב ביותר והבמאי הטוב ביותר, וזכה בשני פרסים: על הסאונד (של וולטר מרץ') ועל הצילום של ויטוריו סטוררו (אחד האוסקרים המוצדקים בכל הזמנים: מדובר באחד הסרטים עם הצילום שאני הכי אוהב, אולי הצילום שאני הכי אוהב בעולם כולו). "קריימר נגד קריימר" של רוברט בנטון זכה בפרסים על הסרט והבימוי. חיה מצחיקה האוסקרים, אה? היה ככה מאז ומתמיד.

 

 

הסיפור מאחורי הפקת "אפוקליפסה עכשיו" מפורסם כמעט כמו הסרט עצמו: הצילומים נערכו בפיליפינים ונמשכו למעלה משנה במהלכם כמעט כל הצוות חטף התמוטטות עצבים או התקפי לב והסטים נהרסו בסופות והכסף נגמר, ומה לא. אבל התוצאה הסופית מופתית. הצילום של ויטוריו סטוררו ב"אפוקליפסה עכשיו" הוא לא פחות מאגדי, אחד ההישגים הסינמטוגרפיים העצומים בתולדות הקולנוע. החל מחזיונות הרס גרנדיוזיים…

 

 

 

 

 

וכלה בסצינות הכי קטנות וחשוכות המוארות באלומת אור אחת…

 

 

 

אז הנה: 30 שנה לפני "מטען הכאב", צפו ב"אפוקליפסה עכשיו". חינם! רק לקוראי "סינמסקופ"! הלינק הזה יפעל עד יום חמישי, אז אתם יכולים גם להעביר אותו בהתלהבות לחברים ומשפחה. אני נוטה לחשוב שזה סרט המלחמה הגדול ביותר בכל הזמנים. מה דעתכם?


נושאים: ארכיון, בשוטף

21 תגובות ל - “קבלו מתנה: "אפוקליפסה עכשיו" בחינם. עכשיו”

  1. גור 8 מרץ 2010 ב - 12:25 קישור ישיר

    סרט המלחמה הטוב ביותר ואחד הסרטים הכי גדולים מכל סוג שהוא בכל הזמנים. חבל שהשנים האחרונות מביישות קצת את הבמאי הגאוני הזה שליווה כל כך הרבה מהחיים שלי.
    סרט חובה.

  2. יצחק 8 מרץ 2010 ב - 13:33 קישור ישיר

    אם זה מעניין מישהו, הנה מאמר שכתב אילן נוב בעקבות הסרט:
    http://www.kipa.co.il/tarbut/show.asp?id=2530
    למי שמתעניין ביהדות אני ממליץ על חלק ה' ואילך במאמר.

  3. מר אנונימי 8 מרץ 2010 ב - 14:17 קישור ישיר

    ומה דעתך על כל עניין "הגרסה המלאה" מול הגרסה המקורית?

    ===========

    רוה למר: 53 הדקות של הסיקוונסים שקופולה החזיר לסרט מיותרות לחלוטין, אבל מרתקות. האפשרות להסתובב עוד שעה נוספת בעוד חלקים של "ארץ הפלאות" הזאת אולי לא תורמת לסרט מבחינת קצב והתפתחות אבל אני שמח שניתנה לנו האפשרות לראות אותם. סצינת המשפחה שגרה במטעים – שכאילו יצאה מסרט ערפדים – מצדיקה את התוספת.

  4. (יובל) 8 מרץ 2010 ב - 14:35 קישור ישיר

    גדול, אבל לא הגדול ביותר. התואר הזה שמור לFull Metal Jacket.

  5. רותם 8 מרץ 2010 ב - 14:36 קישור ישיר

    שום סרט השנה לא משתווה לסרט הזה. רחוק מזה…
    כך שההפסד שלו לכל דבר הוא בלתי נתפס.

  6. תום 8 מרץ 2010 ב - 15:16 קישור ישיר

    בהחלט סרט המלחמה הטוב ביותר בכל הזמנים (אם מחשיבים כל פרק של "אחים לנשק" כסרט, אז פרקים 1,2 ו-6 של "אחים" מתעלים על אפוקליפסה).

    לפי דעתי האקדמיה לא רצתה לתת אוסקר לסרט על מלחמת ויאטנם (במיוחד סרט ביקורתי כמו אפוקליפסה) שנה שנייה ברציפות (צייד הצבאים זכה שנה לפני).
    קריימר נגד קריימר הוא אחד מסרטי הדרמה האנושית הטובים ביותר שראיתי, ובכל שנה אחרת הזכייה שלו הייתה מתקבלת ללא דופי.

  7. אבנר 8 מרץ 2010 ב - 17:42 קישור ישיר

    אחת הפעמים האחרונות שהקולנוע ממש תפקד כ"אמנות השביעית" ולא כ"סיפור בתמונות". חבל שקופולה לא חזר מאז.

  8. Eran 8 מרץ 2010 ב - 17:43 קישור ישיר

    אני מכיר מישהו שיש לו גרסת בוטלג באורך של 6 שעות של אפוקליפסה.

  9. עופר ליברגל 8 מרץ 2010 ב - 17:55 קישור ישיר

    לדעתי כל הסצנות שנוספו בגרסה החדשה מוסיפות רבדים על הסיפור המקורי, מעימקות את הדמויות ואת האמירה של הסרט. אני לא אוהב את ההגדרה של "הכי טוב בכל הזמנים" אבל לא נראה לי שיש סרט טוב ממנו. ולגבי אי הזכייה באוסקר – לפעמםי לוקח זמן להבין יצירות מופת.

  10. אינצ'י 8 מרץ 2010 ב - 19:43 קישור ישיר

    מסכים עם עופר לגבי הגדרות "הכי טוב". הן עושות עוול לסיקוונסים אדירים נוספים של מלחמה כמו ב"להציל את טוראי ריאן", "פול מטל ג'קט", "פלאטון", "הקו האדום הדק" ועוד..

  11. דוד 8 מרץ 2010 ב - 21:06 קישור ישיר

    בחייאת יאיר, איך אפשר להמליץ בכנות על צפייה בסרט שכזה, סינמסקופי, שלוש שעות ועשרים דקות על מסך מחשב?
    עם כל הכבוד לאנשים המתוקים מאורנג', ביננו, לצפות ככה זה עוול

    ============

    רוה לדוד: חי נפשי! תכננת לראות את זה על מסך מחשב?! סוטה.

  12. ניר נ. 8 מרץ 2010 ב - 21:47 קישור ישיר

    בשביל זה יש את האנשים המתוקים מסינמטק הרצליה שמקרינים אותו ביום שבת 13/03 בשעה 20:00 .

  13. יוחאי 9 מרץ 2010 ב - 0:27 קישור ישיר

    קריאת ביניים-אמרתי את זה קודם לפני.
    אפוקליפסה עכשיו הופק על-ידי אולפני זורתפרופ. אולפנים בבעלות.. פרנסיס פורד.. זתומרת. הגירסה הראשונה היתה גירסת במאי מוחלטת לגמריי. אז מה סה העלק חידוש בלהכתיר עוד גירסה כזו של במאי. כבר מזמן אני מוטרד בשאלה מתי אנשים יבינו סו"ס שאין דבר כזה גירסת במאי ובגלל זה תמיד ולעולם מה שנמכר לכם כגירסת במאי יהיה עלוב יותר מהגירסה המקורית בגלל שבס"ה מדובר בחלטורה כספית ותו לא. כדי לייצר סו קולד גירסת במאי צריך בעלות על העותק המקורי, כסף לפוסט פרודקשן חדש וכסף להפצה מחודשת, כל אלה בכלל לא בתחום האפשרי לבמאי ומכאן שאם יש "גירסת במאי" הכוונה לומר גירסת מפיק שההגונים ביניהם מוכרים לכם את הדי וי די האורגינל כשעליו הם מספקים גם את הסצנות שהוצאו בעריכה הסופית ואילו הנבלות שביניהם ממתינים עם עם החומר העודף ומוכרים לכם די וי די חדש בטענה המופרכת שזו עלק גירסת הבמאי.

  14. אבא של אלון 9 מרץ 2010 ב - 1:02 קישור ישיר

    יאיר, "קסם הנעורים" סרט שבעבר פספסת,
    זוכה למקום של כבוד ומדורג 11 ברשימת הסרטים הטובים של העשור האחרון של האתר
    the movie fanatic
    בעשיריה הראשונה ( וגם בשניה )סרטים שאתה מעריץ כמו ארץ קשוחה המדורג ראשון, זה יגמר בדם שביעי, מלהולנד דרייב ועוד…
    והטקסט…
    11. Best of Youth (2003)

    It is the summer of 1966 in Rome and two brothers, Nicola (Luigi Lo Cascio) and Matteo (Alessio Boni), are studying at universities. After their final exams they plan on going on a trip around Italy with their friends. All seems calm, content and planned out. But when Matteo wants to free from the asylum a mentally challenged young woman (Jasmine Trinca) and bring her on the trip everything that they will ever come to know throughout their lives will be changed due to her. Chronologically, from 1966-2003, moving around Italy and focusing on the main events (Venice flood, Red Brigades, the mafia, revolutions) that helped shape the country, Best of Youth uses these events to show how they helped mold Nicola and Matteo, who drift further and further away from each other throughout their lives. Each goes in their opposite direction; one keeping close with the family and the other roaming aimlessly around Italy looking for love, help and comfort. Originally slated to air as a mini-series, director Marco Tullio Giordana defines what cinema is capable of by compiling and using all six hours of footage, creating a modern Italian masterpiece that makes glorious the steps of life individuals go through. The film has no limitations and it realizes that. Giordana creates characters that age into reason. He allows them to mature into adults who we become familiar with. We know what they will say, how they will react and what they will do. “Best of youth is an emotionally shattering and rejuvenated film that never fails to inspire. It is gorgeously depicted and its narrative unfolds before us like a recent memory that we don’t want to go away.

  15. ערן 9 מרץ 2010 ב - 10:11 קישור ישיר

    אתה קצת מזלזל ב"קרמר נגד קרמר", גרמת לו להישמע לסרט גרוע שלא שווה בכלל צפייה..

    אמנם לא ראיתי את "אפוקליפסה עכשיו" (בינתיים, אבל מצאתי לי מקום לראות אותו בחינם =] ), אבל אתה ממש ממעיט מערכו של הקרמרים

  16. איתן 9 מרץ 2010 ב - 10:21 קישור ישיר

    טוב, חזרה לשגרה.

    כתבתי פה בעבר שאני אוהב את הבמאי רודריגו גרסיה. סרט חדש שלו, "אמהות וילדים", עומד לצאת בארץ. אתמול הייתי בטרום הבכורה שלו. הסרט הזה שב ואישש את האהבה שלי לגרסיה, אבל באותה נשימה, חזר ואישש את הרתיעה שלי מאנט בנינג.

    בכותרות הסיום מתגלה שמו של המפיק בפועל של הסרט, אלחנדרו גונזלס איניאריטו. וכמו בסרטיו של איניאריטו, גם בסרטו החדש של גרסיה (כמו בסרטיו הקודמים) "אמהות וילדים" עוקב אחר מספר דמויות בסיפורים מקבילים, שייפגשו בסוף. בניגוד לאיניאריטו, שסוחט את הצופה עד שהוא יוצא סמרטוט בסוף ההקרנה (ואני אומר את זה מאהבה-אהבתי את "אהבה נושכת" ואת "21 גרם"), גרסיה הוא אמן העדינות והאנושיות. הדרך שבה הוא משרטט סיפורים אנושיים נשיים היא פלא קטן ומרגש מאוד. למרות עיגולי פינות בתסריט, רוב הסרט עבר לי בהנאה ואף בדמעות בחלקים מסוימים. נעמי ווטס נפלאה, קרי וושינטון נהדרת (ובתפקיד אמא שלה, ס. אפאת'ה מרקסון המצוינת, המוכרת כמפקחת המשטרה מ"חוק וסדר". המקורית).תומכים מאחור – ג'ימי סמיטס, שמשתפר ככל שהוא מתבגר, ובעיקר, סמואל ל. ג'קסון בתפקיד יפהפה ולא אופייני. ורק אנט בנינג מקלקלת. כמו בסרטים אחרים שהיא שיחקה בהם, כך גם כאן, כל מה שהרגשתי שהיא צריכה לעשות – היא עושה הפוך.

    ובכל זאת,

    "אמהות וילדים", ככל סרטיו של גרסיה, הוא סרט כמעט קטן מדי, אבל הוא בעצם פנינה מרגשת. שווה לראות.

  17. רותם 9 מרץ 2010 ב - 10:49 קישור ישיר

    דוד, בסרט הזה יש כל כך הרבה חוץ מהצילום- זה לא אוואטר.

  18. מייקל 10 מרץ 2010 ב - 19:11 קישור ישיר

    לא הצלחתי לפתוח את הלינק
    האם חייבים אורנג' דרכך או לא?

  19. web analytics 7 דצמבר 2010 ב - 6:37 קישור ישיר

    Mate the spamming here are driving me nuts! Fix it!

  20. Dulcie Starnes 7 פברואר 2011 ב - 4:03 קישור ישיר

    Thanks for taking the time to share this, I feel strongly about it and love reading more on this topic. If possible, as you gain knowledge, would you mind updating your blog with more information? It is extremely helpful for me.


השאירו תגובה